Socrates'in Ölümü Tablosu Ve Benim Yorumum.

in #tr6 years ago (edited)

1_tZ6szrBJnKwDdW5G4CHIoQ.png

Socrates’in ölümü: Dün Steem’de dolaşırken bu tabloyu gördüm. Ne kadar ilginç değil mi? Daha önce de karşılaştığım bu tablonun ne olduğu ve ayrıntısını merak ederken ilk önce kendim bir yorum yapayım istedim.
Kendi yorumum: Yatakta yatan yarı çıplak adam toprak ağası. Hastalanmış yatağa düşmüş. Ve arkasındaki köylülerden kendine olan borçlarını istiyor. Eline onlara çevirmiş “ben olmasam bir avuç toprağa muhtaç olurdunuz” diyor. Köylülerde biz bu borcu nasıl öderiz diye ağlaşıyorlar. Ağaya tas uzatan genç adamın oğlu. Köylülerden birinin kızını seviyor ve şimdi babası onlardan borcunu istediği için kızın babası kızı vermez diye üzülüyor. Yanında bulunan ve ağa’nın dizine elini koyan kişi kirvesi. Oda köylüleri düşünerek biraz “insaf” diyor. Ağanın baş ucunda bulunan yaşlı adam da köyün din görevlisi ağa’ya akıl fikir vermesi için dua ediyor. Az ilerde duvarı tırmalayan adam da borcu en fazla olan köylü. “Ben bu borcu nasıl ödeyeceğim.” diyerek kendini hırpalıyor. İleride el sallayan bayanda ağa’nın karısı. “Ben bu kadar düşüncesiz bir adama katlanamıyorum. Babamın evine gidiyorum.” diye el sallıyor.
Ben ilk gördüğünde bu şekilde yorum yaptım. Tabii ki bu tablonun aslında ne anlattığını araştırıdım. Onu da alta yazdım.
19(3).jpg

"Bir adam ortayı bulmayı bilmelidir ve her iki taraftaki aşırılıktan olabildiğince kaçınmalıdır.” "Kesinlikle evlen, karın iyiyse mutlu, kötüyse filozof olursun."
Sokrates

Aslında olan: Bu tablo aslında Socrates ‘in ölümü anlatıyor. Socrates o dönemin düzenine ve kalıplaşmış anlayışına karşı söylemlerinden dolayı, mevcut yönetim tarafından Baldıran zehri ile ölümüne karar verilmiş. Bu tablo bir zindanı anlatıyor. Socrates yatakta ve kendine verilen zehri içmek üzereyken arkasında bulunan halka hala söylemde bulunuyor. Kendisine zehri veren genç mevcut yönetimi temsil ediyor. Ayak ucunda ki yaşlı kişi öğrencisi Platon . Kendisinden daha genç olmasına karşın burada daha yaşlı resmedilmiş. Dizine elini koyan en yakın arkadaşlarından biri. Kendisini bu duruma düşmeden kaçması hususunda uyarmasına karşın Socrates bunu dinlememiş ve iş bu duruma kadar gelmiş. İleride el sallayan kadın karısı ve çok üzgün. Bu ve bunun gibi pek çok detay var bu tabloda.
Ben de M.Ö 469 yıllarında yaşamış ve 1787 yılında resmedilmiş bu eseri, bildiğin Kemal SUNAL formun da yorumlamışım.
Herkese İyi Günler.

resim kaynak
resim ve bilgi kaynak 2

Sort:  

bildiğin Kemal SUNAL formun da yorumlamışım.

yorumu okurken sesli güldüm:))

Gülümsete bildiysem ne mutlu bana.

Harika bir yorumlama olmuş ilk okurken gerçekten öyle olduğunu sandım sonlara gelince anladım ne olduğunu şimdi kendime gülüyorum :))))))

Beğendiğinize sevindim.👍


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Merhaba. Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır. Sevgiler.

Teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 62799.08
ETH 3027.63
USDT 1.00
SBD 3.95