Sıdıka

in #tr6 years ago

"Kenar mahalleniiin cam kenarıındaaa, dünya düştü beniiim deli aklııımaaaa..."

Jenerik müziğini hatırladıysanız tebessüm etmişsiniz demektir, vesile olduğum için şimdiden mutlu oldum. :) Müzik hakkında hiçbir fikri olmayanlar için buyrunuz


Kaynak

Usta mizah yazarı Atilla Atalay'ın oluşturduğu hayali karakterimiz Sıdıka ilk kez 1997 senesinde televizyona uyarlanarak dizi olarak yayınlanmaya başlamıştır. 90'lar malûmunuz, kanal çeşitliliği pek fazla değil; buna rağmen TV izlemenin en keyifli olduğu dönemler. Ben TV ile ilgili bir paylaşım yaptığımda 9 yıldır TV izlemediğimi sürekli olarak belirtirim. Muhtemelen sebebi şimdi kanallarda saçmalıkların kol gezmesi...

Dizinin ana karakteri Sıdıka, geleneksel Türk çekirdek ailesinin bir ferdi olup kendisini, kendi imkânlarıyla yetiştirmeyi başarmış, evlenme çağında (ailesine göre) entelektüel bir ev kızıdır. (Kendisini bu şekilde tanımlamak doğru olacaktır.) Hasibe Özlem Eren'in canlandırdığı Sıdıka'nın babası Zekeriya'ya Ali Erkazan, annesi Safiye'ye Füsun Demirel ve abisi Samim'e Hakan Tanfer hayat vermektedir.

SIDIKA SAKA

Saka ailesinin en küçük ferdi olan Sıdıka Saka, kendisine biçilen "ev kızı" yaftasını kesinlikle kabul etmeyip "kültürlü ev kızı" imajından bir an olsun taviz vermemektedir. Söylediklerinin ancak yarısını anlayabilen ailesiyle ciddi bir iletişim problemi yaşamaktadır. Hasibe Eren rolünü o kadar samimi oynamıştır ki ağlanacak haline gülsek mi yoksa verdiği mesajlara mı odaklansak, çocuk aklımızla bir türlü çözemediğimiz bir muammadır. Hâlâ internetten denk geldiğinde keyifle izlerim, zamanımın boşa gitmeyeceğini bildiğim için her saniyesinin tadını çıkarırım.


Kaynak

ZEKERİYA SAKA

Sıdıka'nın memuriyetten emekli babası. Daha sonra emlakçılık yapmak suretiyle esnaflığa da el atmıştır. Belalı bir kadın ev sahibine zaman zaman sinirlenip "Çıkılın gidin efendim dükkanımdan, lütfen çıkılın gidin yoksa katil olacağım." şeklinde isyan etmesi her daim güldüğüm repliklerdendir. (Çıkıl git nedir ya? :D ) Akşamları birkaç duble parlatmayı sever. Geleneksel aile reisliğinden mütevellit eşi Safiye ve kızı Sıdıka'yı, bazen de oğlu Samim'i dövdüğü görülmüştür.
Yeni bir eve taşındıklarında hazırda bardak bulamayıp rakısını maşrapayla içip geleneksek aile babası duruşunu korumuştur. :D


Kaynak

SAFİYE SAKA

Anne Safiye Saka evine bağlı, iki çocuğunu büyütmüş ve hayattan (olduğu kadar artık) keyif almaya çalışan bir Türk anne modelidir. Sıdıka'yla aralarında geçen bir diyalogda, Sıdıka "Hasan Hüseyin Ceylan" gibi bir isim kullanmış; Safiye de "Kim kız onlar? Baban duyarsa üçünü de öldürür." şeklinde muhafazakârlıkta nirvanaya ulaşmıştır. Sıdıka'dan entel kelimeler öğrenip, her daim ocakta yemeği olan dul komşusu Goncagül'e laf sokmak için kullanmıştır. "Bana bak Goncagül, senin ağzını helezonik yırtarım!" :D


Kaynak

SAMİM SAKA

Saka ailesinin yarı zamanlı ninjası, FB fanatiği ve bana göre dizinin en marjinal karakteridir Samim. "Kotlarını önce ütületip sonra erotik yerlerinden yırttıran mahalle delikanlısı" olarak tanımlanabilir. :) Karate salonuna gitmediği zamanlarda kız peşinde koşan Samim insanı yuvasına döndüğünde Fenerbahçe eşofmanını giyip kız abiliği rolünün hakkını vermektedir. Sıdıka'yla sürekli didişirler, kazanan taraf fikren Sıdıka; fiziken Samim olurdu. Bebeto diye bir de arkadaşı vardı ki sormayın gitsin. :)


Kaynak

Bir de Kenar var, Sıdıka'nın belalısı ve kadrolu telefon sapığı. Onun da çok orijinal söylemleri var ama şu an aklıma gelmiyor. :)

Yine uzatmamayı seçiyor ve iyi geceler diliyorum. :)

Sort:  

Yine beni geçmişe götürdunuz.. Bu dizileri gorunce içim hem burkuluyor (geçmise özlemden) hemde tebessum olusuyor yuzumde, ne guzeldi..

Gir içeri, kır dizini dön önüne kız sıdıka
Annen görür, babam duyar dayak yersin kız sıdıka

Dilimde tekerleme olmuş bir şarkıdır benim..

Paylaşımlarınızı görünce eski bir dosta raslamanın mutlulugunu yaşadım..

Çok teşekkürler, bugün eski bir dizi daha paylaşmayı planlıyorum. Geçmiş zamanı hatırlayıp mutlu olan insanlar görmek güzel.

Merakla bekliyorum paylaşımınızı.. trliste ye katılın..

Sağ olun, trlisteye gerek yok, birkaç kişinin okuyup düşüncelerini dile getirmesi yeterli.

yeni okudum yazınızı ve geçmişe gittim sayenizde:)
imagelink
ben de izlerdim zevkle, bir de çöp toplayan kadın vardı o da çok komikti :)
komik saçlı karate hocasını da hatırladım:)
teşekkürler güzel paylaşımlarınız için, trliste tagını ekleseniz de daha çok kişi bizim gibi eski günleri yâd etse 😊

Teşekkür ederim. Zekeriya'ya "müdürüm" diye hitap eden Zehra. Evsiz ve Fransızcayı ana dili gibi konuşur. :) Diğeri de Japon felsefesine hayatını adamış, ninjalığın kitabını yazmış Baturalp hoca. :)) trliste'yle ilgilenmiyorum, yine de teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61645.58
ETH 3013.85
USDT 1.00
SBD 3.71