Leyla ile Mecnun

in #tr6 years ago

Merhabalar,
Neredeyse hiç televizyon izlemeyen biri olarak "Nasıl da taktım kafayı bu dizilere!" diye kendime sormadan edemiyorum. Aslında iyi bir yapım denk getirip bunu sosyal çevreyle paylaşmak gayet normal bir durum. Fakat bu paylaşılan şeyler bir zaman sonra piyasalaşırsa o zaman sıkıntı var demektir. Ee, adetimizdir bir şeyi tadında bırakmamak. (Ohh, kendimize giydirmeyi özlemişim. :D )


Kaynak

Hani bazı internet sitelerine üye olurken referans isterler ya, ben de bu diziyi ilk kardeşimden duydum. "Abi L&M (Böyle de sigara ismi gibi oldu.) diye bi dizi var TRT'de, acayip absürd bir şey. İzle, pişman olmayacaksın!" diye yanıma gelen kardeşimin sözüne itimat edip birkaç bölüm izlemiş bulundum. Zira kendisinin mizah anlayışına çok güvenirim. Birkaç bölüm dedim ama daha dizi yeni başlamış, tabi sonra her hafta yeni bölümünü beklemeye koyuldum. "Acaba bu hafta ne saçmalayacaklar?" sorusu beni yeni yeni meraklara gark etti. Öyle güzel saçmalıyorlardı ki kaçırmak olmazdı. Belli bir zaman sonra dizinin yayından kaldırılabileceğini bile düşündüm. Sonuçta cağnım ülkem Türkiye'de yaşıyoruz...

Bir Garip Mecnun, Leyla'sı, Aksakallı Dede, Büyük İskender, İsmail Abi, Erdal Baggal ve Performans Sanatçısı Yavuz

Başlıkta adı geçen ana karakterler sırasıyla Ali Atay, Ezgi Asaroğlu(İlk Leyla), Köksal Engür, Ahmet Mümtaz Taylan, Serkan Keskin, Cengiz Bozkurt ve Osman Sonant. Her dizide olduğu gibi (Yabancı dizilerde de aynı şekilde) karakterlerin oturma süreci vardır. Bunun için de kurgusuna inandığınız bir diziyi sabırla izlemek ve birkaç bölümde kestirip atmamak gerekiyor. L&M'da da aynı şey oldu tabii ki. İzleyenler bilir, dizinin ilk 10 bölümündeki oyunculukla ilerleyen bölümlerdeki karakter farkını. Karakterler oturduktan sonra seyir zevki nirvanaya ulaşmıştı.


Kaynak

Burak Aksak'tan Kara Mizah Denizi

Dizinin senaristi Burak Aksak değişik bir kafa yapısına sahip, bu belli. Dizinin konusunu anlatmayacağım, çünkü izlemeyenler olabilir. Ama dikkatimi çeken küçük dokunuşları paylaşmak istiyorum. Dizinin en büyük özelliği bana göre yaptığı göndermeler. Anlayana o kadar çok anlatmaktadır ki... Sağa sola, bulduğu her yere gönderme yapmıştır senarist. Ve de oyuncular bu göndermeleri çok güzel işlemişlerdir.

Fransa'ya ülkecek gıcık olduğumuz bir dönemde yapılan gönderme:
Mecnun: O zaman küfürümü alıp gideyim ben.
İsmail abi: Sarkozzyyy
Mecnun: Sar mı kozi? Yuh ama İsmail abi insan insana bu kadar ağır konuşur mu? İnsan evladına böyle küfredilir mi?

Başka bir bölümde hapse girmeye çalışırken ortaya atılan fikirlerden:

  • Kitap yazalım!

Bir bölümde de para lazım olmuştu:

  • Banka soyalım! Ya da kredi çekelim, banka bizi soysun. :)

Arka Sokaklar'dan efsane Jack Bauer'li 24 dizine, Davaro filminden Doktorlar'a; Akasya Durağına ve şu an aklıma gelmeyen bir sürü film, dizi, şahıs, edebi esere yapılan efsane göndermeler...

Youtubeda bununla ilgili bir seri bile var, buyrunuz. :)

Kireçburnu Çakalları

Mahallede bir sorun olduğunda veya başı hiç dertten kurtulmayan Mecnun sıkıştığında bir araya gelerek Voltran'ı oluşturan güzide topluluktur. Bir araya geldiklerinde yaptıkları başlıca faaliyetler arasında *Dünyayı kurtarmak, mitolojik kahramanlarla Allah ne verdiyse kavga etmek, Erdal Baggal'da çay içmek; (ÇAY ERDAL BAGGALDA İÇİLİR, ERDAL BAGGAL), İskender'in (hep de en ihtiyaç duyulan zamanlarda) gitmeyen arabasını iterek yokuş aşağı vurdurmak vardır.


Kaynak

Dizide kullanılan ögeler arasında sigara içmek yerine sakız çiğnenmesi, alkol kullanmak yerine üzüme, incire, eriğe düşmek deyiminin kullanılması dikkat çeker. Kardeşim zaman zaman "Abi çekirdeğe düşelim mi?" diye yanaşır yanıma. :D Türk aile yapısı açısından harika bir örnek aslında. RTÜK sigarayı ve alkolü sansürleyince, bu maddelerin daha çok dikkat çektiğini kendisi bir türlü kabullenemedi!

Görseldeki uyarı levhasına dikkat çekmek isterim. :D


Kaynak

İsmail Abinin Genleri

Müzmin işsiz karakterimiz İsmail abi, içinde zerre kötülük barındırmayan saf bir abimizdir. (Gerçi ilk bölümlerden birinde bir yanlışını yakalamıştım ama neyse. :) ). Kendisini çaya olan düşkünlüğüyle tanırız. Ne zaman iş başvurusu için bir kapıdan içeri girse tecrübesi sorulduğunda Tesla'dan Graham Bell'e, Da Vinci'den Pis Agor'a :D, Wright Kardeşlerden Picasso'ya uzanan soy ağacını flashback şeklinde izlemekteyiz.

Hatta bir bölümde (Yanlış hatırlamıyorsam arkeoloji profesörüne yaptığı iş başvurusunda) geçen repliğe çok gülmüştüm:

İsmail: Ee, sormayacak mısın bu işten anlıyor musun, daha önce yaptın mı diye?
Profesör: Yoo, Ben sana güveniyorum.
İsmail: Ya hacı ilk başta sana bi gıcık olmuştum ama şu an çok büyüdün gözümde. (Flashback çekimini kastederek) Beni ve arkadaşlarımı o kadar büyük bir zahmetten kurtardın ki anlatamam.


Kaynak

İskender'in Bedduaları

Ve geldik İskender'in atasözü niteliği taşıyan ve de genelde Erdal Baggal'a ettiği beddualar. İskender Bu konuda uzman sayılır. Önce oğlu Mecnun'a söylediği bir cümleyle başlamak istiyorum:

Çocuğu olmayanların şükretme sebebisin Mecnun. :D

Erdaaaal Erdal, tuvaletteyken ev telefonun çalsın da yetişeme e mi Erdal!
Salep içerken dilin yansın da üç gün acısı geçmesin e mi Erdal.
Bıyığın küflensin, e mi Erdal!
Çengel bulmaca çözerken resimdeki sanatçıyı bulama Erdal.
Damın akıtsın da altına koyacak kova bulama, e mi Erdal
Ve daha niceleri...


Kaynak

Mecnun'un Kafasının İçi

Gülmekten öldürmeyen ama süründüren başka bir kalıptır. Hemen örnekliyorum:

Şu an kafamın içinde Fadime'nin düğünü var, halay çekiyorlar.
Şu an kafamın içinde Ersen ve Dadaşlar konseri var, ayaktayım, yer bulamıyorum.
Kafam olmuş Çorum, şu an kafamın içinde leblebi kavuruyorlar. Geldi mi kokusu, verem mi yüz gram? :D
Şu an kafamın içinde at çiftliği var.


Kaynak


Kaynak

Leyla ile Mecnun konuşmayla, anlatmayla bitmez ama ben çok uzatmak istemiyorum. Daha değinmediğim o kadar çok karakter var ki, en iyisi siz izleyin. :)))

Sort:  
  • Feronio - 13 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Listemize @minnowbooster bot tarafından teklif usulu oy attırmaya başlıyorum. Simdilik oranlar(0.025 SBD) küçük olsada oylarınız ve desteklerinizle bu yakında artabilir. Detaylar ve sorular için @tolgahanuzun ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederim. Ben bot olaylarına çok uzağım, okuyor olmanız yeterli. :)

Aboo! 4 gün önce L&M yazısı paylaşılmış ve ben beğenmemişim, utançtan yerin dibine mi girsem acaba :D
Çok güzel yazı olmuş bu arada elinize sağlık. Karakterleri sayarken Erdal'da baggal'ın 'g'lerini yazıp yazmayacağınızı merak etmiştim, 'g'leri de gördükten sonra puanım 11/10 :D

Benim gibi L&M müdavimlerini görmek gerçekten çok keyifli. BAGGAL bi şey değil, arkadaşıma YAVUZ yerine YAVİZ diyorum. Başta yadırgıyordu ama alıştı artık. :D Baştan sona en az 4 kez izlemişimdir, abartmıyorum. İş artık komediden öte felsefe boyutuna geçti benim için. :))

Aslında bi L&M'ciler listesi tutup L&M'ci olmayanları da cebir ve şiddet yardımıyla (gidelim ağızlarını burunlarını kıralım) aramıza mı katsak ne yapsak :D (Şimdi L&M izlememiş biri gerçek sanmaz umarım yazdıklarımı)
Evet, zaten L&M'yi baştan sona izleyip "L&M'cilik" akımına katılmayan yoktur diye düşünüyorum :D

Ahahhaaa, ne kadar çabuk gaza gelebilen bir insansınız. :)) Şaka bi yana, herkesin kaldırabileceği bir dizi değil. Çevremde izleyip hiçbir şey anlamayanlar var. Ee ben de anlatmaya çalışıp da kendimi kasmıyorum. Cem Yılmaz ve Atalay Demirci arasındaki fark diyeyim. :)

Allah allah, baştan sona izlediler ve hala tık yok diyorsunuz öyle mi? İlginçmiş gerçekten :D Ben kime izlettiysem 3-5 bölüm sonra beğenmeye başlamışlardı :D Dediğiniz gibi çok da uğraşmamak gerek, biz tavsiye edip vazifemizi yapalım da beğenmezlerse onların bileceği iş :D

Maalesef öyle, her şey gibi mizah da tercih meselesi. Bazı insanlar düz mantık gülebilecekleri şeyleri tercih ediyorlar, sığ, basit... Adı üstünde tercih meselesi, fakat diğer yandan L&M gibi kara mizah içeren yapımların insanın mizah yönünü kuvvetlendirdiğini görmezden geliyorlar. Sonra bir ortamda benzer bir espri yapıldığında bakıp kalıyorlar, ne kadar uğraşsalar da anlamıyorlar. Çünkü o altyapıya sahip değiller, hiç uğraşmamışlar bugüne kadar.

Evet, ne yapalım, renkler ve zevkler tartışılmazmış...
Ama tartışılsa kesin biz haklı çıkardık yani ondan eminim 😄

Kesinlikle katılıyorum. 😊 Ayrıca neden tartışılmasın ki? Ortada bir zevk ve renk sorunu varsa yol göstermek babında ölümüne tartışırdım. 😁

Yer yer gülümseten ve hatta kahkaha attıran harika bir yazı olmuş :) Bu diziyi izlemeyen insanları düşünüyorum da ne çok şey kaybediyorlar haberleri yok. Şöyle bir anım da var hatta. İlk çıktığı zamanlarda izlemiyordum. Yurtta kaldığım için tv ile hiç aram yok o zamanlar. Habersizim yani diziden. Eve gittiğim bir dönem misafirlikte denk geldim. Kurban Bayramı bölümüne ki izleyenler bilir. Bu ne saçma bir dizi falan dediğimi hatırlıyorum. Tabi olaya tam ortadan girince anlamsız geliyor 😀 Sonra nasıl olduysa ilk bölümünü açıp izlememle müptelası oldum. Evde kardeşimle arka arkaya bölümler izleyip kahkahalarla evi inlettiğimiz çok oldu. Özledim o günleri, yazınızı okumak çok iyi geldi :)

Çok mutlu oldum, L&M absürd komedi bir dizi olmasının yanında belli bir felsefesi vardır. Aslında o kadar ayrıntılı ki insan tekrar tekrar izleyince bazı şeyleri anlayabiliyor. Tıpkı "Interstellar" gibi karmaşık bilimkurgu filmleri gibi. İlk izleyişte çok şeyi gözden kaçırıp ikinci izlemede "Ya bunu da anlamak için kuantum mekaniği bilmeye gerek yok." cümlesini kurmak gibi. Tabi bunun yanında belli bir sinema, dizi kültürü ve mizah altyapısı olmayanlara da boş ve saçma gelecektir diye düşünüyorum. Kara Mizah herkesin anlayabileceği bir şey değildir sonuçta.
Ne şanslısınız ki L&M'un gülümsettiği kişiler listesindesiniz, okuduğunuz için teşekkürler. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66494.63
ETH 3508.10
USDT 1.00
SBD 2.66