Limonlu Kek Nasıl Yapılır? | Lemon Cake Recipe

in #tr6 years ago

MAYIS (4).png

Kek yapmak, şu hayatta en zevk aldığım şeylerden bir tanesi. Yemesinden çok hazırlama aşaması benim için meditasyon gibi bir şey. Benim gibileriniz varsa aranızda yalnız değilsiniz!

Kitap okurken burnuma durduk yere kek kokusu geldi. Hani bazen olur ya koku duyarsınız bir anınız canlanır. Sanırım bende kek yapmayı çok özlemişim ki koku duymaya başladım. Hazır fırsatını bulmuşum ben durur muyum? Durmadım. Hemen koştum mutfağa ne var ne yok baktım. Havuçlu kek yapmak istedim ama havuç kalmamıştı. Ben de sürekli yeşil çay tüketen bir insan olduğum için evde limondan bol bir şey yok. İyi bari dedim limonlu kek yapayım. Ve yaptım. Hiç pişman değilim! Tarifini sizlerle de paylaşmak istedim. İsterseniz tarife geçelim.

Limonlu Kek Yapılışı


thanks!-horz.jpg
Görsel pixabay.com sitesinden alınıp üzerine tarif yazılmıştır!

Malzemelerimiz üst kısımda ki gibidir. Ben karbonat olmadığı için bu seferlik içerisine karbonat yerine vanilya ekledim. Eğer varsa siz kullanmaya çalışın. Adım adım yapılışına geçiyorum.

DSCF3070.JPG

Malzemelerimizi hazırlıyoruz. Hazırladığımız malzemeler dolaptan alındıysa 1 saat oda sıcaklığında bekletiyoruz
I love making cakes. I will give you a lemon cake recipe that I like very much. Keep the supplies for 1 hour at room temperature.

DSCF3073.JPG

Önce şeker ve yağı bir güzel çırpıyoruz.
We flapping sugar and butter thoroughly first.

DSCF3074.JPG

Daha sonra yumurtaları tek tek ekliyoruz.
Then we add the eggs one by one.

DSCF3077.JPG

Yumurtalardan sonra rendelediğimiz limon kabuklarını ekliyoruz. .
After the eggs we add grated lemon.

DSCF3079.JPG

İyice çırpıyoruz. Başka bir kapta limon suyu, süt, yoğurdu karıştırıyoruz. Daha sonra yumurtaları eklediğimiz kaba döküyoruz. Ekledikten sonra tekrar iyice çırpıyoruz.
We mixed well.We mix yogurt, milk and lemon juice in another bowl.Then we add this mixture to sugar and eggs. We mix it again.

DSCF3084.JPG

Kuru malzemeleri süzgeçten geçiriyoruz. Bunu her kek yapışınızda mutlaka yapmalısınız. Topaklanmış un ya da kabartma tozunu engellemiş oluyor.
We are moving dry materials through the strainer. We need to do this to prevent clumping.

DSCF3085.JPG

Bunları ezip geçirmeye çalışın. Olmuyorsa da karışıma eklemeyin.
As you can see, the lumpy stuff remains in the strainer.

DSCF3086.JPG

Artık mixeri bir kenara kaldırıyoruz. Bundan sonra spatula ile devam edeceğiz. Havası sönmeden alttan üste hafifçe karıştırıyoruz. Topakları yok etmeye çalışmayın sakın. Buna dikkat ederseniz kekiniz daha fazla kabarır ve lezzetli olur. "Her kek yapışınız da mutlaka kuru malzemeleri ekledikten sonra fazla karıştırmamaya çalışın. "
Now we leave the mixer. We use spatula instead. Do not mix too much, leave some lumps.

DSCF3088.JPG

Gördüğünüz gibi alt üst ederek karıştırıp biraz topaklı bıraktım.
Leave the dough a little lumpy like this.

DSCF3089.JPG

Kek kalıbımızın her yerini güzelce yağlıyoruz. Ardından 180 derecede 30 -40 dakika pişirmeye bırakıyoruz.
Lubricate the cake mold with butter. Bake at 180 degrees for 30 - 40 minutes.

DSCF3093.JPG

Ben fazla eklemedim ama eğer isterseniz pudra şekeri ve yarım kadar limon suyunu bir kasede eritip, kek ılıkken kekin üstüne sos olarak dökebilirsiniz.
If desired, powdered sugar and the lemon juice in a bowl, mixing with a wire whisk until smooth. Pour over the tops of the cakes and allow the to drizzle down the sides.

DSCF3112.JPG

İşte limonlu kek yapımı bu kadar basit. Sizce de lezzetli gözükmüyor mu? Afiyet olsun!
It's that simple. Does not it look delicious to you, too? Bon Appetit!

DSCF3095.JPG


Sevgiler,
Stay with love.

tugba (2).jpg

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 5 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkür ederim :)

Bende yemeyi çok severim sen bana kek yap. sen yaparken bende yerim :)

Kek seversin anlaşılan :))

Kek'in kokusu diyorum başka da bişey demiyorum 😍

Sende bana havuçlusunu yap ben yapamadım canım ondan çekiyordu :))

Bende Bayadır yemedim yaparız bize gelince 😘

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65791.75
ETH 3465.64
USDT 1.00
SBD 2.68