Şila'yı Zayıflatıyoruz!

in #tr6 years ago

 


Merhabalar,

Artık bir çoğunuzun da bildiği gibi benim Şila isminde dünyalar tatlısı bir kedim var. Zamanında ölmek üzereyken karşıma çıkmış eve getirmiştim. Öyle zayıf ve öyle halsizdi ki anlatamam. Böyle durumda bulunca ister istemez beslenme konusunda üstüne çok düştük. Düştük düşmesine de gittikçe kilo almaya başladı. Henüz kısırlaştırmadığımız halde bu duruma gelmesi beni endişelendirmeye başladı. Göbeği iyice yağlanıp, sarkmaya başladı(yukarıda ki resimlerde fark ediliyor). Bu hale gelene kadar kısıtlama yapmak istedim ama ne kadar çok istesem de kıyıp yapamadım. Çünkü yemeği çok seviyor. Mutfakta bir işimiz olsun hemen ayaklarımıza dolanır yemek ister. Mesela ben yemek yediğim zaman yüzüme öyle acımaklı bir ifadeyle bakıyor ki gel de mama verme. Şimdi kızımın gidişata bakıyorum da eğer en kısa zamanda buna DUR demezsem, ona çok daha büyük kötülük yapmış olacağımın farkındayım. Tartmak istedim ama bir türlü tartı üzerinde durmadı. En son 1 ay önce tarttığım da 6,9 KG çıkmıştı. Bir kedi için 7 kilo oldukça fazla bu yüzden bu gün kesin olarak karar aldım ve ne kadar kendisini acındırmak için şekilden şekile girse de, beni vazgeçiremeyecek!

 

1.Gün


Biz normal de mama kabı boşaldıkça doldurur bir daha ki boşalmaya kadar beklerdik. Bunun çok yanlış olduğunu kabul edelim. Mama kasesinin ağzı açık dolu bir şekilde bir yerde durması, o mamanın aromasının daha kısa sürede kaybolmasına sebep oluyormuş. Sürekli dolu bir mama kabı ise kediyi daha çok yemeye teşvik ediyor. Ben de bugün ilk olarak mama kasesini ortadan kaldırdım. Mama miktarını da günde 2 türk fincanı geçmeyecek kadar mama vermeye başladım. Kediler az ama sık sık yerler. Bu yüzden mama verme rütuelini de saatlere böldüm. Sabah, öğle, akşam ve yatarken olmak üzere yarım fincan şeklinde verdim. Bunu ileri de iki öğüne düşüreceğim ama ilk başta kızıma çok fazla yüklenmek istemedim. Hareketi artması açısından da resim de gördüğünüz gibi mama oyuncağı yaptım. Boş bir minik şişeyi farklı yerlerinden mama geçecek kadar üç delik açtım. İçerisine mamasından koyup verdim.


Bu mama oyununu her gün bir kere vermeyi planlıyorum. Yerken biraz da oynamış hareket etmiş olacak. Şila şişeyi görünce ilk nasıl yapacağını haliyle çözemedi. Bu yüzden biraz sallayıp mamaların dökülmesini sağladım. Düşenleri koklayıp yedikten sonra bir iki kere patisi ile vurup düşürünce olayı çabucak kavradı.

Bir iki denemeden sonra bu olayı çok sevdiğini söyleyebilirim. Şimdi bile canı mama istediği zaman oynayıp düşürüyor. Hem hareket ediyor hem de daha az yiyor. Bir taşla iki kuş! Bu arada ev de evcil hayvan besliyorsanız, az çok neler vermeniz gerektiğini biliyorsunuzdur. Ben bilmeyenleriniz için söyleyeyim kesinlikle ev yemeği vermeyin. Şila belki kilolu olabilir ama gerçekten çok sağlıklı. Her zaman kuru mama ile beslenmesine özen gösteriyoruz. Tüm vitaminlerini kuru mamadan aldığı için de hiç bir sağlık problemi yaşamadı. Mümkün olduğunca hayvanlarınızı kuru mama ile beslemeye alıştırın. Eğer kuru mama ile beslenmezse ileri de bir çok sağlık problemleri ile karşılaşabilirler. Hayvanlar yaş mamayı çok severler. Mesela Şila, yaş mama paketini gördüğü an delirip istemeye başlıyor. Yaş mamayı da haftada bir ödül olarak vermeniz de sakınca yok. İlk günümüz Şila için biraz zor geçti. Mama kasesinin olduğu yere bir kaç kere gidip geldi. Sürekli şekerlemeler yaptı.

2.Gün


İkinci günümüze girdik. Gördüğünüz gibi artık mama oyuncağından mamalarını kendisi düşürüyor. Düne göre bugün iyi yol kat ettik. Öncelikle yerde ki mama kabından kurtulduğumuz için daha az mama yedi. Bir kaç kere kendisini acındırmayı denedi ama pes etmedim.

Kedi yavruları bir çok şeyi annelerinden öğrenir. Miyavlamak ve avlanmak gibi! Şila mesela miyavlamayı bu yüzden hiç öğrenemedi. Ona ben sahip çıktığım için de beni annesi olarak görüyor. Bu yüzden bazı konularda insan gibi hareket ediyor. Ben ne öğretirsem onu öğreniyor. Tek hatam onunla çok fazla oyun oynamamam. Tabi ki oyunlar oynuyoruz ama bu çok fazla uzun sürmüyor. Onun zayıflaması için hareket etmesi gerekiyor. Bizim ki de maşallah her dakika şekerleme yapıyor. Oyun oynaması için birisinin teşvik etmesi şart. Tek başına oynadığı zaman bir iki kere oynayıp hemen sıkılıp bırakıyor. Bugün yemek sonrası oyun oynamayı daha fazla sıklaştırma kararı aldım. Oltalı bir faremiz var. Birazcık onunla oynayıp lazerle koşturdum. Lazerle oynatırken dikkatli olmalısınız. Lazerle oynamak kedilerde agresif tavırları arttırdığı için pek önerilmiyor. Eğer oynatırken biraz da yakalamasına izin verir ve gözlerine tutmaktan kaçınırsanız bir problem olacağını düşünmüyorum.


Oyun sonrası hemen uyudu. İlk güne göre bu duruma yavaş yavaş alışmaya başladı. Artık mama kasesinin durduğu yere gitmemeye başladı. Şu an 1,5 fincan mama yedi ve hiç mama için ayaklarıma dolanmadı. Birazdan son öğününü o henüz mama istemese de mama oyuncağına koyup vereceğim.

 

Zayıflamasının ardından en sevineceği şey yalanmak olacak. Tuvalet sonrası temizlenmek için yalanıyor ama o kısma göbeğinden dolayı yetişemediği için tam temizlenemiyor. Eğer zayıflarsa yalanma ritüeli onun için daha kolay hale gelecek. Umarım kızımın birazcık zayıflamasını sağlarım.

Sevgiler,

 

İlk güne özel hazırladığım capsler!



 

 


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2018/08/07/silayi-zayiflatiyoruz/

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63061.76
ETH 2602.70
USDT 1.00
SBD 2.75