Fırında Beşamel Soslu Mantarlı Makarna

in #tr6 years ago

MAYIS (3).png
Görsel pixabay.com sitesinden alınıp düzenlenmiştir!

Merhabalar.
Az önce ilk defa fırında makarna tarifimi denedim. Tarifi daha önce bir yerden alıp deftere yazmıştım ama bir türlü fırsat bulup yapamamıştım. Demek ki fırsat bugüneymiş.

Doğru soslarla beraber hazırlanan makarnanın tadına doyum olmuyor. Şimdi paylaşacağım tarif ile hepimizin evinde bulunan ya da kolay ulaşabileceğimiz malzemelerle hazırlayabilirsiniz. Geçelim mi tarifimize?

Fırında Makarna Tarifi

DSCF3060.JPG

Makarna Haşlama;

  • 1 Paket Makarna( pastavilla kelebek farfalle kullandım)
  • Tuz ve Su( Haşlamak için)

Mantar Sote ;

  • 8-9 adet Mantar
  • 1 Ufak Boy Kuru Soğan
  • 1 Kahve Fincan Sıvı Yağ
  • 1 Tane Kırmızı Biber (İsteğe bağlı)
  • 1 Çay Kaşığı Karabiber - Kırmızı Toz Biber - Tuz

Beşamel Sos ;

  • 3,5 Su Bardağı Süt
  • 2 Yemek Kaşığı Un (Tepeleme)
  • 1 Yemek Kaşığı Tereyağ
  • Yarım Fincan Sıvı Yağ
  • 1 Tutam Karabiber
  • 1 Tutam Muskat Cevizi Rendesi (şart değil ama beşamel sosa çok güzel yakışıyor)

Üzeri için ;

  • İki Avuç Kaşar Rendesi (250 GR)

Makarnanın Yapılışı

DSCF3057.JPG

İşe öncelikle mantar sote ile başladım. Tavaya sıvı yağını ekledim. Yemeklik doğradığım soğanları içerisine atıp bir iki dakika öldürdüm. (Kırmızı biber koymak istiyorsanız siz burada ekleyip soğanla beraber kavurmalısınız.) Daha sonra kuşbaşı doğradığım mantarları soğanla beraber sotelemek için ekledim.(Mantarları yıkadıysanız mutlaka sulanacaktır. Bunun için mutlaka kısık ateşte suyu azalana kadar pişirin) Ben mantarları peçete ile silip kullandığım için suyunu çabuk çekti. Mantar suyunu çektiğinde tuz ve baharatları ekledim.

Daha sonra makarnaları haşlanması için tuzlu suya attım. Haşlanırken dikkat edin ki makarnalar hamur olmasın. Biraz diri haşlamakta fayda var. Ben her zaman makarnaları biraz diri bıkıyorum. Böyle yaptığım da daha lezzetli oluyor.

Makarnalar haşlanırken diğer yanda beşamel sosu hazırlamaya başladım.
Önce ufak bir tencereye sıvı yağ, tereyağ ve unu ekleyerek kısık ateşte un konusu gidene kadar tel çırpıcı ile kavurdum. Kavrulma işleminden sonra yavaş yavaş sütü kavrulan una ekledim. Kaynayana ve kıvam alana kadar aralıksız tel çırpıcı ile karıştırdım. Kaynamaya yakın iyice koyulaşmaya başladı. Boza ya da salep kıvamına gelince karabiber, tuz, muskat (evde yoktu ekleyemedim) biraz daha fokurdatıktan sonra ocağı kapattım.

DSCF3059.JPG

Beşamel sos hazırlanırken makarna da haşlanmış oldu. Makarnayı süzgeçte süzdükten sonra tekrar tencere içine alıp, yarım kaşık tereyağ ile iyice karıştırdım. Bu arada beşamel sos biraz akışkan olmasının sebebi makarnanın sosları çekmesinden dolayı. Böylelikle sosu daha güzel çekecektir.

Makarnayı kare şeklinde bir borcama iyice yaydım. Üstüne rendelenmiş kaşarlardan bir kısmını ekledim. Ardından hazırladığım mantar soteyi eşit bir şekilde borcama ekledim. Beşamel sosu mantarlı makarnanın üzerine gezdirerek döktüm. Son olarak üzerini kaşar peyniri rendesi ile kapladım.

DSCF3055.JPG

Yemeğimiz pişmeye hazır. 230 derecede ısıtılmış fırına yemeğimi koydum. Makarnaların üzeri kızarıncaya kadar pişirdim. Soğumaya bıraktıktan sonra yenmeye hazır!

DSCF3064.JPG
Benim bu yapmış olduğum tarif çok lezzetli oldu. Umarım sizlerde o lezzeti yakalarsınız.

Sevgiler,
DQmTRkb3Y8KoJJiqmzCjNxHUNpA95uQAh1K2jtxkkyQqSQH_1680x8400.png

Sort:  

You got a 75% upvote from @queqtra courtesy of @tugbabeauty!

Bu kapak fotoğrafını harika editlemişsin ve bu yemeği ilk defa senin sayende öğreniyorum. Güzel olmuş afiyet olsun :)

Teşekkür ederim :)

Ellerine sağlık süper görünüyor.
Mantar soteli hiç denememiştim, tarifini kaydettimmilk fırsatta deneyeceğim 😃😍

Teşekkür ederim ben de ilk kez denedim. Mantarı çok seviyorum zaten çok yakıştırdım :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim ve @trliste topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 5 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkür ederim :)

Öğrenciyim şuna bi yorum atayım, okul başlayınca yardım olacak belli ki :D

Evet, öğrenci denildiği zaman akla ilk makarna geliyor. :)

Teşekkür ederim tarif için. Çok pratik ve lezzetli bir tarif. Tezlikle yapmayı düşünüyorum. Beşamel sosunu seviyorum çünkü.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62255.52
ETH 2449.42
USDT 1.00
SBD 2.63