“YAPAY ZEKA ROBOTLARI KENDİ DİLİNİ GELİŞTİRDİ”

in #tr7 years ago

Eskiden beri çok konuşulan DÜNYAYI ROBOTLAR ELE GEÇİRECEK teorisi gerçek mi oluyor ?

698AF06A-EF44-4995-AEFC-4BD7656C68A2.jpeg

Geçenlerde gündeme gelen bir habere göre büyük bir kuruluş olan Facebook’un yapay zeka robotları sadece birbirlerinin anlayabileceği özel bir geliştirdi.

9F921EDD-D1EF-4AD3-A0F1-DF41264B1D69.jpeg

BU NE DEMEK OLUYOR ?

Facebook bir deney yaparak iki yapay zekaya sahip robotun birbiri ile iletişim kurarak yeni şeyler öğrenip öğrenemeyeceğini görmek istiyordu. FAKAT İŞLER İSTENİLEN GİBİ GİTMEDİ!
Aralarında anlamsızca konuşmaya başladılar, konuşmalar ise şöyle ;

  • "I can can I I everything else"
  • "Balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to,"

Türkçesine bakıldığında ise ikinci robotun dedikleri şuydu ;

"Toplar sıfır bana bana bana bana bana bana"...

ASLINDA ANLAMSIZ DEĞİLDİ!!!

Sadece kendilerinin anlayabilceği bir özel dil oluşturmaya başlamışlardı ve bunun devamında insanların arkasından iş çevirmeye başlayabilirlerdi. Ve araştırmacılar bu durumdan korkup YAPAY ZEKAYA sahip iki robotunda fişlerini çektiler...

35F592E0-49F2-4687-A54C-2DF010D17C4B.jpeg

Sort:  

Dil geliştirme olayı doğru ama sonrasında medyanın biraz şişirmesi var sanırım. 51. dakikadan itibaren olayın detaylarını anlatan bir konuşma var:

Teşekkürler bilgilendirme için

insanların yaptığı yapay zeka bile bencilbaksana
bana bana bana hep bana sana aaaah

Ahahah doğru söylediniz valla

Biraz eski bir olay fakat güzel bilgi. Keşke izin verseler di de ne olacağını görseydik. Hemen fişini çekmeleri kötü olmuş

Adamlar korkmuş :) bence iyi olmuş çekmeleri

Korkulacak bir durum yok ki aslında bunlara minyatür birer vücut vereceklerdi asıl ozaman ne yaptıkları ortaya çıkacaktı :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 61440.52
ETH 3447.43
USDT 1.00
SBD 2.52