Doğuştan Görme Engelli Biri İçin Hayat Nasıldır?

in #tr7 years ago

Bu yazımın başında size bir soru sormak istiyorum düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim... Sonra sizinle bir kaç bişey paylaşmak istiyorum.

Doğuştan görme engeli olan birine RENKLERİ nasıl anlatırız? Çok düşündüğüm halde birşey bulamadım.

7357EA2B-C08A-4BDB-81F7-0ECA9AE15BE5.jpeg

http://www.infinitysolutions.com/blog/six-assumptions-you-shouldnt-make-about-life-insurance/

Sizden ufak bişey istiyeceğim, sadece bir kaç dakika gözlerinizi kapatıp gündelik işlerinizi yapmayı dener misiniz? Odanızdan tuvalete gitmek veya buzdolabından bişey almak gibi. Eminim ki bir çoğunuz dayanamayıp gözünüzü açtı. Açmayanlar ise ne kadar zor olduğunu anlamıştır. Peki bu insanlara yapılan haksızlıkları veya önlerine bizim koyduğumuz ENGELLERİ görmezden mi geliyosunuz? Bir çok yerde görme engelliler için yapılan yürüme yollarına parketmiş arabalar , tezgah açmış dükkanlar veya reklam tabeları ile dolu. Biraz daha kendinizi onların yerine koyup düşünmenizi istiyorum , bizim sağlıklı kalıcağımızın garantisi yok şu hayatta...

Sort:  

Kalbimize dokunan güzel bir yazı olmuş, elimizden gelen ne varsa yapıp böyle insanlardan yardımımızı esirgememeliyiz. Bir görme engellinin koluna girip birlikte 40 adım yürümek bile yapılabilecek en güzel şeylerden biridir.

Bu güzel yazının altına şu videoyu eklemek istedim , doğuştan renk körü olan bu adama yeni geliştirilmiş olan gerçek renkleri gösteren gözlük hediye ediliyor ve adamın sevincine bir bakın renk körü olmak bile ne kadar zor.


Bence bu arkadaşın paylaşımı bir vote yi fazlasıyla hak ediyor.

Ne kadar güzel bir histir bu nasıl güzel bir sevinçtir :)

Duyarlılığınız için teşekkürler

Ben teşekkür ederim zaman ayırıp okuduğunuz için :) keşke her birey bu kadar duyarlı olabilse

Ateş düştüğü yeri yakıyor. Biz insanlarda yanmak için ateşin düşmesini bekliyoruz sanki. Fıtrat mı bu yoksa içinde bulunduğumuz düzen mi bunu yaptı tam karar veremedim.

Congratulations @tolgahanunsal! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş

kalemine sağlık kardeşim

Kesinlikle katılıyorum özellikle engelli yoluna parkeden araçlar konusunda hiç tavizim yok.

Ağzına sağlık bende doğuştan bedensel engelliyim ve şükür ediyorum engellimle çok mutluyum
Her engelin kendine göre anlatılmayacak zorlukları var ancak görme engelliler için hayat daha çok zor biliyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59324.20
ETH 2585.42
USDT 1.00
SBD 2.47