Vicdan Nasıl Oluşur? Nasil Gelişir?

in #tr7 years ago

Rahat olması gereken tek yer vicdanımizdir ...
Terazi resmini de çok uygun buldum bu konuya 😃
Hep vicdanimiz ağır bassin diye !

IMG_20171202_201744_183.jpg

İzledigim bir programdan esinlenerek soruyorum bu soruyu sizlere de!.
Artık devrimiz çok değişti ve masumluk neredeyse bitti denecek kadar az.
İnsanlar sebepsiz yere o kadar vicdansız olabiliyorlar ki Ufak bir hırs uğruna 4, 5 cana kiyacak kadar hemde ....

Yediklerimizden midir? İçtiklerimizden midir? Yoksa genlerimizle oynandigindan midir? Bilmiyorum ama çok canilestik, birbirimize saygıyı sevgiyi geçtim tahammulumuz yok.
Şiddete eğilimli bireyler haline geldik.

Vicdan bizim tek gerçek olgumuz eger ki var ise ...!
Evet vicdan içsel bir duygu. Bebeklerde ve çocuklarda 12 yaşına kadar olmayan bir duygu diye okumuştum. Ama bebeklerde dahi vicdanli olduklarına dair rastlayabileceginiz durumlar görebilirsiniz ...

Vicdani geliştirmek yada vicdanlı çocuklar yetiştirmek tabiki bizim elimizde .... Peki bunu nasıl sağlarız ?
Toplumsal değerlerimizi, yazılı kuralların yaninda - yazısız kurallarimizi, gelenek - göreneklerimizi, doğruyu - yanlışı anlata anlata ve yine anlata / anlata geliştirebiliriz vicdanları.
Tabiki büyüklere bu konuda çare yok ...
Allah vicdansız ve YÜKSEK vicdansız insanlardan korusun.

İyi geceler diliyorum 😑

Sort:  

Vicdanını rahatlattıktan sonra her yaptığın ve her aldığın kararlar senin açından doğru kabul edilir. Vicdanı kullanmayı öğrenirsek her şeyden mutlu oluruz. Önemli olan doğru yerde kullanmak.

Olmasından sonra önemli olan gerçekten kullanabilmek köreltmekten ziyade!

Bazılarında olmayan şey :)

Hergun tanik oluyoruz malesef 😑

Amiiinn.. Yine çok güzel bi konuya değinilmiş, tam da günümüzün en büyük sorunlarından biri.. Tebrik ediyorum 👏

Tesekkur ederim. Evet ilgilenilmesi çok gerekli olan konu 🤔

Genelde haberleri açınca ağzımdan çıkan tek kelime oluyor. Vicdansız , vicdansızlar diyorum ben de, gerçekten tahammülsüz olduk . Küçücük şeyler için yangın çıkarır olduk. Sonumuz hayır olsun.
Çok güzel konu daha çok söylicek şey var...

===Vicdan, bir eğilim olarak her insanda bulunsa da, nasıl bir şekle bürüneceği sosyal öğrenmeyle belirlenir. Vicdanlı olmayı, küçük yaştan itibaren "iç sorumluluk" bilinciyle öğreniriz. Demiş Prof. Dr Nevzat Tarhan çok ta güzel söylemiş.

Evet söyleyecek bir sürü şey var ve oldukça kısa kesmeye çalıştım. Güzel bir açıklama ile acikladiniz siz de ve o sorumluluğu aşılamak bizim sorumluluğumuzda ... Hayırlısı olsun elbette 🙏

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60035.79
ETH 3187.54
USDT 1.00
SBD 2.45