SAPIENS' ten Alıntılar 'Yuval Noah Harari'

in #tr6 years ago

_20180705_212729.JPG

Kitap okuma olayıma bir değişik kitap ekleyerek devam ediyorum. Açıkcası biraz karıştı bu durum. Dünya klasiklerinden dini bilimlere, bilimden mesneyive, romandan eğitime, ayrım yapmadan elime ne geçerse ayırt etmeden okumaya çalışıyorum ((:

Bu kitabın yazarı Yuval Noah Harari...
İsrailli ve tarihçi. Şimdilerde dünya tarihi dersleri vermekle meşgul ve benim bildiğim önemli 3 kitabı var ...🙄

_20180705_212755.JPG

Bu kitabın konusuna gelirsem insan türünü konu alıyor, anlatımı eğlenceli ama sakin kafayla okumakta fayda var, birde savunduğu tez şempanzenlerin bizim kuzenimiz olduğu ((:
Yani insanın maymun, şempanze yada orangutanlardan nasıl evrimleşerek son halini aldığı. 😉 Nasıl homo sapiens olduğumuz ...
Homo "insan" demek, sapiens "zeki" demek. Yani insan cinsinin zeki türleri yani biz oluyoruz bu ((:

_20180705_212833.JPG

  • Misal homo sapiensin neden ekolojik bir seri katile dönüştüğü, yani bu biz oluyoruz.

  • Neden herkesin güvendiği tek şeyin para olduğunu,

  • Kadınlar çok daha üstün becerilere sahip iken neden toplumda erkek egemenliği altında olduğumuzu,

  • Bu kadar yetenekli bir ırka sahip iken bu gücü mutluluğa neden dönüştüremediğimiz..

gibi sorulara cevap bulabileceğiniz biraz mantıklı biraz mantıksız bir kitap. ((:

IMG_20180705_214506_013.jpg

Ayrıca geçmiş tarihten başlayarak modern dünyamızın bir çok sorunlarını ele alıyor ve okuyana şimdiki ve gelecek zaman hakkında da düşündürüyor ... Beni asıl düşündüren şey ise bu kitabın ne zaman biteceği (((: zira okuyorum okuyorum bir arpa boyu yol alamıyorum (((:

Sort:  

cok güzel bir kitap. harari den bunu da öneririm:
https://steemit.com/book/@thales7/book

cok güzel bir kitap. beyninizin büyüdügünü hissediceksiniz kitabi okurken. :=)

Evet bizler sapienslerin torunlarıyız :)

Harariye göre özellikle şempanzelerin üyesiyiz ((: sonradan sapiens olduk katil olup yok ede ede. 😏

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61497.04
ETH 2478.29
USDT 1.00
SBD 2.66