Meyve Budama - Memleket Günlükleri

in #tr6 years ago

Bir haftayı geride bıraktıktan sonra birazda iş diyerek aileme ayırdım. Mevsim bahar olduğu için yapılacak iş belliydi.

IMG-20180311-WA0000.jpg

Sabahtan meyve bahçesine gittik. Ağaçlar atasözünde söylendiği gibiydi. Bakarsan bağ, bakmazsan dağ olur. Çok iyi performans gösteremesemde ağaçları en azından içine insan tırmanabilecek şekile çevirebildik.

Bu satırları ellerim hafif nasırlaşmış ve parmaklarım ağrıyor iken yazdım.Yılların hamlığı var vücutta. Anladım ki çiftçilik zor zanaat. Allah yardımcıları olsun. Bizimki hobi gibi olsada zorluğu görmeye yetiyor.

Bu mevsimde meyve budayan arkadaşlara kolay gelsin diyereksözlerimi tamamlıyorum. Bir sonraki yazımızda buluşmak üzere hoşçakalın.

Sort:  

Ağac budamayı öğrenmeği çok isterdim, sanırım bu o kadar da kolay bir iş degil. Çünkü ağacın her dalını kesmekle ona zarar vermiş oluruz.
Bağbanlık bana göre çok güzel, ve insan sağlığı için faydalı bir işdir. Küçük bir bahçemin olmasını çok isterdim.

İnşallah birgün olur. Göz zevkinize göre çiçekler açmadan yani ağaç canlanmadan budarsanız zarar vermezsiniz :]

Dışardan ne kadar kolay ve eğlenceli geliyor oysa ki. Hep hayal kurarız bahçe işleri ile ilgili ama şehir hayatının insanı ne hale getirdiği de ortada malesef. 😊

Yinede güzel hayaldir. Toprak ile meşgul olmakinsanı rahatlatır. Teiekkürler...

Öyle tabi. Mutfakta küçücük saksıda bir şeyler yetiştirirken bile her gün ilk işim nasıllar diye bakmaktı :) Hâlâ hayalimdir ilerde bahçeli bir ev ve bir sürü meyve ağacı. İnşallah olur 😊

İnşallah hayalinize kavuşursunuz...

hepimizin hayalidir aslında böyle bir manzaraya karşı uyanmak veya meyveyi dalından koparıp yemek ama her şey emek vermekle oluyor 😊

Eskiler ne güzel demiş. Emek olmadan yemek yolmaz. Teşekkürler...

Tam mevsimi geliyor, etref bir canlanacak. En sevdiğim mevsimdir bahar, birçok şeyin başlangıcı.

Yazı çok sevsemde baharın yeri ayrı tabiki...

Follow 4 follow

zor işler aslında ama emegin karşılıgı olunca daha güzel

Severek yapılması gereken işler...

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 57430.35
ETH 2423.72
USDT 1.00
SBD 2.32