Yaz küçük bir hayattır.

in #tr6 years ago

Bir rus şarkısında duydum bu sözleri, leto eto malenkaya jizn, yani yaz küçük bir hayattır. Her yıl yaz için pilanlar kuruyorum, nereye ve kimnle gideceğimi düşünür, para biriktirmeye çalışıyorum. Tabii her zaman istediklerim hayata geçmiyor, ama her yaz farklı oluyor.
Yazlar her biri farklı bir hayattır, her yazın kokusu bile farklıdır. Hatıraları, içindeki insanları, zevkleri de farklıdır. Her yaz dinlenme isteklerimiz değişir, ya da hep çok sevdiğimiz aynı yere gitmek istiyoruz.
Aslında daha güzel, daha uzak yerlere gitmek istiyoruz, ama şartlar imkan verdiği yerlere gitmeye mecbur oluruz. En önemlisi ise kiminle gideceğimzidir.
Ben her zaman arkadaşlarımla gitmeyi tercih ediyorum, ya da aile de ola bilir. Yeter ki, yanında rahat ola bileceğin biri olsun.

37212006_2074427335964972_2999461406971002880_n.jpg

Her yaz bir kaç günü ebeveynlerimle geçiriyorum, memleketteki evimizde-büyüdüğüm ve doğduğum evde yaz çok güzel oluyor, çünkü bizim memleketin havası serindir. Şehirlerde hava sıcakken, orda akşamları üşüyoruz. Bu yıl da en yakın arkadaşım ve kızı ile memlekete gittik, beş gün kaldık ve geri döndük. Günler çok güzel geçti, annem bizi çok iyi ağırladı.

20180711_183137.jpg

Anneme yardım etmek için, hem de köyde orqanik şeylerden yemek hazırlamayı sevdiğim için her gün yemekleri ben yapıyordum. Köy peyniri, yumurtası, sütü ve yeşillikleri ile sevdiğim yemek ve tatlıları hazırladım. Hatta komşunun ineyinin sütünden kendim lor peyniri yaptım ve ondan da çizkeyk pişirdim. Çok güzel olmuştu, malesef resmini çekmemişim.
Misafirlerimize her gün yeni ve farklı bir şeyler hazırlıyordum ve bundan büyük zevk alıyordum, hem annem de bir az dinlenmiş oldu.

20180712_180252.jpg

Arkadaşımın kızı bahçeden küçük bir serçe bulmuştu, serçe uçamıyordu ve acdı. Ona ekmek ve su verdik ve bundan sonra bize alıştı, bahçede gezir, bazen yanımıza gelirdi. Dakikalarca omuzumda otururdu, artık ev serçesine dönüşmüştü ve biz de ona alışmıştık. Serçenin adını arkadaşım Münevver koymuştu, biz şehire döndük, artık Münevver nasıl olacak onu bilmiyorum. Umarım kanatlanıb uçacak ve kasabadakı diğer serçeler gibi hayatına devam edecek.

20180712_190428.jpg

Kasabada kaldığımız beş gün çok güzel oldu, komşuda düğün vardı, misafirlerimiz gelirdi, akşamlar bahçede çay içer ve oyun oynardık. Döndüğümüz günün akşamı ben bu şeyleri bir az özledim. Ama her şey bitiyor.
Yaz henuz bitmedi, ileride gideceğimiz yerler ve yeni tatil pilanları var. Her kese bu sıcak yaz günlerinde istediği gibi dinlene bilmesini diliyorum.
Unutmayın, yaz küçük bir hayattır. Bu hayatı güzel ve neşeli geçirelim, soğuk kış günlerinde konuşmaya güzel yaz hatıralarımız olsun.

Sort:  

orginal.paylaşım

Teşekkürler.

Tam bir istirahetin gösterisini yazmısınız. Bu məsləkdən irəli gəlməli məncə 😀. Çox gözəl. Oxuduqca kənd havasının, quşların, arx kənarında axşamlar quruldayan qurbağaların səsi canlandı qulağımda. Ditdili sancması, dəli kimi qaşınma özünü döymə 😂 gəldi gözlərim önünə. Təşəkkür edirəm gözəl blog üçün. Siz belə yazıları steemwordpreess'də paylaşsanız gözəl səs ala bilərsiniz.

Çox sağ olun. Bizim rayonda ditdili yoxdu amma:) Yəni yayda çox rahatdı bəzi şeylərə görə, əsas da odur ki, sərindi.
Məsləhətə görə də sağ olun. irəlidə bunu sınaqdan keçirərəm.

Çok güzel bir paylaşım. Daha güzel yazlar geçirmenizi istiyorum.

Teşekkür ederim. Yazlarımız hep güzel olsun.

Merhaba.
Yazınız @edebiyat değerlendirmesi ile @trliste ve @tryardim tarafından oylanmıştır.
Sevgiler.

Teşekkür ederim.

Doğal, içten ve bizden bu paylaşımın için teşekkür ederim. Bizi biz yapan bu değerlerdir :)

Ben teşekkür ederim:)

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi. Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır. Jumbot TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur. .

Jumbot hakkında daha fazla bilgi için Tıklayın

Teşekkür ederim.

Bu kuş çok sevimli nasıl da alışmış sana kıyamam serçeciğime🤗

Biz de ona alışmıştık, bahçede gezer, acıktığında yanımıza dönerdi.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Teşekkürler.

Pəh samavar çayi

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66244.62
ETH 3320.00
USDT 1.00
SBD 2.70