Kolay çizkeyk tarifi.

in #tr6 years ago

Tatlı seven ve kilo almak istemeyen insanlar için çizkeyk en iyi tatlı tarifdir. Çünkü diğer tatlılara nisbeten kalorisi azdır. Ben de ara-sıra çizkeyk yaparım. Aslında çizkeyk yapmak kolay değil ve uzun zaman alır. Ben geçen yıl çok da zor olmayan ve yapılması kolay olan bir çizkeyk tarifi buldum. Şimdi bu gün yaptığım çizkeykin resimlerini ve tarifini sizinle paylaşıyorum. Belki de restorantlardakı çizkeyke benzemeye bilir, amma lezzetli ve hafif bir çizkeyk olmuşdur. Hem de bu tarifden çok büyük bir çizkeyk oldu- 10-12 kişiye yeter. Ya da kimseye ikram etmeseniz, kendiniz bir kaç gün çayın yanında lezzetle yeye bilirsiniz:)

20180520_163742.jpg

Tarif: Hamur için- 1 yumurta, 0,5 su bardağı şeker tozu, 50 qr yumuşatılmış yağ, 1 kabartma tozu, aldığı kadar un.
Krema- 4 yumurta, 1.5 su bardağı şeker tozu, 0,5 kq labne peyniri( kesmik), 1 su bardağı krema ya da kaymak, vanilya, 2 ç kaşığı un.
Önce hamur yoğrulur, yumurta, yağ, şeker tozu ve qabartma tozu karıştırılır, aldığı kadar un dökülüb yumuşak hamur yoğrulur. 15-20 dak. buz dolabına kaldırılır.
20180520_134006.jpg

Şimdi de krema yapımına başlayalım. Derin bir kabda yumurta ve şeker tozu mikserle 10 dak çırpılır. Başka bir derin kabda ise lor peyniri ve krema mikserle iyice çırpılır, un ve vanilya ilave olunur. Yumurta ve şeker karışımı da buraya ilave olunub kaşıkla karıştırılır.
Hamur kek kalıbına ince bir şekilde yayılır ve üzerine krema dökülerek her tarafa aynı şekilde yayılıb 180 % ısınmış sobada 1 saat pişirilir.

20180520_134450.jpg
Sobadan çıkarıldıktan sonra bir az soğutulur. Sonra üzerini zevke göre istediğiniz bir sosla süsleye bilirsiniz- çikolatalı, çilekli, portakallı ve.b. Ben bu defa çilekli sos yaptım.

20180520_144855.jpg
Kenarları açılan kalıbım olmadığı için kalıbdan çıkarmadım ve buz dolabına yerleştirdim. Bir saat soğuduktan sonra çıkarıb dilimledim.
Afiyet olsun.

20180520_163756.jpg

Sort:  

Gözəl bir yazı olmuş, əmək sərf etmisən.

Təşəkkürlər.

You got a 21.72% upvote from @votepower courtesy of @bot-az!

Ellerine sağlik.ne guzel olmus.tarifini yaziyorum bende yapacagim..☺☺☺

Teşekkür ederim.
Yap, çok kolay bi tarif. Hem çocuklar da sever.

Kaliteli ve güzel bir blog yazdığınız için sizleri tebrik ediyorum.

Küratör projesi @try-market ile @kusadasi ve ekibi ile oylanarak devam ediyor. Her gün 15 kadar yazı seçip aşağı yukarı 1$ civarlarında oy veriyoruz.

#cointurk etiketini kullanarak vermiş olduğunuz destek için teşekkür ederiz :)

Discordumuza bekleriz :)

Ben teşekkür ederim.

Congratulations @taranaq19! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63743.08
ETH 2657.15
USDT 1.00
SBD 2.87