Beynimizle arkadaş olmalıyız.

in #tr6 years ago

Beynimiz hep konuşuyor-susmadan ve çoğu zaman manasız yere. Onu susdurmak mümkünmü?

Bazen daha düşünmeyeceğim, bitti diyorsun. Ama bu çok sürmez, bir de bakarsın ki, beynin hiç akıla gelmeyen şeyler konuşur. Onu idare etmek kolay değil, susmaz o.
Belki de her kesde öyle değil, ama çoğumuzun beyni sürekli konuşur-benimki de. Bazen de iyi ve pozitif şeylerden daha çok yorucu, sinir bozucu laflarla bizi bıktırar. Bu düşüncelerin sorumlusu biz miyiz? Düşüncelerimizi idare ede bilirmiyiz? Evet, ve bunu becere bilirsek hayatımız değişe bilir. Çünkü beynimizin konuştuğu laflar, söylediği sözler hayatımıza yansıya bilir.

maxresdefault (1).jpg
https://goo.gl/images/u8paaQ
Düşündümüz şeyler baş vere bilir - mesela iyi şeyler düşünürsek hayatımıza iyi insanlar girer, güzel olaylarla karşılaşırız. Aynı şey kötü düşünceler için de geçerli.
Peki, beynimizi nasıl susdura biliriz? Ben bunu denemek istedim- müzik dinleyerek yaptım. Aklmı yalnız müziğe verdim, amma bu sizi çok etkileyen bi müzik olmalı. Ve az da olsa beynimi durdura bildim, bununla da beynim dinlenmiş, sinirlerim sakinleşmiş oldu. Başka türlü de denedm bir kaç kere, kolay olmadı. Bir de ben beynimi hobilerimle meşgul olurken susdura biliyorum. Hobilerim aklımı o kadar meşgul eder ki, beynim de yukardan bize bakar ve belki de hoşuna gittiği için susar ve dinlenir. Bu da benim işime yarar tabii ki.

chtenie_i_perezapis_mozga_03_703.jpg

https://goo.gl/images/6wCsJ1
Beyin susmazsa insanda uykusuzluk yarana bilir, bu da sağlık için zararlı. Sinirler yavaş-yavaş bozula bilir. Beynin konuşması normal bir şey, ama dayanmadan değil, fasilelerle olmalı bence.
Beynimizi güzel şeyler düşünmeye nasıl mecbur ede biliriz? Bunu yapa biliriz ve yapmalıyız. Aklınıza size hoş gelen, düşünürken mutlu ola bileceğimiz şeyleri getirin. Bu her kes için farklı bi şey ola bilir. Ben böyle zamanlarda çok sevdiğim bir çoçuğu düşünüyorum. Bir arkadaşım aklına sadece sarı renkli çiçekler getirerek beynini sakinleştirdiğini söylemişti.
Beynimizi idare etmeye başlarsak, onunla arkadaşlık ede bilirsek, hayatımızın nasıl değişeceğini göre biliriz. Çünkü düşündüğümüz her bir söz, her bir cümle ne zamansa hayatımızı yönlendirecek. Kendi hayatımızı kendimiz yönlendirelim-beynimizle arkadaş olarak.

Sort:  

Ne güzel yazmişsın.Beynimizi susturmanın yolu müzik dinlemektir.Birde bizi güldüren filmler izlersek olumlu düşünceler bizimle olur.☺☺

Teşekkür ederim.
Evet, film izlemek de iyidir. Ben de film izlerken düşünmüyorum qaliba:)

Cox pisdi beyinin öz özüne danismaqi deyerdim ki artiq 6 ildi bundan əziyyət cəkirəm hər gece boş boş danisir ne qeder calisiram amma yene danisir saatlarla gözümü yumuram belke yataram amma fayda yox insan bezir yuxusuzluq da bir terefden yorur insani gunduz vaxti yene sen dediyin kimi hobilerle meaqul olmaq uzun bir yol velosiped surmek insan beynin dinceldir amma geceler hecne fayda etmir mende

Çox adam bundan əziyyət çəkir, gərək daima nə iləsə məşgul olasan, velosiped sürməyi sınamamışam. İnanıram ki, kömək edər.
İncəsənətlə məşğul olmaq lazımdır, məsələn ya rəssamlıq kursları, ya da bal rəqslərinə yazıl:)

Elə incəliklər stres cixartmaz mənde 😃 odunsu biseyler lazimdi ovculuq ola bilər vəya adrenalinli birseylər qırıcı təyyare sürmək 😊

Təyyarə sürmək bir az uzaq kimi görünür elə bil, realist ol:)
Yaxında olan və nisbətən rahat şeylərlə də beyini aldatmaq olar.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60309.45
ETH 2701.35
USDT 1.00
SBD 2.48