Ayva yaprağından sarma.

in #tr6 years ago (edited)

Son yazdığım yazıda köy hayatından bahs etmiştim ve köyden getirdiğim ayva yapraklarının resmini paylaşmıştım. Bu gün o yapraklardan dolma sardım ve nasıl yapılıdığını sizinle paylaşmak istedim.
Yaprak sarması daha çok üzüm yapraklarından, bazen de ayva, fındık ağacının yapraklarından sarılır. Ben bir kere üzüm yapraklarından dolma sararken bi kaç tane ayva yaprağından da sardım. Tadı nasıl olacak diye denemek istedim. Çok hoşuma gitti ve ondan sonra baharda ayva yaprağından dolma yapmaya başladım.
20180510_174504[1].jpg

Neden baharda?- Çünkü bahrda yapraklar yumuşak ve taze olur, toplayıb kış için kavanozda tuzlu suya da koyula bilir.
Yaprakları derin bir tabakda yerleştirib üzerine tuz serpilir, sonra üzerine çıkacak kadar sıcak su dökülür ve küçük bir tabak koyilur ki, yapraklar hepsi suyun altında kalsın.

20180509_211549.jpg

Su soğuduktan sonra yapraklar sudan çıkarlır ve suyu sıkılır. Yaprakların içine nane ve pirinc katılmış et koyularak küçük dolmalar yapılır.
20180509_225218.jpg

Benim yaptığım dolmalar fındıktan az büyük ölçüdeydi, bunu yapmak için sabırlı olmak gerek. Ama yemeğin yalnız tadı değil, nasıl göründüğü de çok önemli.
20180509_233659.jpg

Ben bu konuda çok sabırlıyım, çoğu zaman dolma, düşbere ve ya şekerbura yaparken önceden iyi bir film bulur ve filmi izleyerek işimi yaparım. Bununla da zamanımı da boşuna kayb etmiyorum.

Şimdi bahardayız, her birimiz köylere gidiyoruz. Çiçeklerine zarar vermeden ayva yaprakları toplayıb dolma yapa biliriz. Bunu yapmak çok zevkli bir iş, sonra onu yemek daha zevkli. Yalnız yemek yemekten değil, yemeği yapmakdan da zevk almak çok önemldir-yılların tecrübesinden biliyorum.

Sort:  

seems delicious!

Thanks, its some of delicious meal of Azerbaijan cuisine.

Farklı bir lezzet olsagerek👌

Evet çok farklı, yanında sarımsaklı yoğurt da varsa, daha güzel olur.

Afiyet olsun.Çok güzel sarmişsın dolmaları.Marifet gerekir..:) bu arada yazılarına @quraturk etiketi de koyabilirsin.trliste yerine gelen yeni bir olusum oldu.linkdende okuyabilirsin

Teşekkür ederim, her işde her şeyin en iyisini yapmaya çalışıyorum-mutfakta da:)

Sarma şekli bizdeki gibi değilmiş, ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar :))

Teşekkürler:)

harika bir post olmuş. Bizdeki ayva yaprakları ziyan oluyordu. Toplayıp denemek gerek :D

Deneyin mutlaka, artık kalırsa küçük poşetlerde buz dolabına koyun. Sonra istediğiniz zaman çıkarıb aynı şekilde kullana bilirsiniz.

Bizim köydə tenek, və cöke yarpağindan hazirlanir en çox

Cökə yarpağını bilmirdim, tənək isə daha çox istifadə olunur.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63287.47
ETH 2569.39
USDT 1.00
SBD 2.81