You are viewing a single comment's thread from:

RE: Tarihin Arka Odası'nın Kapılarını Açalım Mı?

in #tr6 years ago

Sevgili @asenakorkut,

Ancak yorum yazabiliyorum. İçerik hakkında bir yorum da bulunmayacağım. Açıkçası sizin samimiyetinizden eminim ve yazım tarzınızı beğeniyorum.

Tarih ve tarihi şahsiyetler konusunda genel bakış açımı ifade etmeye çalışacağım.

Eğer ki tarihi bilgiler tüm dünya tarafından belirli kurullarda ve çalıştraylarda tartışılığ bilimsel anlamda incelenip ortak bir kanıya varıldıktan sonra sunulsaydı, tarihçilerin bizlere sunduklarından şüphe duymazdım. Fakat aslında sizin de yazınız da belirttiğiniz gibi tahrif edilen ve isteyenin istediği gibi yorumladığı ve değiştirdiği, bizzat devletlerin çarpıttığı, ideolojilerin yön verdiği tarih bilgilerini artık önemsemiyorum.

Daha 5 yıl önce yaşanan Gezi olayların da bile ortak bir kanı dan bahsedilemiyorken ve tartışılabiliyorken, 100 yıl, 500 yıl vs.. öncesi için anlatılanlar çok da anlamlı değil benim için.

Zaten günümüzde artık tarih'in yön belirleyici bir gücü olduğuna da inanmıyorum. Tarihi kişiler yaşamışlar geçmişler gitmişler, artık teknoloji ve bilimin hakim olduğu bir gelecek geliyor. Internet üzerinden sınırlar kalkıyor, devletler savaşşsa da halklar birbirini dinleyebiliyor.

Mesela şu linkte de Vahdettin hakkında belgeler sunularak hain olmadığını savunanlar var.

Vahdettin hain di ya da değildi, iyiydi ya da kötüydü, benim için hiç bir şey değişmeyecek. Hiç şahit olmadığımız, görmediğimiz kişiler ve olaylar hakkında çok güçlü inanışlar besleyerek kavga ediyoruz.

Ben günümüze ve geleceğe bakarak güzellikler bırakmak taraftarıyım. Tarihten ders almak artık tamamen bir safsata benim için. Tarih günümüzden ders alabilir isterse :)

Saygılar.

Sort:  

Bakış açınızı çok iyi anlıyorum sevgili tahirozgen, çevremde farklı siyasi görüşlere sahip birçok insandan benzer yaklaşımlara şahit oluyorum:)

Tarihi ve ilintili kişilikleri doğru çözümleyemediğimiz , belirli görüşlere takılıp kaldığımız için hatalarımızla bir türlü yüzleşemiyoruz gözlemlerime göre...

Tarafgirlik var, akışkan bir biçimde her yanımıza yapışıyor, bilimsel bakış açısı geliştiremiyoruz, aklımızın önüne serilen meselerle...
Aklın önündeki engelleri kaldıramadan teknolojinin sadece kullanıcısı olabiliriz kanımca, ya da en fazla aramızdan birileri kişisel çabalarıyla çıkar kendini kurtarır...İçinde yaşadığımız toplumun büyük kısmının geçmişin prangalarıyla bağlı olduğu körü körüne inanmayı seçtiği bir ortamda o kişisel çabalar kişinin hayatını ne kadar tatmin edebilecektir, benim sorunum bu...

İnsanlar arası iletişim eksikliği, taraftarlık bağlamına indirgendiğinde toplam sinerji yaratıp bir uygarlık kurabilmek güç geliyor bana hem de çok güç...

Bu konuları yazma nedenim de bu aslında; tarih dediğimiz bizim, hatasıyla doğrusuyla bizim... Eğriye eğri doğruya doğru deyip geçelim, geçmişin izlerinden geleceği kurgulayalım...ama uydurmadan, uyduranlara kulak asmadan...

Teknoloji üretecek akla sahip olan bir toplum istiyorum, eteklerimizdeki taşları dökelim, geleceği birlikte kuralım istiyorum...

Tarih üzerinden yaratılan kamplaşmalara itirazım var benim... Fareli köyün kavalcılarına takılıp giden çocuklar için yazıyorum ben, gitmesinler burada kalabilsinler diye...

Görüşlerinizi detaylandırarak konuya katkı sağladığınız için çok teşekkür ederim...

Muhalefet şerhiniz olmadan olmaz :)
Sevgi ve selamlarımla
📝

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61840.18
ETH 2589.24
USDT 1.00
SBD 2.55