Müsadenizle Kusuyorum!

in #tr6 years ago

IMG_6772.JPG


Ülkenin en büyük gazetesi olduğunu ileri süren bir gazeteye kusabilirim. Kendisini okumasam da, bir haberi önüme düştü internette. Haber’in başlığı şöyle;

”Köpek sevgisi bacaklarından etti!”

Haberin içeriğinde ise özetle şu yazıyordu;

“Bir köpek yaladı, hayatı karardı... Greg Manteuful isimli Amerikalı adam köpekleri çok seviyordu. Köpeği ayağını sadece yaladıktan hemen sonra kan enfeksiyonu geçirdi. Ailesi ve sağlık görevlileri, enfeksiyonun ne kadar hızlı yayıldığına inanamadılar. Yapılan kan testleri sonucunda adamın "kapnocytophaga" adı verilen bakterinin neden olduğu bir enfeksiyona yakalandığı ortaya çıktı. Enfeksiyon sonucu Manteful bacaklarından oldu. Hastalık uzmanı Dr. Silvia Munoz-Price şunları söyledi: “Bu tip bakteriler köpeklerin tükürüğünden geliyor. Kanındaki bu enfeksiyon, vücudunda çok ciddi bir şeyi tetikledi. Enfeksiyon Greg'in kan basıncının düşmesine ve bacaklarındaki dolaşımın hızla azalmasına neden oldu. Bazen dolaşım o kadar azalır ki kollar ve bacaklar işlevini yitirir."

Bu haberin veriliş şeklini görünce haliyle işkillendim ve hemen internette bir tarama yaptım. Tabii ki diğer gazetelerimizde de aynı şekilde ve aynı manşetle sunuluyordu haber. Onlara da kusabilirim.

Haberdeki hastanın ve doktorun adını aratarak yabancı kaynaklara gittim, nypost 'ta aynı haberi buldum ve okudum. Öncelikle haberin başlığı “Köpeğin yalamasının sebep olduğu enfeksiyon dolayısıyla uzuvları alındı” şeklindeydi.

Yani öyle Köpek sevgisi bacaklarından etti, alın size görün köpek neymiş vesaire anlamlarda bir başlık değildi. Neyse oydu. Haberin içeriğin de yazan ise özetle şu şekildeydi;

“Ağır bir grip geçirdiğini düşünerek hastaneye giden adamda yapılan tahlillerde kapnocytophaga virüsüne rastlandı. Çok nadir görülen bu virüs kan dolaşımına karıştıktan sonra çok hızlı bir şekilde kan basıncının düşmesine sebep veriyor. Bu virüs kedi ve köpek salyalarında görülebiliyor ve kedi-köpek yalaması, ısırması ya da yakın teması ile geçebiliyor. Doktorlar bu virüsün hastaya kendi köpeğinden geçtiğine inandıklarını belirtiyorlar. Dr. Munoz Price köpek sahibi olan insanlarıun %99 undan fazlası hiçbir zaman böyle bir olayla karşılaşmayacaklardır. Bu sadece bir şans açıklamasında bulunmuştur.”

Görüldüğü üzere, bu vakanın çok nadir yaşandığından tutun da, Doktorun bu sadece şans diye yaptığı açıklama bizim medyamızda yok. Sanki son zamanlarda meydana gelen sokak hayvanlarına şiddet haberlerine karşı misilleme yapmış bizim medya.

Kusulmayı hak ediyorlar!


Neyse işte kusulmayı hak eden daha çok şey var da kalsın şimdilik.


Görseldeki fotoğrafı az önce çektim. Konumuzla ilgisi yok ama kızgınım Ay'a. Dolunay olsaydı da Kurt Adam olsaydım bu gece. Kusmak yerine başka şekilde rahatlardım. Salyalarımla kusacağım insanların üzerine virüsler salabilirdim mesela.

Dolunay deyince de aklıma "Dolunay" isimli eski hüzünlü bir şarkı geldi. Şarkı 657 grubuna ait. Gerçi şimdi öyle bir grup yok. Öğrencilik zamanlarımda çıkmışlardı. Opera kökenli, devlet konservatuarı hocalarından oluşan bir gruptu diye hatırlıyorum. Çok severdim albümlerini. Sonradan bir albüm daha yaptılar ve the end.

657 deyince de en sevdiğim şarkılarından birini bırakayım şuraya. Maalesef her zaman anlamlı kalacak bir şarkı.

Neden mi malesef?

E bir dinleyin anlarsınız.



Story & Image Copyright: OTahirZGN
ZAK000.png

Sort:  

great shoot😍. if can you visit my profil you will live it .

Başlık "köpekleri sevmeyin" der gibi olmuş. Habercilikte başlık önemlidir ve dediğiniz gibi kötü bir başlık.

Aynen öyle, başlık art niyetli ayrıca haberin içeriğini de eksik vererek bunu desteklemişler .

Habercilik değil tellallık yapıyorlar uzuuun çok uzuuun zamandır, takip etmiyorum daha fazla sinirlenmemek için..
Haber yerine yorum dolu bir çoğu, sizin aklınız yetmez alın burada ne düşüneceğinizi biz yazdık şeklinde görüyorum. Mahallelerindeki safları sıklaştırmaya çalışıyorlar, etkili de oluyorlar ama bana sorarsanız gülünç oluyorlar artık...
Köpekleri kedileri sevdiklerini varsaysak adamın başına gelenler için takdiri ilahi derlerdi sanırım...

Ben de çok uzun süredir haber kaynağı olarak hiçbirini takip etmiyorum, seyretmiyorum ama işte karşınıza illaki çıkıyorlar.

Size katılıyorum hocam. Bazen böyle başlıklar yazarak insnların fikirlerini karıştırıyorlar.

Çünkü art niyetliler. Sadece başlık da değil, haberde geçen doktorun "bu çok nadir görülen bir durumdur, %99 dan fazla köpek sahibi bu durumla karşılaşmayacaktır. Bu sadece bir şans" sözlerini de paylaşmıyorlar.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by tahirozgen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

You got a 7.90% upvote from @minnowvotes courtesy of @tahirozgen!

You got a 6.90% upvote from @postpromoter courtesy of @tahirozgen!

Want to promote your posts too? Check out the Steem Bot Tracker website for more info. If you would like to support the development of @postpromoter and the bot tracker please vote for @yabapmatt for witness!

You have recieved a free upvote from minnowpond, Send 0.1 -> 10 SBD with your post url as the memo to recieve an upvote from up to 100 accounts!

You just planted 0.01 tree(s)!


Thanks to @tahirozgen

We have planted already 3269.96 trees
out of 1,000,000


Let's save and restore Abongphen Highland Forest
in Cameroonian village Kedjom-Keku!
Plant trees with @treeplanter and get paid for it!
My Steem Power = 19245.94
Thanks a lot!
@martin.mikes coordinator of @kedjom-keku
treeplantermessage_ok.png

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65092.40
ETH 3470.06
USDT 1.00
SBD 2.50