hüzün türküsü..

in #tr7 years ago (edited)

Kaynak

Beklenmeyen, umulmadık bi anda ansızın bir rüzgârın esmesiyle, o rüzgâra kapılan bir kuşun zarif tüyü havalanır gökyüzünde.

Etraf gri bulutların bir araya gelmesiyle bir dantel motifi gibi kaplanırken, güneş başını o küçük boşluklardan uzatmaya çalışır, 'ben buradayım, daha gitmedim beni unutmayın..' der gibi.

Semâlardaki turkuaz mavinin tonları yavaşça açılmaya ve silikleşmeye başlar.. Gri bir örtüye bürünür, hafiften esen rüzgâr yerini lodosa bırakırken, ıslığını duyarsın o an. Kendi dilinde söylediği türküsüdür belki de. Belki de ağaçlarla selâmlaşmasıdır kim bilir?

Dallarını bir o yana bir bu yana çeviren söğüt ağacı gururludur, mütevazılığının altındaki gönül genişliği sayesinde kırılmaz dalları yuva olur kuşlara.. Bir evin penceresinden bakan küçücük bir çift göz, rüzgârın pervazın boşluklarından çıkardığı sesle irkilerek annesine koşar..

Bulutlardan aşağı nârince süzülür yağmur damlaları. Havada bir koku duyarsın o an; topraktan gelen, belki de sana seni anlatan, geldiğin yeri hatırlatan.

Günün yorgunluğunu, bir bardak sıcacık çayla pencereden uzaklara salıverirken, ince bir sızı gibi gelir gönül üzgünlüğü ve kulağımıza fısıldar hüzün türküsünü..

Yolcu misâli geçip gitmemiz gerekirken, yolculuk sırasında baktığımız pencereden gördüklerimize aldandık.. Oysa biz bulunduğumuz yere değil, o yolun sonundaki asıl menzile aittik.. O vatandan uzak olma hâlini, ayrılığın acısını içimizde hissetsek de sebebini kavrayamadık..

Ne mutlu o hüznü yüreğinde hissedebilenlere, hüzünle gülen, hüzünle susan, hüznü gönlünde yaşayanlara..

Sort:  

Çok şeyler hissettirdi, çok hüzünler bıraktı ardında bu kelimeler, bu cümleler ve bu fotoğraf. Bir araya gelince nasıl da anlam kazanıyor her bir duygu, insanı alıp uzaklara, ait olmadığı, belki de ait olup da hatırlamadığı bir yerlere bırakıveriyor sanki. Canım çay istedi ve kenarına kıvrılabileceğim bir pencere kenarı. :)

günlerdir lodos ve nihâyetinde yağmurun olduğu ve gri bulutların adeta dans ettiği gökyüzüne baktığımda, bana hissettirdiklerinden bir parçayı yansıtabildiysem ne mutlu bana:)

çok teşekkür ediyorum sıcacık bir çaya hayır demem ben de şu an:)

Çok beğenerek okudum eline emeğine sağlık . Bizimle paylaştıgın için teşekkürler

beğenmene sevindim çok teşekkür ediyorum:)

böyle bir yazılar yazdığın için çok çok teşekkür edirem.

desteğin için çok teşekkür ediyorum beğenmene sevindim:)

elınıze ve yuregınıze saglık cok guzel bır yazı...

çok teşekkür ederim..

Cok guzel bir yazi . Keyifle okudum ellerinize saglik

çok teşekkür ederim:)

kpss türkçe çalışıyorum. O tarz paragraflar gibi geldi süper

çok kolay gelsin, en sevdiğim test türü paragraf ve anlatım bozukluğu:)
teşekkür ediyorum..

günün yorgunluğunu, bir bardak sıcacık çayla pencereden uzaklara salıverirken, ince bir sızı gibi gelir gönül üzgünlüğü ve kulağımıza fısıldar hüzün türküsünü.. çok hoş yağmur altında olunca daha anlamlı geliyor

çok teşekkür ederim aynı duyguyu paylaşabilmek çok güzel:)

Edebiyatın doruklarına çıktık bir an bu yazıyla. Tebrikler . Elinize sağlık.

böyle düşünmeniz mutlu etti beni, teşekkür ediyorum

Ne guzel bir duygu "ne mutlu o hüznü yüreğinde hissedebilenlere, hüzünle gülen, hüzünle susan, hüznü gönlünde yaşayanlara." hüzün insana ayna görevi görür. İçindeki asi nefsine terbiye görevi görür.. Iyiki varsın.. Guzel kalpli insan.. 👍

bu güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim, insan da birbirinin aynasıdır sizin de iyi bir kalbiniz var..😊

Keyifle okudum. Çok güzel bir yazı olmuş ;)

çok teşekkür ediyorum:)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63422.01
ETH 2688.96
USDT 1.00
SBD 2.58