Hadi Çek Bakalım Bir Zincir

in #tr7 years ago

Eskiden köy evlerinin mutfaklarında boydan boya kapaklı dolaplar yerine önü açık, tabakların, bardakların yanyana dizilip sergilendiği terekler vardı, rafların arasına da kanaviçeli dantelli örtüler serilirdi..
Tezgahın altındaki boşluk ise genellikle çiçekli kumaşlardan örtülerle, çivilere gerdirilen iplere âdeta perde misali asılıp kapatılarak güzelleştirilirdi..
Anneannemin de böyle bir mutfağı vardı..

Şimdiki gibi peçetelerin bol olmadığı zamanlarda eski kumaşların dört tarafını dikerek veya örgü iplerle rengârenk el bezleri yapılarak mutfakta kullanılırdı..
Şuan kullandığımız sarı bezler ne kadar basit ve tekdüze değil mi?

O zamanlar çok hoşuma giderdi renkli iplerle örülen örgüler, 6-7 yaşlarındaydım
bir gün anneannem elime tığ ve ipi tutuşturdu 'hadi çek bakalım bi zincir' diyerek başlatmıştı bi örgüye:)
mavi renkte yamuk yumuk kareye benzer bir el bezi yapmıştım, anneannem çok beğendiğini söyleyip de mutfağına astığında bir şey başarmanın verdiği hazla havalara uçmuştum:)

Ondan sonra arada yaptığım ufak tefek örgüler dışında bir şey yapmamıştım taa ki instagramda gördüğüm uykucu tavşana kadar..
Bebeklerin kâh uyku arkadaşı, kâh rüya yoldaşı bazen de annelerinin kokusunun sinmesiyle onların yerine koyduğu daha doğrusu oyuncaktan öte anlamlar yüklediği sevimli tavşik:)

Elime geçirdiğim iplerle yapmaya başladım ama bu kadar zor olacağını hiç tahmin etmemiştim tamamen formül hesabına dayandığını görünce de bu işi yapanlara saygım kat kat arttı, el emeği göz nuru ürünlerin değerinin parayla ölçülemeyeceğini o an anladım..

İşte karşınızda uykucu tavşik:)

İlerde yapılışına dair de paylaşımlarım olacak sadece tanıştırmak istedim sizi:)
buradaki bolca bilgi bombardımanı içinde nefes alınacak küçük bir teneffüs arası mahiyetinde diyelim;)

Sort:  

Çok tatlı. İnsanın bu yaşta bile sarılıp güzeeeel bi uykuya dalası geliyor dimi 😄

kendimize de yapsak hiç fena olmaz aslında🙆

çok teşekkür ediyorum 🙋☺

Çok hoş olmuş sarı kız :)))

teşekkür ederim sarı kız adına;)

Tebrikler ! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.Paylaşımınız için Teşekkürlerimizi sunarız.Detaylara buradan ulaşabilirsiniz.Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz TR Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

çok teşekkür ederim çok sevindim🙆🙏

çok güzel olmuş ellerine sağlık tebrik ederim

çok teşekkür ederim mutlu oldum😊🙆

teşekkür ederim sevindim ben de🙆😊

çok tatlı olmuş eline sağlık :)

çok teşekkür ederim 🙋😊

Çok şirin olmuşş💕😄 tebrikler.

çok teşekkür ederim 😊🙆💕

Çok şirin olmuş emeğinize sağlık 😊 bu arada tebrik ederim..

teşekkür ediyorum beğenilmesine sevindim😊🙆

Bende günlerdir acaba örgü koysam ilgi çeker mi diye düşünürken sizi görmek pek hoşuma gitti. Hemen takibe alıyorum. Bende sizi beklerim :))

teşekkür ediyorum, ben örgü paylaşımı yapmayı düşünüyorum siz de yapın merak ettim arada böyle şirin şeyler de görmek istiyorum yığınla makalemsi paylaşımın içinde nefes aldırıyor:)
takibe hemen dönüyorum karşılıklı etkileşim güzel şey;)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60907.24
ETH 3249.66
USDT 1.00
SBD 2.45