Bir kadın kovboy hikâyesi #9

in #tr6 years ago (edited)

Pazar günü, çoğu kişi için yatıp dinlenme günü olarak adlandırılsa da benim için artık kovboy filmiyle güne başlamak demekti:) günün kalan kısmı zaten benim öyle değil mi:)

İşte bu duygularla trt1'i açtım tabi biraz erkendi ve yine 'aslan ailem' dizisinin tanıtımının yapıldığı program vardı ekranda. Bu diziyi kimler izliyor acaba diye de düşünmüyor değilim hani:)


Neyse ki bitti ve reklamlar başladığı sırada neden hep kovboy filmlerinde erkekler oynuyor, hiç kadın başrol görmedim keşke olsa da izlesem, hem keyifli olur diye kendi kendime konuşurken, filmin jeneriği dönmeye başlamıştı bile:)

2 adam ellerine almışlar ismini bilmediğim müzik aletlerini tıngırdatıp kameraya bakarak şarkı söylüyorlar:)

cat ballouuu haydutlar kraliçesi cat ballouuuu diye

aa yoksa bir kadın kovboy mu göreceğiz:) evet,

başka bir şey dilesem olurmuş

dediğimiz anları yaşıyordum o an:)

image

Filme dönersek; 1894 yılında yaşanmış gerçek bir hikâyeden esinlenilerek 1965'de çekilen filmimiz bir tren sahnesiyle başlıyordu.

Uzun yıllar dışarda okuyup öğretmen çıkan genç ve çok güzel Catherine, nam-ı diğer Cat baba evine dönmek için yurt müdürü tarafından trene bindirilir. Önce boş yer bulamazlar ve kelepçeyle Şerif'e bağlı gencin olduğu kompartımana gelirler. Manzarayı görünce burası güvenli değil diyerek uzaklaştırsa da kız ve erkeğin bakışmasını engelleyemez:)

Sonrasında bir rahibin tek başına oturduğu bölüme gelirler ve Cat'e,

din adamının yanında güvendesin

der ve gider, film aslında tam bu noktada başlar.

Rahip kılığına giren adam sarhoştur ve elindeki İncil'in içine sakladığı silah sayesinde tutsak olan amcasını kurtarır. Kaçarken bizim Cat'in yattığı yere gelip saklanır ve kurtulurlar.


Cat, nihayet babasının çiftliğine varır ama kötü haberle karşılaşır. Tren yolunun yapımı için evini ve arazisini almak isteyenlere karşı direnen babasına üzülür, ölümle tehdit ediyorlardır artık.
O sırada at terbiyecisi olan kızılderili gelir, (ben de ne zaman çıkacak diye bekliyordum film bitiyor nerdeyse:) herkesin kendisini hor görürken babasının ona sahip çıktığını anlatır. O anda dikkatimi çeken bir şey oldu.

Bay Ballou yanlarına gelerek "şelam aleyküm" dedi. O da "ben bir kızılderiliyim o seçilmiş insanlardan değilim" diye cevap verince "kızılderililerin israil'in kayıp kabilesi olduğunu" söyledi.

Çok ilginç değil mi böyle bir filmde bu sahne neden buraya sıkıştırılmış anlam veremedim açıkçası.
Bir dönem de Türkler ve Kızılderililerin gen yapısının birbirlerine benzediği yönünde yazılar okumuştum çok garip.
Tabi böyle bir diyalog çıkınca not etmeden geçmedim:)


Babasını mafyanın tuttuğu "gümüş burun" lakaplı kiralık katil öldürünce, bizim güzel Cat intikâm ateşiyle yanıp tutuşuyor...

yüreğinde gözyaşları var
ama onu ağlatamazlar

diyerek şarkılarını söylüyor yine iki adam:)

Eski ünlü bir silahşörü de parayla tutuyor ama adam ayyaşın teki çıktı Rıza Baba:)
Trende yardım ettiği iki adamı da yanına katıp bir çete kuruyor kendine.

image

"duvardaki delik" isimli bir kasabaya gidiyorlar. Burası suçluların ve arananların bulunduğu ama devletin de pek girip bulaşmak istemediği bir yer. Orada tren soyma planları yapıyorlar. Çünkü o trende babasının ölümüne sebep olan adamın paraları var.


Bir takım komik olaylardan sonra treni soyuyorlar ve Cat o adamı da öldürüyor. Tabi zavallı biri öldürülünce sesi kısılan kanunlar, zengin birine dokunulunca tıkır tıkır işliyor.

Cat Ballou idam sehpasına çıkarılıyor. O anda son sözleriyle bu dünyadan günahsız bir şekilde ayrılmasını sağlayacak rahip (o da nasıl bir şeyse:) geliyor. Bu rahip kılığındaki adam tabi ki trendeki adamdan başkası değildir ve güzel bir taktikle kızı kaçırıyorlar:)


Yine ekranda bu iki adam şarkısını söylüyor:)

haydutlar kraliçesi cat ballouuu

image

Film çok eğlenceliydi hele ki bir dans sahnesi vardı ki:))) tüm kasaba şarkının ritmine ayak uydurup ortaklaşa dans ederken, yeşilçamvari bir kavga çıkıp da herkesin önüne gelene yumruk atması beni benden aldı:)))

Okuyanlar varsa hâlâ çok teşekkür ediyorum:)

image

source 1-2-3-4-5-6

# bir kızılderili hikâyesi 8

Sort:  

Bu akşam bu başlıkta mı toplansak acaba :)

Madem herkes @sudefteri ismini çok beğeniyor, madem ben hesap ismi arıyorum o zaman bana birkaç isim önerin olmaz mı? 😇

beğendiğin bir film dizi ya da kitap kahramanı varsa ondan seçebilirsin aslında🙋‍♀️

Aslında @sauronbey ismi de konsepti de güzel ama çalmış gibi olmamak için Tyrion Lannister veya Lord Baelish seçemiyorum mesela :)

Ya da Roland, Ras Al Ghul, Dumbledore, Kvothe, Radagast, Silahşör vs. seçemiyorum 😃

harry potter sevdiğim için ordaki karakterlerin hepsi güzel:)
snape bile😊

Melez Prens Dumbledore'dan sonra en sevdiğim, ondaki çalışma azmi kendine hayran bırakıyor zaten 🤓

kız olsaydı luna olsun derdim malum hımhımlar🙆‍♀️

Nedense kovboy filmleriyle aram hiç olmadı. West World sahnelerde bile..

Ama sen keyifle izlemişe benziyorsun :) Ve yazıya da sirayet etmiş o keyif ;)

Bu arada, sıradan biri için işlemeyen kanunlar meselesiyle, ironi teşkil eden bir durum var sanki; Jane Fonda'nın Henry Fonda'nın kızı olması gibi..

Hoş, yeğeni Bridget'a bakınca da görüleceği gibi Fonda'lar doğuştan DNA Topiline sahip olduğu için Jane Fonda rolü yine de kapabilirdi. //ki bu da iki ayrı konuya kapı açıyor, şimdi girmeyelim :)

teşekkür ediyorum evet izlediklerim arasında en keyifli olanıydı yazarken de o duygu hep vardı içimde😊

ama jane fonda hakikaten de çok güzelmiş, babası başka biri de olsa yine o güzel jane olarak gönülleri fethederdi🙆‍♀️

Okuyanlar var hala :)
Eline sağlık çok güzel olmuş. Filmi de hiç hatırlamıyorum, not aldım bir fırsat bulursam izleyeyim.

teşekkür ediyorum, sesimi duyan birilerinin olması güzel şey:)
ben çok keyif aldım biraz zaman geçince tekrar izlemeyi bile düşünüyorum:)

Spoiler çıkar diye okumayacaktım bu hafta ama önerilerde görünce değerlendirme yapmak için okudum, baya baya filmi anlatmışsın yine :)

filmi anlatıyorum çünkü izleyen olacağını sanmıyorum:)
kovboy filmi diğerlerine pek benzemiyor bağımlısı az ve çoğu 50'li yaşlarda aile babası:D
burada da yoklar sanırım bi ben varım işte:)

Pazar sabahı kalkıp da TRT1 izleyen başka kim olabilir ki zaten haklısın :D

internetten de izleyebilirim başka saatlerde ama pazar sabah erkenden kalkıp tv'den izlemenin keyfini vermiyor:D

Belki de izlemişimdir bu filmi eskiden her pazar vazgeçilmezimizdi kovboy filmleri. Cat Ballou nun resmi baya aşina geldi. Ben de bir yerde kızılderililerin genetiği ile aynı genden olduğumuzu onların da Türk olduğunun kanıtlandığını okumuştum. Zaten her kovboy filminde genelde kızılderililer var gibi.
Emeğine sağlık güzel arkadaşım harika bir post olmuş yeniden kovboy filmi izler gibi hissettim kendimi 😃

teşekkür ederim güzel arkadaşım izlemeni öneririm 👧

Sayende izlemiş kadar oluyorum, ama birebir izlemek daha güzel olacak🤗

Öyle güzel anlatıyorsunuz ki; pazar günlerini sırf bu anlatıyı okumak için iple çekiyorum. 😊
Paylaştığınız konular içinde ilginç bir detay...nostalji oldu benim için. Teşekkürler

teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için😊

Tam kovboy filmi/dizisi değil, fakat kovboy temalı bilim-kurgu dizisi var. Westworld diye. Belki ilginizi çeker.

Elinize sağlık. Hâlâ okuyanlar var...

teşekkür ediyorum, pek okunmuyor sanıyordum sevindim:)
bahsettiğiniz diziyi de not aldım:)

Bir zamanlar fırsat bulup yaptığım bir alışkanlıktı. Teşekkürler yazınız için...

teşekkür ediyorum, sizin için nostaljik olmuş o zaman:)

Tebrik ederim. Pazar Western olmadan olmaz.

teşekkür ederim:)

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbo-T Nedir?

Jumbo-T, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

teşekkür ederim:)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 59165.12
ETH 2617.93
USDT 1.00
SBD 2.43