Umut Sarıkaya Kimdir ?

in #tr7 years ago (edited)

Benim ortaokuldan beri karikatürlere ve karikatüristlere çok büyük bir ilgim var. Hatta dergilere çılgın paralar ödemişimdir şuana kadar hesaplansa. İlkokul 4. sınıftan beri haftalık 2-3 aldığım dergi vardır. Bugün sizlere durum ve gözlem mizahının kralı Umut Baba 'dan bahsetmek istiyorum. İş karikatüre geldiğinde benim gözümde yaşayan efsanedir. Hem düz yazıları olsun hem karikatürleri insanı gülmekten yaran cinstendir.

Kimdir Bu Umut Sarıkaya ?

1980 Sivas doğumlu bir abimizdir Umut anlayacağınız Anadolu çocuğudur kendileri.İtu Gemi İnşaatı Bölümünden Mezun olduktan sonra Karikatüristliğe başlamış. Senesini hatırlamıyorum ama ilk Kemik diye bir dergide farketmiştim kendisini sonra Lombak denilen bir dergiye geçmişti 2004-2007 Arası Penguen sonra Uykusuz. Bu dergi değişimleri tabi bana hep cüzdanımdan giden paralar olarak yansıdı çünkü takip ettiğim dergi ve yazar sayısı çok fazla arttı. Kemik ve Lombak gerçekten okumaktan çok zevk aldığım 2 dergiydi o zamanlar tabi pek sansür işlerine falan girilmemişti daha istedikleri gibi at koşturabiliyorlardı absürd mizahın doruklarıydı. Kendisine Tespit Adamı diyenlerde Umut Sarıkayanın çizdiği karikatürlerden ve mahalle kültürüne , inanılmaz insan gözlemine dayanan yazılardan nasibini almasıyla ortaya çıktı.

Bir Devrin Başlangıcı Naber Dergisi

Şimdi arkadaşlar Naber Dergisi için neden bir devrin başlangıcı dediğimi şimdi anlatacağım. Seneler ilerledikçe Karikatür işindede dergiler kurumsallaştı ve çizerlerin başına kalite kontrol denetimcileri süpervisörler ve kar etmek için herşeyi yapabilecek kapitalist canavarlar geldi. Bu tarz bir kontrol ve kurumsallaşmış düzen çoğu derginin iç yapısını bozdu ve kaliteyi düşürdü. Umut baba Ben Starım zaten bana koymaz diyerek tek başına Naber isimli bir dergiyi çıkarmaya başladı. Kafasına estiği zaman çiziyor 2-3 ayda bir ne zamana yetiştirirse okuyanlarına 40-50 sayfalık muhteşem bir okumlama aracı sunuyor. Karikatür sevenler zaten biliyordur ama yine de okumanızı tavsiye edeyim.

Umut Sarıkaya Favori Karikatürlerim

1- Montla Sıç

2- Üzgün Kaslı

3- Lise Dö Sen Benuğa

4- İyi Don

5- Mont Beni

Şimdilik aklıma gelenler bunlar arkadaşlar Discordu biraz gergin gördüm . Umarım bu karikatürler gerginliğinizi almaya yeter.

Okuduğunuz İçin Teşekkürler & Görüşmek Üzere
Sort:  
  1. Efsaneymiş ya 😄

You feel right. Do the same thing

Montla sıç

bile efsane olmasına yetecekken adamın inanılmaz işleri var. :))

Neler neler var keşke arşivini zamanında tutsaydım

1 ve 5 numaralı karikatürleri favorim😂 bir montla, insanın başına gelebilecek en büyük dertler bunlar.
Şimdiye kadar nasıl keşfedememişim hayret, bu da benim cahilliğime ek olsun...

Cahillik değilde ilgi olmaması diyelim :D

I love gogo.
I love very gogo...

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54483.11
ETH 2297.01
USDT 1.00
SBD 2.28