Geceye Bir Şiir Bırak - Hasretinden Prangalar Eskittim

in #tr7 years ago (edited)

Merhabalar arkadaşlar @tach'ın yaptığı etkinlikte geceye bir şiirde ben bırakmak istedim ama türk edebiyatı dendiğinde aklımıza gelen isimlerden biri olan Ahmed Arif'den de biraz bahsetmek istedim.


Diyarbakırda doğan şairimizin babası kerküklü annesi kürt kökenlidir. Diyarbakır lisesinden mezun olduktan sonra üniversitede Felsefe eğitimi almıştır. Şiirlerinde genellikle işlediği konular aşk , hasret ve Anadoludaki insanların kardeşce yaşaması üstünedir. Ahmed Arif pek çok şairden esinlenmiştir fakat Cemal Süreya ve Nazım Hikmet onun için farklı bir yer teşkil etmekteydi ve kavga ile geçen çocukluğundan gençliğinden yazdığı mısralar ve kendine has lirism ve hayalgücü ile türk edebiyatında kendine has bir yer edinmiştir. 1950 ve 1952 yıllarında iki kere örgüt kurmak suçundan yargılanıp hüküm giymiştir ve 2 sene içeride yatmıştır. Biliyorsunuz hükümetler hiç bir zaman yazarlara, şairlere ve gazetecilere sanatçı gözüyle bakmadı. Kendisi 2 Haziran 1991 yılında Ankara'da hakkın rahmetine kavuştu.

Yazar hakkında pek çok düşüncem olmasının yanı sıra en sevdiğim özelliği toplumcu gerçekçi şiir çizgisinden hiç sapmamıştır ve yaşadığı coğrafyanın hassasiyetini ve halkın sesini hiç yitirmeden tutkulu , özel ve kusursuz şiirler yazmıştır. Zaten paylaştığı dizeleri okuduktan sonra bu şairi sevmemek gibi bir seçenek yok.

Çok sevdiğim şiirlerinden birini izninizle geceye bırakıyorum ruhu şaad olsun.

Hasretinden Prangalar Eskittim


Seni anlatabilmek seni.
İyi çocuklara, kahramanlara.
Seni anlatabilmek seni,
Namussuza, halden bilmeze,
Kahpe yalana.

Art arda kaç zemheri,
Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu
Dışarda gürül gürül akan bir dünya…
Bir ben uyumadım,
Kaç leylim bahar,
Hasretinden prangalar eskittim.
Saçlarına kan gülleri takayım,
Bir o yana
Bir bu yana…”

Okuduğunuz için Teşekkürler & Görüşmek Üzere

Sort:  

En sevdiğim şiirlerden biridir. Ne kadar da anlamlı bir şiir değil mi?

Bende çok severim keşke diğer türk edebiyat büyüklerine göre daha çok bilinen bir şair olsa

Evet ama o zaten çok büyük bir şair

Sadece edebiyat ile ilgili olan arkadaşların anlayabileceği bir büyüklük ama daha halk tarafından nazım hikmet kadar çok bilinmesini isterdim

Süper şiir Ahmed Arif'in tarzı bana benziyor

Aynı sen eren :D

şiir güzel hayatından bahsetmeniz de ayrıca yerinde yeni bişsey daha ögrenmiş oldum diayarbakır dan şair çıkar eskiden bu yana Ziya GÖKALP'DE Diyarbakırlı.

Teşekkürler bilgi için bilmiyordum

Babasının KERKÜK'lü olduğunu bilmiyordum.. Gerçekten çok anlamlı şiirleri var..

Gerçekten öyle

Uzun zaman olmuştu Ahmet Arif okumayali, teşekkürler yoksa bir @poetinator3001 mi geliyor?

Kurt uyur, kuş uyur, zindan uyurdu

Bir ben uyumadım,

Çok güzel ve anlamlı derin sözler...

Elinize sağlık 🙏🏻

NEZAMİ GENCEVİ TÜRK ŞAİRİDİR MAKALEMİ OKUMANIZI ÖNERİRİM PLAGİATSIZ MAKALE OKUMAK İSTİYORSANIZ

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64302.59
ETH 2654.83
USDT 1.00
SBD 2.83