Bürokrasi Nedir?

in #tr7 years ago (edited)

Günaydın. Bu sabah, eşimin açıköğretim kitaplarını almak üzere bir Açık Öğretim bürosuna gittim. Büroda çalışan memurlarla aramızda şu konuşma geçti;

  • Merhaba. Eşimin kitaplarını almak istiyorum.
  • Kendisinin gelmesi gerekiyor. Veya kimliğini getirmelisiniz.
  • Kimlik bilgilerini verebilirim.
  • Müdüre hanıma bi sorun.
  • Merhaba. Eşimin kitaplarını almak istiyorum. Aile sıra numarasından anne kızlık soyadına kadar bütün kimlik bilgilerini biliyorum.
  • Kendisi gelsin. Ya da kimliğini getirin.
  • Kendisi, kimliği x ilçesinde.
  • O zaman yapacak bir şey yok.
  • Peki.

Not: Açık öğretim kitaplarını almak için herhangi bir imza, mühür vb. bir şeye gerek yok. Yapılması gereken; sisteme TC kimlik numarası girmek ve öğrencinin kitaplarını teslim etmek.

Bürokrasi nedir?
Devlet kurumlarında aşağıdan yukarıya daralan bir yapıdır. Vatandaşa eziyet etme sanatıdır. Devlet memurlarının rahat etmek için uydurdukları kanunlardır.

Yeni bir @sorucevap paylaşımında görüşmek dileğiyle, takipte kalın.
Bürokrasi-17a.jpg
Görsel kaynağı: link

Sort:  

Gerçekten o kadar şaşırmıyorum ki okuduklarıma. İyi diyorum bari en azından bağırış çağırış olmamış, alttan almış ve devam etmişsiniz. Çünkü artık o seviyedeler memurlarımız. Hakikaten sırtını dayayan (her ne kadar güvende tartışılır.) benim kafam rahat deyip rahata kaçıyor her şeyde. Sonra da vatandaşın durumu ortada.

Kavga etsek tamamen haksız çıkacaktım 😀 Yorumunuz için teşekkür ederim.

Bende birsey anlatmak istiyorum. Bir sure once kutuphaneye gitmistim. Sonra kitaplari raflarda siralanisini kutuphanenin büyüklüğünü bir post ile burada paylasmak ustedim. Sonra orada bir gorevli burasi resmi bir kurum fotograf cekemezsiniz dedi.
Tamam dedim biraktim cekmeyi ama bir anlam veremedim kitaplar ve resim icin bile gizlilik😀

Fotoğraflar yaygınlaşıverirse okumak isteyenler çoğalabilir hocam. Neme lazım belki küyüphaneye gitmek isteyebilirler 😁

peki şöyle düşün seni okuldan tanıyorum ve sana gıcığım zarar vermek istiyorum gittip ev arkadaşım kitapları ben alacam dedim verdi senin haberin yok aldım götürüp attım. kimlik olması en azından ha evet bak kimlik varsa gerçekten tanıdığı haberi var kimse kitaplar için kimliği çalmaz diye düşünülüyordur.

Yorum için teşekkür ederim. Gıcık olanın tarafından bakacak olursak; kitaplara zarar vermek en son akla gelen şey olur.

tamamıyla katılıyorum bürokrasiden çektiğimiz kadar başka bir şeyden çekmedik

This post has received a 9.15 % upvote from @boomerang.

You got a 1.88% upvote from @postpromoter courtesy of @anadolu!

Want to promote your posts too? Check out the Steem Bot Tracker website for more info. If you would like to support the development of @postpromoter and the bot tracker please vote for @yabapmatt for witness!

aynı durumu yaşadım eşimin tc sini girip verdiler kitapları geçen dönem. bence brokrasi memurların eşref saatidir :)

Herzaman ki şeyler...
A kişiye gidersin, onunla B kişisi ilgileniyor der.
Tamam deyip B kişisine gidersin,
seni A'ya yönlendirmek ister tekrar.
Dersin ki zaten beni size A gönderdi. Sizde tekrar ona gönderiyorsunuz! Bu nasıl iş...
Ama Bürokrasi uygulanmalı değil mi! O anda yeni bir ihtimal çıkar ve B seni o zaman C'ye git der.
Belkide 3-5 dk sürecek bir iş, kimi zaman saatleri, kimi zaman günleri alır, gider ;)

Aynen bahsettiklerinizi de yaşadım geçenlerde. Atanmasının amacı "vatandaşın işini kolaylaştırmak" olan memurlarımızı eğitmek lazım ne yazık ki.

Cok sacma bir durum alt ustu bır kitap yani😅😅

Açık lise okuyorum kitaplarımı ve arkadaşın kitaplarını çalışanımız alıyor
Tek istedikleri kitapların çıktısı
Açık öğretim olunca fark eden nedir

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 58495.34
ETH 2300.70
USDT 1.00
SBD 2.47