Giethoorn, Hollanda (Avrupa'yı Geziyorum - 4)

in #tr6 years ago (edited)

1212.jpg

Bugün sizlere ölmeden önce kesin gitmeniz gereken yerlerden biri olan Giethoorn'dan bahsedeceğim. Giethoorn Hollanda'nın kuzeyinde Steenwijkerland belediyesi sınırlarında yer alan bir kasaba. İlk olarak ulaşımdan bahsedeyim; Amsterdam'dan tren ya da otobüsle kolayca gidebiliyorsunuz. Ben İnterrail'in benelux pass'ini kullanıp Belçika'dan buraya gitmiştim. Interrail, ucuz bilet vsvs. ileride anlatmayı düşündüğüm konulardan. Neyse konumuza dönersek ulaşım hiç zor değil, Amsterdam'dan trenle yaklaşık 2.5 saat sürüyor.

羊角村-Giethoorn-Steenwijk-treinstation.jpg
Steenwijk Tren İstasyonu

Amsterdam'dan binip Steenwijk tren istasyonunda indikten sonra kalan 20 dk'lık yol için otobüse biniyorsunuz. Zaten bu istasyonu kullananların çoğu Giethoorn'a gittiği için aktarmayı bulmanız hiç zor olmayacak. İstasyon'da inince kendinizi bir an Çin'de sanabilirsiniz :) . Hem göçmen hem de turist olmak üzere nüfusun çoğunluğu uzak doğululardan oluşmakta.

20160601_163242.jpg

Eğer bir gece kalacaksınız ki şiddetle tavsiye ederim (çünkü 2-3 gün ayırmanız çok iyi olacaktır), hemen merkezdeki otel vb. yerleri bence tercih etmeyin. Biraz daha uzakta çiftlik ve otel olan yerler var (ben öyle bir yerde kalmıştım) oraları tavsiye ederim. Zaten böyle otellerin hepsi bisiklet kiralamakta. Bisikletinizi alıp 15-20 dk'lık güzel bir bisiklet keyfinden sonra Giethoorn'a varmak çok daha güzel.

20160601_211244.jpg
Taşıt olmadığı için böyle şirin yollarda bisiklet sürebiliyorsunuz

Giethoorn'un Hollanda'nın Venediği, Kuzeyin Venediği, Yolların olmadığı köy ve Hobbit köyü gibi takma adları var. Birazdan resimlerde de göreceksiniz Venedik'le hiç alakası yok; kim bu yakıştırmayı yapmışsa esefle kınıyorum :). Giethoorn için tam bir masalsı Hobbit Köyü diyebiliriz. İnanılmaz yeşili, dar yolları ve kanalları, araba gürültüsünün olmaması ve tabiki evlerin mimarisi kasabayı bu hale getirmiş.

20160601_173305.jpg
Giethoorn'da sıradan bir kare

Bisikletle otelimizden kasabaya geldik. Fotoğraf makinemiz hazır, şimdi gezmeye başlayabiliriz. Bence önce bisikletinizi parkedin ve Giethoorn'un o müthiş sokaklarını yürüyerek keşfedin. Zaten yürüyerek gezdiğiniz sırada fotoğraflarla birlikte en az 3-4 saat harcayacaksınız. Sonra oturup birşeyler yemelisiniz tabi.

20160601_175049.jpg
Allah'ım poza gel :)

20160602_165457.jpg
Çok büyük bir yer değil. Yürüyerek rahatlıkla heryerini gezebilirsiniz

20160602_171710.jpg
Mimari Muhteşem

Neyse daha fazla resim atmayım. Gezip kendiniz görmelisiniz kesinlikle. Evet geldik yemeğe. Size önerebileceğim çok bir yer yok. Giethoorn'daki tüm mekanlar turistlere özel mekanlar, o yüzden fiyatları çok pahalı. Ben gezilerde yemeğe çok para harcamak istemeyen (daha çok gezmek için) biri olarak italyan restoranında pizza yemiştim ilk gün. Yöresel bir tadı zaten yok niye o kadar para verelim durduk yere.

restoran.png
İşte o restoran

Yemeği güzelce yedikten sonra artık kanalların içine girmemiz gerekiyor. Yani bir tekne kiralamak. Kendiniz sürdüğünüz teknenizde tüm kanalları gezip gerçekten eşsiz bir deneyime sahip oluyorsunuz. Dilerseniz turlarda var rehberli ama hiç gerek yok bence, kendiniz sürün ki o da ayrı bir tecrübe olsun. Sizde sürseniz gitmeniz çizmeniz gereken bir rota var doğal olarak. pahalı diye düşünmeyip en uzun rotalı olanı kiralayın. Çünkü emin olun verdiğiniz her kuruşa değecek.

Adsız.png
Çinliler heryerde

20160602_140637.jpg
Teknenin içinden

Tekne gezimizi de bitirdik. Küçük bir mola verdik oturuyoruz. Peki o kadar bisiklet kiraladık onunla ne yapacağız? sadece otelden gelmek için miydi her şey? Hayır tabiki de. Dwarsgracht ve Muggenbeet gibi Giethoorn'a benzer, az kalabalık kasabaları gezeceğiz. Eminim buraları Giethoorn'dan daha güzel bulanınız çıkacaktır.

20160602_114249.jpg
Blokzijl Kasabası

Blokzijl'e uğrayıp, orada gezip dinlenebiliriz. Bu anlattıklarımın hepsini hakkını vererek yaparsanız 2 gününüzü alır. O yüzden erken gelip sadece bir gece kalmak burası için yeterli, ben çok kalacağım derseniz de sıkıntı olmaz sıkılmadan bir haftayı tamamlarsınız. Giethoorn belki küçük ama, etrafıyla birlikte keşfedecek çok yer var.

Giethoorn'a mutlaka gidin. Böyle büyüleyici bir yer bulmak zor. Her şeyiyle tam bir masal köyü. Kendinizi fantastik hikayeler içinde bulacaksınız. Daha önce gideniniz var mı peki? Giethoorn hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum . Gelecek yazılarda görüşmek üzere....

Not: Tüm resimler bana aittir. Herhangi bir alıntı yapılmamıştır.

Sort:  

Merhaba @sjomeath,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)

otomatik oylama için teşekkür ederim :)

Ben etkilendim:) tebrik ederim amaçladığınız isteği fazlasıyla oluşturan bir içerik olmuş :)

Haydi o zaman Giethoorn'a :)))

Keşke mümkün olsa... Lütfen beni yorumlarda sızlanan insana dönüştürme :) Şimdilik takip etmekle yetinmek zorundayım :)

Çok güzel bir yazı olmuş, bir iki arkadaşım daha bahsetmişti. Hatta itfaiye botları hakkında da güzel bir belgesel vardı :)

teşekkürler, gerçekten çok güzel ve farklı bir yer.

hocam çok güzel bir yazı olmuş. Sormak istediğim bir durum var, görseller size mi ait?

teşekkür ederim. Evet, hatta ben bile varım fotoğraflarda :)))

Anladım hocam, trliste önerilerinde bulunuyordu fakat bugün için değerlendirmedik. yarının değerlendirmesi için öneri olarak atıyorum sizin bu gönderinizi

İçim gitti postu okurken, eline sağlık üstad :)

teşekkürler :)

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

listeye aldığınız için teşekkür ederim :)

Elinize sağlık 👍

teşekkürler

Tebrik ederim 👏 yazınız çok güzel olmuş 😊

Bisiklet yoluna, evlerine , doğasına bayıldım. Tam gezilesi görülesi yerler. Çok güzel bir gezi ve tanıtım yazısı olmuş emeğinize sağlık ☺️

teşekkür ederim:) beni en çok etkileyen yerlerden biriydi. kesinlikle görülesi..

Kesinlikle çok güzel bir yermiş, umarım bizim toplumumuzda bu şekilde gelişir ve refah düzeyine ulaşır. @trliste için tebrik ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62834.21
ETH 2464.40
USDT 1.00
SBD 2.64