Film Tavsiyesi - Shutter Island (Zindan Adası)

in #tr6 years ago

Merhaba steemit ailesi, bugün size yıllar önce izlemek isteyip unuttuğum ve geçenlerde izlediğim film olan Shutter Island (Zindan Adası)’ndan bahsedeceğim.


Resim Kaynak

"Shutter Island", Dennis Lehane tarafından yazılan romandan uyarlanan bir film. Yönetmeni Martin Scorese ve başrolde Leonardo DiCaprio oynuyor. Daha detaylı anlatmaya geçmeden şunları ekleyeyim: Filmin türü psikolojik gerilim. Yani film bittiğinde önce afallamanıza sonra sonra ne oldu şimdi demenize, film bitmesine rağmen kafanıza birçok sorunun takıldığı, daha sonra olayı kavrayıp tekrar izlediğinizde (tekrar izlemek lazım) nasılda anlatılmak istenen konunun ince ince işlendiği, detaylarda sonun zaten belli olduğunu gördüğünüz türden bir film (mesela Memento). Bu tür benim en sevdiğim tür olduğu için bu kadar yıl bu filmi niye izlemedim diye kendime kızdım. Siz de bu tür filmleri seviyorsanız bu filmi kaçırmayın derim ( zaten izlemişsinizdir büyük ihtimal).


Teddy Daniels ve Chuck
Resim Kaynağı

Gelelim filmin konusuna (spoiler yok); Teddy Daniels ve Chuck isimli iki dedektifin, tehlikeli bir akıl hastasının ortadan kaybolması üzerine akıl hastalarının tedavi gördüğü Shutter Island’da bulunan Ashecliffe Hastanesi'ne soruşturma yapmak için gitmeleri ve sonradan gelişen esrarengiz olayları aktarılıyor.

Başından beri söylediğim gibi, bu film çok yavaş ilerliyor ve kafa karıştırıcı bir etkisi var. Bu film sırasında çok düşünmeye de davet edileceksiniz. Yani, böyle filmleri sevmeyenler için diyorum, kendinizi zorlamayın. Çünkü sıkılmanız olası. Bu film herkesin beğenmesi bence zor. Herkes psikolojik bir gerilim filmi gibi film türünden zevk almıyor. Martin Scorsese, gerçek kimliğini bu filmde gösteriyor. Leonardo DiCaprio'nun oyunculuğu muhteşem. Bence Oscar’ı bu filmde hak etmiş. Kesinlikle bu türün önde gelen filmlerinden.


Akıl hastanesi demiştik değil mi
Resim Kaynağı

Shutter Island, dikkatlice izlemeniz gereken bir film. Yani arkadaşları toplayayım çerez niyetine izleyelim türünden değil. Bence yalnız ya da en fazla iki kişi izlemelisiniz. Eğer yalnız izlerseniz filmin gerilim ambiyansından çıkmanız çok uzun sürebilir, iyi bir arkadaşınız ile ideal işte :) Hala akılda duran ve çözülemeyen bulmacalar sizi filmi tekrar tekrar izlemeye itecektir.

Siz daha önce bu filmi izlediniz mi? İzlediyseniz film hakkındaki görüşlerinizi yorum olarak yazarsanız severim. Ayrıca bu türden önerdiğiniz filmler varsa gene yazın ki ben de yeni filmler keşfetmiş olayım.

Gelecek yazılarda görüşmek üzere…

Sort:  

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Bana steemit'e türkçe yazma teşviği sağladığınız için teşekkür ederim.

Thanks! Now I know what I'm going to watch on my Android tonight!


I will upvote and resteem your last blog post free to my 35,000+ followers if you reply with the word, "free". Blog posts over 7 days old can not be upvoted or resteemed. a-0-0

bu filmi izlerken sanki hiçbir olay olmuyormuş gibi geliyor ta ki asıl olayı görene dek:)
büyüyü bozmak istemiyorum ama en az 2 defa izlenmeli, izlenmeli ki ilk izleyişte gözden kaçırdıklarımızı yeniden keşfetmenin hazzını yaşayalım:)

bence de Oscar'ı almalıydı bu filmde:)

trliste için de tebrik ederim:)

teşekkür ederim; Oscar konusunda kesinlikle haksızlık edilmiş. Çok önceden haketmiş..

Tekrar izlemeli aslında, epey olmuş izleyeli :) Katılıyorum size en az iki kez izlenmeli ve bence tek başına izlenmeli bu film. Eğer film izlerken sürekli konuşmayan bir arkadaşla izlenirse de güzel olur tabi. Ama film izlerken çok konuşan insanlara vir vir vir ne çok konuştunuz diyesim geliyor :))

kesinlikle :) , film dediğin sessizce izlenir, sonradan kritiği yapılır. Yoksa bilgisayarla uğraşırken dizi izlemek gibi birşey oluyor...

@trliste için tebrik ederim. Ben böyle korku filmine yakın filmleri izleyemiyorum ama anlattığınıza göre etkileyici bir film olsa gerek. Başarılarınızın devamını dilerim.

teşekkür ederim :). Tam korku değil ama gerilim diyebiliriz. Bir de film bitince belli bir süre etkisi altında kalıyorsunuz. O yüzden bu türü herkes izlemiyor..

Evet evet, işte ben çok hassas olduğumdan izleyemiyorum, mesela o kadın resmi rüyama girer benim. :) Ama siz yazın tabi, ben izlemeden de yorum yazarım :)

Gerçekten harika bir film. Di Caprio'nun "Inception" filmine bayılıyorum bir de. Defalarca izlemişimdir. Trliste için tebrikler 👍

teşekkür ederim :) Evet inception'da çok güzel bir filmdi. Bence bu türlerin baba filmi Memento. Aklıma gelmişken birgün onun da tavsiye yazısını yazayım :).

Tebrikler 👍 Filmi izlememiştim ama şimdi fırsat bulunca izlenecekler listesine ekledim. Bugüne kadar Di Caprionun Django Unchained dışında beğenerek izlediğim filmi olmadı, bakalım bu olabilir belki de.

teşekkürler. Bence beğeneceksiniz. %90 garanti veriyorum hatta :))

#trliste'ye seçilmiş olmanızı tebrik ederim öncelikle.

Bu filmi izlemedim açıkçası; fakat size önerebileceğim iki film var. muhtemelen izlemişsinizdir. Biri; Cinnet. Biri de; Yüksek Tansiyon.

Kaliteli şoklara maruz kalabileceğiniz filmlerdendir. Önerdiğiniz filmi izlememiş olmamdan ötürü karşılaştırma yapamayacağım.

Sevgiler

teşekkür ederim. Evet izledim onları ama üzerinden çok vakit geçti. Tekrar izlesem olur o kadar yani. Onları sevdiyseniz bu filmi de seveceksiniz bence..

Evet. Öyle bir anlatmışsınız ki merak etmemek elde değil, hele bir de beğendiğim bir türde ise... :) Kesinlikle izleyeceğim.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58566.25
ETH 2542.89
USDT 1.00
SBD 2.48