Film Tavsiyesi 2 - Intouchables (Can Dostum)

in #tr6 years ago

Merhaba steemit ailesi; geçen size psikolojik gerilim türünde bir film önermiştim. Bugün ise ruh halinizi düzeltecek bir filmden bahsedeceğim. Filmin adı "Intouchables" (Can Dostum); yapım yılı 2011.

81gCEo+RibL._SL1500_.jpg
Resim Kaynağı

Bu film Fransa yapımı, yani Hollywood filmi değil. Gerçek bir hikayeden uyarlamış. Kısaca konusu şöyle; yamaç paraşütü kazası sonra paraplejik olan bir aristokratın, kendisine bakıcı olarak siyahi, şuç geçmişi kabarık, Paris'in gettolarında oturan bir genci işe alması sonucu yaşadığı bazen komik, bazen de dramatik olan olayları ele alıyor.

Film hakkında bu kadar bilmeniz yeterli. Filmin imdb puanı 8.5 ve imdb en iyi filmler sıralamasında 38. (gerçekten muazzam). Benim de ilgimi bu imdb sıralaması çekti. Konusuna baktığımda eee ne olabilir ki yani işte klasik şeyler olacak, haşarı çocuk aristokrat adamı hayata tutunduracak vs. çok sıkıcı olacak diye düşündüm ve izlemekten vazgeçtim.


Bakın ne kadar da mutlular, ne olacaktı sanki...
Resim Kaynağı

Dün çok mutsuzdum ve evde tek başıma oturuyordum. Filmlerden duygusal olarak çok etkilendiğimi ve ruh halimi kolayca değiştirebileceğini bildiğimden google'a "insanı mutlu eden filmler" diye arama yaptım ve bir liste ile karşılaştım. Bu listede "Can Dostum" dördüncü sıradaydı. imdb sıralaması tekrar aklıma gelince hadi şu filmi izleyeyim dedim. Öyle çok dikkat gerektirmeyecek, insanı pozitif duygularla dolduracak bir film olabilir diye izlemeye başladım.


Filmin Türkçe Altyazılı Fragmanı
Video Kaynak

Filmi izledikten sonra gerçekten ruh halim değişti. Kendimi çok daha pozitif hissetmeye başladım. Film hakkında önceden düşündüklerimin hepsi çıktı açıkcası. Peki bu filmi farklı kılan neydi ki imdb puanı çok yüksekti. Şimdi size bunları anlatayım:

  1. Film atmosferi çok iyi ayarlanmış, kendinizi bir an orada gibi hissediyorsunuz, çok dikkatli izlemeseniz bile bir süre sonra filmin sıcaklığı sizi filme konsantre hale getiriyor.

  2. Oyunculuklar çok iyi. Bu da filme konsantre olmanızı o ambiyansa girmenizi kolaylaştırıyor.

  3. Holywood klişeleri yok, garip mucizevi olayları görmüyoruz.

  4. Mutlu olmak için izliyorsanız, kesinlikle bunu en iyi başaran filmlerden.

Film bittikten sonra şunu düşündüm, bu kadar ne olacağı belli olan bir konuda bir film çekip; ünlü oyuncuların olmadığı, yüksek bütçelerin olmadığı bir film çekiyorsunuz ve insanların beğenisini kazanıyorsunuz. İşte bence bu büyük başarı ve filmin çok kaliteli olduğunun göstergesi.

Ruh haliniz kötüyken iyi hissetmek için kesinlikle bu filmi izlemelisiniz. Sizi çok yormayan, pozitif duygularla dolduran güzel bir film. Herkese tavsiye ediyorum.
Sizin de kötü hissederken izleyip ruh halinizi düzelten filmler oldu mu? Yorumlara yazarsanız sevinirim.

Gelecek yazılarda görüşmek üzere.

Sort:  

Tam cointurk etiketine yakışır bir blog hazırlamışsınız tebrik ediyorum :)

Günlük olarak seçtiğimiz yazılar 1$ civarında bir oy ile 15 yazı oylanmaktadır.

Ayrıca, sürekli olarak @kusadasi tarafından düzenlenen projeler ve discord kanalımızda anlık yarışmalar mevcuttur.

Katılmak isterseniz discord kanalımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Ayrıca 'Cointurk' Etiketiyle Ödüllü Proje 27 ye de katılmayı unutmayın :) Emek verilmiş yazılar daha çok oy alacaktır, unutmayın :)

teşekkür ederim. Projelerinizin devamını dilerim :)

Mükemmel bir film. Hem duygusal hem de oldukça komik. Mutlaka izlemenmeli. Paylaşım için teşekkür ederim arkadaşım.

ben teşekkür ederim :)

Konunuzu okuduktan sonra filmi izlemeyi düşünüyorum. Güzel paylaşımınız için teşekkürler.

ne demek. Kesinlikle izleyin.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 56768.45
ETH 2391.62
USDT 1.00
SBD 2.28