Ben Küçükken 23 Nisan ve Garip Anım [Cointurk 26. Projesi] Sjomeath#3226

in #tr6 years ago

23 Nisan biz çocukken daha bir anlamlıydı sanki. Tabi biz çocuk olduğumuz için o zamanlar daha güzel geliyor olabilir ama şu anki durum da ortada. Tüm bayramların içi boşaltılmış halde sadece resmi tatil olarak görülüyor.


Resim

Benim çocukluğum şu meşhur 90’lara denk gelir. Hani facebook’ta falan övülüp durulan 90’lar. Şarkıları olsun, özgürlüğü olsun, mahalle kültürünün sonu olsun, bilgisayar ve cep telefonu bağımlılığının hiç olmadığı o güzel 90’lar. 23 Nisan o zaman sadece bir resmi tatil değildi. Şu an siyasetten dolayı ne kadar önemsiz bir gün haline gelmişse, o zaman da yine siyasetin etkisiyle çok önem verilirdi.


Resim

Eskiden 23 Nisan’da ne yapardım diye düşünürken aklıma ilk TRT’de yayınlanan ve tüm dünyadan çocukların katılıp yerel oyunlarını sergilediği çocuk şenliği programı geldi. Şu an bunu yazarken bile o programı izlerken hissettiğim o güzel hisleri hissediyorum. Keşke o günlere geri dönebilsek. Zaten dünyayı o zaman bile çok merak eden birisiydim. O ülkelerin yerel dansları benim çok ilgimi çekerdi. Gözümü ayırmadan, tuvalete bile gitmeden izlerdim. Tabi bu eğlencem sadece çocuklukta kalmadı. Biraz büyüyünce çocuk şenliği yerine Eurovision’u izlemeye başladım – ta ki eurovision’dan çekilene kadar-.


Gösteriden önce tüm çocukar Ankara'da resmi bir geçit yaparlardı.
Resim

23 Nisan ben ilkokula başladıktan sonra benim için hep heyecanlı ve hareketli geçti. Hep gösteri ekibindeydim. Ya halkoyunları, ya pop müzik eşliğinde danslar her türlü gösteride ben vardım. Esasında iyi dans ettiğim ettiğim söylenemez (hatta hiç dans ettiğim söylenemez) ama hep ekiplere girerdim. Sanırım bunda babamın kırtasiyeci olması ve benim sınıfın en çalışkanlarından olmam büyük etken olmuştur ( kırtasiye daha önemli tabiki :D). Bir gün gene 23 Nisan gösterisinde komşumuz fotoğraf çekmek için gelmişti. Akşam evde fotoğrafları bana verirken sanki silah zoruyla oynuyor gibiydin zorla mı aldılar yoksa ekibe seni demişti. Evet diyemedim çünkü ne kadar beceremesem de oynamak isterdim hep. Size o silah zoruyla oynarken çekilmiş birkaç resmimi göstereyim.

20180421_131546.jpg
Tanrım lütfen beni burdan al! (Soldaki ben)

20180421_131447.jpg
Uçan adam Sabri'nin küçüklüğü :)

20180421_131323_001.jpg
Hadi çabuk çek de gidelim!

Gelelim esas anıya; bir çocuğun başına 23 Nisan’da gelebilecek en saçma şey benim başıma gelmişti. Sünnet ! Hayır başka zaman mı yok, kendi bayramımda böyle travmatik bir bir olayı yaşatmaya. 5 yaşındaydım henüz okula gitmiyordum o zamanlar. Bizimkilerin artık bu çocuğu sünnet edelim dediklerini hatırlıyorum (evet 5 yaşından hatırladığım bunlar :) ). Eve sünnetçi, imam vsvs. çağrılıp işlem yapılacaktı. O yüzden herkesin müsait olduğu 23 Nisan günü seçildi. Ben çok haşarı bir çocuk olmadığım için korkmama rağmen çok tepki göstermemiştim, tabi 23 Nisan olduğunu da o zaman bilmiyorum. Tam 10 yıl sonra lisede babam bana o acı gerçeği söylemişti. Evet gördüğünüz gibi 23 Nisan’da sünnet olan dünyadaki tek çocuk olabilirim.

20180421_131128.jpg
23 Nisan 1993, Kendi bayramında sünnet edilen bahtsız çocuk.

Bu saçma anımla yazımı noktalamak istiyorum. Sonraki yazılarda görüşmek üzere…

Sort:  

İçeriği çok güzel hazırlamışsınız, upvote yaptım. Ben de aynı projeye katıldım. Siz de upvote yapıp desteklerseniz sevinirim :) https://steemit.com/cointurk/@bkatipoglu1/23-nisan-anilarim-cointurk-26-projesi-berhanktpgl-3082

Yazınız mükemmel olmuş, resimleriniz de beni duyqulandırdı. Yalnız 23 nisan değil, hiç bir şey eskisi gibi değil. Belki de bu normal bi şeydir. Zaman her şeyi değişir, bizi de.

teşekkür ederim. evet dediğiniz gibi hiçbir şey eskisi gibi değil ama böyle olmak zorunda da değil :). Normal mi bilemedim belki de dediğiniz gibidir...

Aynı kalması mümkin değil malesef. Ama keşke böyle bi şey de olsa- mesela insan istediği zaman istediği güne, zamana ve mekana döne bilse. Ne güzel olurdu. Biz de hep bu sözleri söylemezdik: "Hiç bi şey eskisi gibi değil..."

Boost Your post! http://weedy.ltd/steem Free Upvote!

Geçmiş her zaman her çağa duygusal olacaktır ama geçmişe saplandığımızda geleceğimiz sıçramak zor olacaktır Teşekkürler @sjomeath

rica ederim. Geçmişi hatırlamak, özlemek güzel duygulardır ama hiçbir zaman geri gelmeyeceğini bilmeliyiz dediğiniz gibi.

Gülsem mi ağlasam mı bilemedim :D

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 55400.25
ETH 2294.55
USDT 1.00
SBD 2.33