DERVİŞ İLE PARA (bir kısa hikaye)

in #tr6 years ago

Padişahın önemli bir işi vardı.
" İstediğim gibi neticelenirse yüz akçe vereceğim. " diye adakta bulundu.
Gün geçti . İsteğine kavuştu . Adağını yerine getirmek istedi.
Yüz akçeyi bir keseye koydu. Hizmetçilerinden birisine verdi. ''Al bunu dervişlere dağıt.''dedi.
Kurnaz biriydi köle. Gün boyu dolaştı, getirdi keseyi,''Verebileceğim bir dervişe rastlamadım.''dedi.
Şaşırdı padişah. "Nasıl olur? Bildiğim kadarıyla dört yüz derviş var şehrimizde."dedi.
''Gerçekten derviş olanlar para almıyor" dedi köle, "para isteyene de ben vermedim çünkü o da derviş değil..
Saray vazifelilerine dönerek, "Gece gündüz Allah'a ibadet eden dervişlere dair benim ne kadar sevgim varsa, bu adamın da o kadar düşmanlığı var, lakin o hakli" dedi.
Paraya ilgi duyan dervişten uzak durmalı.

Şirazlı Sadi Gülistan adlı eserinden bir kesit..

HER GÜN BİR KISA HİKAYE OKUMAK İÇİN TAKİPTE KALIN DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62025.59
ETH 3074.98
USDT 1.00
SBD 3.84