You are viewing a single comment's thread from:

RE: 8 STEEM ÖDÜLLÜ YORUM YARIŞMASI

in #tr6 years ago

Bilgi A6D030EB-8B61-4B6D-A89A-DA8CC288F13D.jpeg
Source Image

Çaldıran Seferi sırasında Osmanlı Ordusu ilerliyor, Safevi Ordusu ve Şah İsmail’de ikmal ve gıda malzemelerini tahrip ederek İran içlerine çekiliyor, Osmanlı askerlerinin açlık ve susuzluktan kırılmasını bekliyorlardı.
Seferin uzaması ve sıkıntılar yeniçerilerin arasında homurdanmalara neden oldu. Yavuz otağında Sadrazam Hersek Ahmet Paşa’yla konuşuyordu. Birden yeniçeriler otağın tavanına ateş etmeye başladılar.

Yavuz otağdan hışımla fırlayarak Karabulut ismindeki atına atlayıp yeniçerilerin üstüne vardı. “Bre asker kıyafetli korkaklar, sıkıntı çekmeden zafer kazanılır mı? Çoluk çocuğunu karısının kucağını tercih edenler geri dönsün . Ben buraya zafer kazanmaya geldim. Kalanlar zafer yollarını açacak emrimi beklesin. Ben gayri bu yoldan dönmem.“ Askerler anlar ki başlarındaki sultan büyük ve cihangir bir serdardır. Hiçbir asker dönmez ve zafer kazanılır.

Ben büyük sultan askerlere bu konuşmayı yaparken orda bulunup şahit olmak isterdim.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62827.81
ETH 2583.62
USDT 1.00
SBD 2.73