MARDİN

in #tr7 years ago

DSC_0176.jpg

DSC_0155.jpg

Merhaba steem arkadaşlarım, bugün sizlere geçen sene gezme fırsatını bulduğum Mardin İlimizden bahsetmek istiyorum. İzmir' den bakınca epey uzak, başka bir dünya gibi görünen şehir, gezerken sizi adeta tarihi bir yolculuğa çıkarıyor. Farklı kültür ve inançların hoşgörü içerisinde yaşanmasına tanık olmanızı sağlıyor.

DSC_0126.JPG

DSC_0123.JPG

Taş yapılı tarihi Mardin evleri, dar sokakları şehre masalsı bir hava katmaktadır. İslamiyet ile Hristiyanlığı, Arap ile Türkü, Kürdü bünyesinde barındıran şehir Hoşgörünün de en güzel örneğini sergilemektedir. Farklı dilde okunan Selalar, ev sahibinin inancını yansıtan kapılar.

DSC_0241.JPG

DSC_0209.jpg

Süryaniler tarafından okul ve ibadethane olarak kullanılan Deyrulzafaran Manastırı.

DSC_0023.JPG

DSC_0030.JPG

Birlik ve bütünlüğün güzel bir yansıması olan şehir mutlaka gezip görmeniz gereken yerlerden. Yan yana kilise ve medreseleri, Peygamber Efendimizin (sav) postacısı Abdullah b. Enes El Cüheyni Türbesi...

Sort:  

This post has received a 1.34 % upvote from @drotto thanks to: @serpilem.

You got a 0.91% upvote from @upmewhale courtesy of @serpilem!

This post has received a 3.23 % upvote from @kittybot thanks to: @serpilem.

This post has received a 2.39 % upvote from @getboost thanks to: @serpilem.

Mardin'e iki kez gitmiştim. Gerçekten çok güzel ve farklı bir şehir, farklı bir havası var. Teşekkürler paylaşım için ;)

Ben de tekrar gitmek istiyorum. Çok güzel bir atmosferi var. Teşekkürler yorum için.

Giderseniz Hasankeyf, Batman taraflarına da uğrayın ;)

Gezip görmeyi çok isterim. Yazınız için teşekkürler 🙂

İnş gidersiniz, ben tesekkür ederim:)

teşekkürler, mardin'in çok mistik bir havası var ve gezmeyi çok isterim..
bir bulut olsam dizisinin çekildiği konağı da görmek isterim asmalı konak gibi ziyarete açık mı ki🙄

bir de bi fotoda kabe'nin resmi olan kapı var daha önce bir belgeselde izlemiştim, hacca gidenlerin kapısına yapılıyormuş..

Kesinlikle gitmelisiniz, evet hacca gidenlerin kapısına yapılıyormuş, çok güzel bir uygulama yenilerde yapılıyor munama bilmiyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.027
BTC 60244.17
ETH 2333.72
USDT 1.00
SBD 2.47