Köyümün patlıcan dolması

in #tr6 years ago (edited)

Selam, tatildi, düğündü derken bu aralar koptum biraz ortamdan, takip edemez oldum sizleri😌
Rutine dönüyorum yavaş yavaş:)
Bugün annemin çok güzel yaptığı bir yemeği tanıtmak istiyorum. Bizim köyün en bilinen ve sevilen yemeğidir kendileri.

Patlıcan, bulgur ve kıyma ana malzemelerimiz, fesleğen ise olmazsa olmazımız bu yemekte.
Sanırım önceki yıllarda et dövülerek yapılıyormuş. Şimdi kıyma ile işin pratiğine geçmişiz. Bu durumda mutlaka tadından ödün verilmiştir.
Tarifime geçiyorum:
Bir kabın içerisinde bulgur, kıyma, sıvı yağ, salça, fesleğen ve

Daha sonra patlıcanlarımızın kabuklarını soyup, dolmamızı istediğimiz boyutta bölüyoruz. Dolmalık patlıcanımızın içini oymadan dört parçaya ayırıyoruz. Dikkat edeceğimiz kısım bölerken alt kısmı bütün bırakmak.

Sıra geldi hazırladığımız patlıcanlarımız ile harcımızı buluşturmaya, benim çok başarılı olduğum sözlenemez bu konuda:)

Patlıcanlarımızı doldurup tencereye yerleştiriyoruz, üzerine sıcak su ve biraz tereyağı ilavesi ile kaynamaya bırakıyoruz. Bir taşım kaynadıktan sonra, suyunu çekip patlıcanlarımız pişinceye kadar kısık ateşte pişiriyoruz.

Yemeğiniz hazır, afiyet olsun🤗

Sort:  

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)

Teşekkürler, annemin yaptığı daha güzel oluyor, paylaşırım birgün:)

yanında yufka yada lavas varmıı :))

Lavaş var, buyur gel:)

harika .eline sağlık

Teşekkürler😉

Karnimizi aciktirdi valla

This post has received a 2.41 % upvote from @drotto thanks to: @serpilem.

Thanks to @drotto
😀😀😀

Değişik ve nefis bir yemeģe benziyor 😋

Çok güzel olur tadı😋

İzlerken bile canım çekti. Patlıcan yemeklerini de çok severim güzel ellerine sağlık arkadaşım 😄

Teşekkür ederim, hem çok pratik hem çok lezzetli.

You got a 4.31% upvote from @upmewhale courtesy of @serpilem!

çok güzel görünüyor :)

Tesekkürler:)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 64332.82
ETH 3146.25
USDT 1.00
SBD 4.17