ilk buluş ilk heyecansteemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago


Az önce okuduğum
https://steemit.com/bitcoin/@cuaderno/bitcoin-e-farkli-bir-yaklasim post beni bu yazıyı yazmaya itti. Dün matbaaya şeytan icadı diyen insanoğlu hala bir arpa boyu yol alamamış diye düşündüm. Nobel ödüllü ekonomist bitcoini yasaklamaktan söz ediyor.
Neyse ki taşla avlanmayı bulup, etini ateşte pişirmeyi akıl eden beyinler çoğunlukta.

Radyonun icadıyla artık icat edilecek bir şey kalmadı diyen patent enstitüsü başkanını düşündüm.

''Artık yeni hiçbir şey yok. İcat edilebilecek her şey icat edildi'' Charles H. Duell, Amerikan patent dairesi başkanı. (1899)
Bulunduğu kurum nedeniyle ileri görüşlülüğüne hayran kaldım:)

Başka neler var diye araştırırken bunları buldum.


resim

Telefon için
“Çok güzel bir buluşa benziyor ama Tanrı aşkına bunu kim, niye kullanmak istesin ki?”
ABD Başkanı Rutherford B. Hayes. 1876 yılında telefonu ilk gördüğünde yaptığı yorum.

Dünya geneli cep telefonu abone sayısı 2013 yılı verilerine göre 6.8 milyar.
Dünyanın yarısından fazlası ise en az 1 adet akıllı telefon kullanıyor.

"Biraz eğitimli herkes sesin kablolar aracılığıyla bir yerden bir diğer yere aktarılamayacağını bilir. Ve ola ki aktarılsa bile, böyle bir çabanın pratik bir değeri olmayacaktır."
(1865, Boston Post gazetesi editörü)
Sesi değil, görüntümüzü; neredeyse kendimizi aktarmak üzereyiz:)

"Telefon denen bu icadın kullanışlı ve ciddi bir iletişim aracı haline gelebilmesi için birçok olumsuz yönü bulunmaktadır. Bu alet, yapısı gereği bizim için değersizdir."
(1878, Western Union firması)
Kendisine 6 bin lira verilip, sıraya girerek alınan telefondan söz etmeyelim:)


resim

Televizyon
“Hepiniz saçmalıyorsunuz. Tanrı aşkına, bir aktörün ya da aktrisin konuşmalarını duymayı kim ister ki''
Henry M. Warner film yapımcısı(1927)

Dünya genelinde günlük televizyon izleme oranı 200-300 dakika.


resim

Otomobil

''Atlar her zaman kullanılacaktır. Otomobil ise ancak geçici bir moda olabilir''
(Henry Ford’a kredi vermeyi gereksiz gören banka müdürü 1903)


resim

bilgisayar
"Bilgisayarlar gelecekte 1,5 ton ağırlığında olacak."
Popular Mechanics Dergisi (1949)
Dünya 800 gramlık 7. nesil işlemcilerden söz ediyor.


resim

İnternet
''İnternet 1996 yılında çökecektir."
İnternetin mucitlerinden Robert Metcalfe(1990)

Uçak
''Uçaklar son derece ilginç oyuncaklar. Ama askeri açıdan beş para etmezler.”

  1. Dünya Savaşının Fransız komutanlarından Fransız Mareşal Ferdinand Foch (1911)

  2. Dünya Savaşı’ndan itibaren artan uçak bombalama sistemleri savaşların seyrini değiştirmektedir.

"Bir makina hiçbir zaman New York'tan Paris'e uçamayacaktır."
Uçağın mucidi Orville Wright (1906)

Sort:  

Cok guzel bir yazi olmus bakalim daha neler gorup ogrenicez az once kizim oyun oynarken oyuncaklarini konusturup bitkoinden bahsediyordu. Tabii ne oldugunu bilmiyordur ama bir an duyunca sasirdim . Bizden hizli teknolojiyi yakindan takip ediyor😀😀

Aynen. ilerde '' kağıt para mı? ne basit! ''derlermiş.

güzel post , teşekkürler

Ben teşekkür ederim.

Vizyonsuzluk bir kültüre, millete, dine ait bir kader yazısı değil bulunduğu bir metabolizmayı içten kemiren bir tümördür. Maalesef hep de olacaktır

Allah'tan azınlıklar:)

bir çoğunu duymuştum ama televizyon için söyleleni unutmamıştım. ''kimse bu kutuyu bakmaz''

o kutu evin demirbaşı artık.
Ben de radyo için patent dairesi başkanının başka icat edilecek bir şey kalmadı demesini unutmadım.

Bundan sonra bitcoin için söylenen sözleri unutmayacağım.

Oldukça emek harcayarak oluşturduğun post için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim.

Güzel bir post olmuş, teşekkür ederim.

Ben teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58241.28
ETH 2648.33
USDT 1.00
SBD 2.45