Geçmişten Günümüze

in #tr7 years ago

Merhabalar, bugün sizlerle Ankara Belediyesinin yaptığı bir çalışmadan resimler paylaşmak istiyorum.

38419E76-1899-46DA-B1AC-B36386ACB1E0.jpeg

Hacı Bayram Veli Camii avlusunda kurulan tipik bir Ankara evi ve o zamanların eşyaları insana tarihi bir yolculuk yaptırıyor.
Çoğu çocukluğumda anneannemin kullandığı bu araç gereç; duygusal anlar yaşamama neden oldu. Yeni nesil için çok ilgi çekici olmayabilir😌 baştan söyleyeyim.

C2981B0B-81FA-4C85-BA5B-C78505BF5A11.jpeg

Tabakları koymak için ahşap tabaklık ve demir tabaklar.

0125BA10-082A-4D8C-A750-2E610BBD4A3C.jpeg

Su taşımak ve depolamak için kullanılan su kapları ”güğüm”.

DFEF0E58-27B1-4B86-9CA8-504C63B8C94A.jpeg

Buğday öğütmek için kullanılan taş, yiyecekleri kaynatmak için kullanılan kazan, hamur mayalamak için tahta kap ”tekne”.

2ECC5B5B-8C9C-42F7-90D0-D1292C4CF177.jpeg

Aydınlanma için kullanılan gaz lambası.

4527C9F8-C340-400B-8BC4-EE78C9462ED4.jpeg

Ot, buğday vs. Biçmek için kullanılan aletler, yerde hayvan yününden dokunan çuval, süt veya ayran için kullanılan yayık.

Kullanım amacına uygun karmaşasız basit gereçler.
Bazen düşünüyorum ilerledikçe dünya sistem mi bize hizmet ediyor biz mi sisteme?
Görüşmek üzere!

Sort:  

Çok güzel...Sanırım artık biz günümüz eşyalarına hizmet ediyoruz 🤔 eskidenmiş araç gereçlerin bize hizmeti ne yazık... Bu arada tabakların konduğu raf sanıyorum "terekti" adı günümüzde farklı uyarlanmış yeni nesile hitap ederekten yeniden mutfaklarda yerini aldı 😊

Teşekkürler, terek denildiğini bilmiyordum, öğrenmiş oldum🤗

güzel bi çalışma olmuş. en azından bana iyi hissettirdi. bizlere aktardığınız için teşekkürler.

Teşekkür ederim, bana da iyi hissettirdi😌

Anneannemin eski evi geldi aklıma o gunler geldi. Emegine saglik 😊

Benim de, teşekkürler:)

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @serpilem.

Güzelmiş :)

Teşekkürler premses😉

This post has received a 2.60 % upvote from @kittybot thanks to: @serpilem.

Kültürümüzden kareler görmek güzel. Teşekkürler

Değil mi:) ben teşekkür ederim:)

Eski'nin her zaman bir anlamı vardı...
Eskiden şöyleydi, böyleydi, şunu yapardık, budu yapardık derdik hep... Ne kadar çok anı biriktirirdik. Şimdi herşey o kadar çabuk değişiyor ki... Anı biriktirmeye bile vaktimiz olmuyor...
Teşekkürler bu güzel paylaşım için...

Kesinlikle, yaşadığımız hayatın farkında bile değiliz, ben teşekkür ederim.

Resimlere baktigimizda teknik olarak çok ilerdeyiz ama insan olarak gerilediğimizi düşünüyorum.eskiden bu şartlarda yaşamak ciddi sabir ve tahammül gerektirirken şimdilerde her işi yapan makinalar var ve hayatlarimiz konfor içinde ancak tahammülsüz ve sabirsiz bi toplum olduk.mutluluklarimiz anlik oldu.değerler eğitimimiz bencillik sınırlarını aşamadi....vs vs

Katılıyorum, Keyif alamaz hale geldik, yetmiyor sahip olduklarımız.

Paylaşım için teşekkürler ;)

Teşekkürler:)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64432.28
ETH 2648.26
USDT 1.00
SBD 2.78