Robotlaşmış bir insanmısın?

in #tr6 years ago

Dostlar Pek çok insan, bugün sistemin bir parçası olmuş durumda; otomatikleşmiş, robotlaşmış bir şekilde yaşıyor. Yazının başında dediğim gibi şöyle bir kenara çekilip objektif, yargısız bir gözlemci konumuna geçerseniz bunu çok kolay fark edebilirsiniz. En önemlisi kendinizi gözlemeyin. Ulaşmaya çalıştıklarınıza, isteklerinize bakın ve bunları neden istediğinizi sorun kendinize. Rutinde tekrarladıklarınıza, zorunluluklarınıza bakın ve yine sorun, neden bunları yapmak zorundasınız? Acaba zorunluluğu sisteme uyarak siz mi kabul ediyorsunuz?

Kendimden örnek vereyim 2 konuya değinmek gerekirse bir iş robotlaştırılması dostlar ben arçeliğin buzdolabı fabrikasında işe başladım 1 ay oldu olmadı herneyse ilk gittiğimde buzdolabı motoru takacağım söylendi kendi kendime dedim ki ne kadar zor olabilir sonra oraya gittiğim bölüm takım lideri bana bu fotoğrafta gördüğünüz buzdolabı karı sabitleyen kolu gösterdi

IMG_20180409_095220.jpg

Ve şöyle dedi (Amacımız bu mekanik robot kolundan hızlı çalışmak dedi ) ben şaşırdım tabikide ama yinede bir şey diyemedim ne denilebilir ki senden daha kıdemli birine ki türkiye şartlarında hemen iş bulmakda kolay değil

Bu Arçelik işyerinde yaşadığım anılarımı ve eksikleri fotoğraflı ve anlatımlı seri halinde paylaşmak isterim sizlerde beğenirseniz yorumlarda başka ne öğrenmek sormak isterseniz ona göre 2 seriyede ekleme yaparım ve unutmadan işyerine bir sosyal sorumluluk projesi sunmayı hedefliyorum onuda ileride iş deneyimlerim 2 postunda yer vericeğim anlatacağım hepinize mutlu huzurlu kendini robot hissettirmeyen bir gün dilerim.

Son nokta olarakta yaptığım iş buzdolabına taktığım motor budur merak eden dostlar için IMG_20180415_235652.jpg

Sort:  

robotlar yerimizi alacak mı.. işsiz kalmayalım sonra:))

Son durum o olacak sanırsam Ahmet bey ☺️

Congratulations @serosero12! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 58194.53
ETH 2364.50
USDT 1.00
SBD 2.37