Kadiköy Boğası
Normalde sadece çektiğim fotoğrafı paylaşacaktım fakat biraz araştırma yapınca ilk'kez edindiğim bilgileri paylaşmak istiyorum sizinle;
-Boğa Heykeli 1860’larda Paris’te Fransız heykeltraş Isidore Bonheur tarafından yapılmış.
- Boğa heykeli 1860’larda Alsas-Loren bölgesi, Fransızlar’ın Almanlar’ı yendiği savaşı anlatmak, kızgınlığı ve iriliğiyle Fransızlar’ın gücünü simgelemek için yaptırılmış.
-1917'de Almanya-Osmanlı ittifakı ve Alman İmparatoru II. Wilhelm'ın dostluğundan dolayı boğa heykeli Osmanlı'ya hediye edilmiş.
-Daha sonra Boğa heykeli Enver Paşa'ya hediye edilmiş. Heykel ilk olarak Beylerbeyi Sarayı’nın bahçesine, oradan da Yıldız Sarayı Şale Köşkü’nün büyük serası önüne yerleştirilmiş.
- I. Dünya Savaşı'ndan sonra Enver Paşa’nın ülke dışına gitmesinden sonra, Boğa’nın Yıldız Şale Köşkü’nden sonra ilk görüldüğü yer, Enver Paşa ve Naciye Sultan’ın sahip oldukları “Bilezikçi Çiftliği” olmuş.
-Daha sonra heykel buradan taşınarak Hilton Oteli’nin bahçesine taşınmış.
-1970'li yılların başında boğa heykelinin Anadolu Yakası serüveni başlamış. Boğa’nın Kadıköy’deki ilk durağı tarihi Şehremaneti binasının önü olmuş. (Bugünkü Kadıköy Tarih, Edebiyat ve Sanat Kütüphanesi).
-Yaklaşık yirmi sene kadar da burada kalan Boğa, nihayet 1987 yılında bugünkü yerine yani Altıyol’a taşınmış.
faydalı bilgi teşekkürler