Matrix

in #tr8 years ago

Merhaba bugün yazmak istediğim filmin adı ‘ Matrix ‘

Evet .Birincisi 1999 yılında çıkmış olmasına rağmen hala adından bahsettiren bir filmdir kendisi 2000 yılında 4 oscar ödülüde almıştır .
Kısaca konusuda deyinecek olursam :

Yazılım şirketinde çalışan Thomas Anderson geceleri ise ‘’Neo’’ adıyla program kırıp ( hacklemek mi desem ? ) aynı zamanda Matrix’i araştırarak geçirir. Yine bilgisayar başında geçirdiği bir akşamda Trinity ve Morpheus ile tanışır. Ve yaşadığı dünyanın aslında gerçek bir dünya olmadığını hepsinin beyninde gerçekleşen bir simulasyon olduğunu anlar ve Morpheusun ekibine katılır ve simulason dünyayla gerçek dünya arasında gidip gelerek hem matrixle tanışıp hemde gerçek kimliğini tanımaya çalışarak geçirecektir.

Konusu kıcasa bu şekilde olup benim düşünceme göre gerçekten çok zekice yazılmıi bir film diyebilceğim konusu vardı ama bazı yerlerde de ne kadar saçma ! dediğim yerlerde olmadı değil.
Aslında küçükken ben Matrixi kavgalı dövüşlü kanlı bıçaklı bir film olarak hayal ederdim ve hafızamda da öyle kalmıştı nedense :D Geçende tekrardan Matrix serisine başladığımda farkettimde neyin kafasını yaşıyormuşum ben :D

Matrix te aslında Platon’un İdealar Dünyasına dair bazı ipuçları olup olmadığı var mı yok mu bilinmiyor.
Platon a baktığımızda insanı ikiye ayırıyor. Beden ve ruh varlığı olarak insan . Beden olarak insanı ayırdığında gerçek olan hiç bir şeyin yer almadığını dünyanın sadece gündelik hayatın ihtiyacını karşıladığını anlatır. Ruh varlığı ise tam tersi iyilik ve gerçeklik vardır. Platon’un düşüncesine göre ruhun yaşadığı yer idealar dünyasıdır. Beden ise dünyada yani yanılsamadan ibaret olan yerde yaşamaktadır.

Buraya da kısaca değindikten sonra tüm dünyada ünlü olan Matrix sahnesinide şuraya bırakıyorum .


Filmi izlemeyenlerin bile şu sahneyi bildiğine şahit olmuşumdur :))

Fakat benim filmde wow dediğim yer .
Neo nun Güvenlikten o kadar silahla çok cool bir şekilde geçtiği yerdir. :D Yani o cooluk bende de olsa keşke .. Havaalanında ile en küçük metal parçama kadar çıkarıp veren biri olaraktan çok kıskandım . Adamları öldürmesini değil cooluğunu :D

Dövüşürken gayet sakin Neo abimiz

Neyse
Okuduğunuz için Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 63396.97
ETH 2619.18
USDT 1.00
SBD 2.80