DOSTLARIMA TAVSİYELER

in #tr6 years ago (edited)


*

DOSTLARIMA TAVSİYELER

Merhabalar.

Bu aralar sanırım hız kazanmanın zamanı geldi. Steemit yeni gelen yazarlar için bir sürü hız ve bir sürü soru işareti demek. Aklınıza takılabilecek yazınsal sorulara bir nebze cevap vermekle beraber @baycan'ın yönettiği yarışmaya da destek olmak isterim.

Her mahallenin bir delisi vardır. #edebiyat mahallesinin delisi de benim. Samimi söylüyorum, şahitlerim var.

Steemit'te yazılarınızın okur ve @edebiyat tarafından beğenilmesi için yapmanız gerekenleri rastgele anlatacağım. Bir deliden düzenli bir anlatım beklemeyeceğinizi anlayabiliyorum; sıkıntı yok.

Yazılarımızın güzel görünmesi MARKDOWN denilen bazı çeşit kodlar yardımıyla kolay ve zevkli oluyor. Ben şahsen bu işi seviyorum. Steempress'ten yazmaya başladığımdan beridir biraz ihmal ettim sevgili markdownlarlarlarlarlarımı; ama aramızda derin bir sevgi var diyebilirim.

emb800leafline.jpg

Her şeyden evvel, bir edebi metinde olması gerektiğini düşündüğüm kod:

İki Yana Yaslama Kodu

Yazdığınız yazının tamamını veya isteğinize göre bir kısmını aşağıdaki iki kodun arasına yazarsanız yazınız tüm sayfaya eşit bir oranda dağıtılır ve göze daha hoş görünür. Okuması da daha akıcı olur.

<div class='text-justify'> İki yana yaslamak istediğimiz yazıyı bu araya yazıyoruz.   </div>



Şu an yazdığım bu yazının tamamında -iki yana yasla- kodunu kullandığımı belirttikten sonra bir sonraki koda geçeyim. Bundan sonraki kodlar post yazmaya başlandığı andan itibaren gerekli olan kodlar.

DQmadTLum9Npk6RMmzMVJnwBSvk5u6tTvc28ZEVy9Bord6L.png

Başlık

Bir yazının olmazsa olmazıdır değil mi... Başlık atarken # kullanıyoruz. Kodumuzdan sonra bir boşluk bırakmayı da unutmayalım. Boşluk bırakmazsak kodumuz gerçekleşmeyecek. En fazla 6 tane # yan yana kullanabiliyoruz ve yazdığımız her # için yazımızın boyutu küçülüyor. Tek # en büyük yazı boyutu olarak çıkıyor karşımıza.

             # ÖRNEK
             ## ÖRNEK
             ### ÖRNEK
             #### ÖRNEK
             ##### ÖRNEK
             ###### ÖRNEK

ÖRNEK

ÖRNEK

ÖRNEK

ÖRNEK

ÖRNEK
ÖRNEK


Başlıklarımız için önem ve konuya göre sıralayıp boyutu ayarlayabiliriz artık. Ben genel olarak başlıkları sayfanın ortasına yazmak isterim.

      <center>Başlık</center>



Yukarıdaki iki kod arasına aldığınızda başlığınız ya da sayfanın ortasından başlayarak yazmak istediğiniz metniniz sayfanın merkezinden yazılmaya başlar. Yukarıdaki başlıklarımı örnek alabilirsiniz.

Bu da merkezden yazmak istediğiniz uzun veya kısa bir metin olsun.
Şiir olabilir, vurgulamak istediğiniz bir not olabilir, süslemek amacı da güdebilirsiniz.
Hayal gücünüze bağlı...

fancy-line.png

Yazdığımız başlığın rengini kırmızı yazmak isteyebilirsiniz. Bunun için de aşağıdaki iki kodun arasında kırmızı yazmak istediğimiz yazıyı yazıyoruz.

    <div class="phishy"> kırmızı yazmak istediğimiz yazımızı buraya yazıyoruz </div>


Bir ara bir öğretmenim çok saçma bir espri yaptı bana ve gülmekten patladım.
Saçmalığına patladım. Eline mavi yazan bir kalem aldı ve dedi ki:
"Bununla kırmızı yazabilir miyim?"
Ulan dedim bu adam benim aklımla mı oynuyor!
Kalemi aldım elime ve mavi yazan kalemle kâğıda
kırmızı
yazdım. Mavi kalemle kırmızı yazmış oldum.
Öyle.

untitled.png

Satırlarınız arasında önemli gördüğünüz noktaları kalın, italik ya da üstü çizili yazmak isterseniz:

                        *italik yazı*
                        **kalın yazı**
                        ***hem kalın hem italik yazı***
                         <del>üstü çizili yazı</del>

kalın yazı
italik yazı
hem kalın hem italik yazı
üstü çizili yazı

Hem kalın hem kırmızı hem italik hem üstü çizili hem de başlık mı yazmak istiyorsunuz? Yoksa bir de merkeze mi yazmak istiyorsunuz? Yok daha neler!!


Hem Kalın
Hem Kırmızı
Hem İtalik
Hem Üstü Çizili
Hem De Başlık,
Sayfanın Merkezine Lütfen!


imagesVQB70AWS.png

Alıntı Yapma

Alıntı yapmak istiyorsunuz. Alıntı yapmak istediğiniz şey bir şiir mi? Bir vecize mi? Atasözü mü? Süslemek için de yapabilirsiniz.

      > alıntı yapmak istediğiniz yazı. 

Yaptığınız alıntının kime ait olduğunu belirtmek için de aşağıdaki kodu alıntı yaptığımız metnin hemen altına yazarsak olur biter.

          <sub>Telif Sahibi</sub>



Örnek verecek olursak... Olalım mı? Hadi olalım!


Göğe Bakma Durağı

İkimiz birden sevinebiliriz göğe bakalım
Şu kaçamak ışıklardan şu şeker kamışlarından
Bebe dişlerinden güneşlerden yaban otlarından
Durmadan harcadığım şu gözlerimi al kurtar
Şu aranıp duran korkak ellerimi tut
Bu evleri atla bu evleri de bunları da
Göğe bakalım

Falanca durağa şimdi geliriz göğe bakalım
İnecek var deriz otobüs durur ineriz
Bu karanlık böyle iyi afferin Tanrıya
Herkes uyusun iyi oluyor hoşlanıyorum
Hırsızlar polisler açlar toklar uyusun
Herkes uyusun bir seni uyutmam bir de ben uyumam
Herkes yokken biz oluruz biz uyumayalım
Nasıl olsa sarhoşuz nasıl olsa öpüşürüz sokaklarda
Beni bırak göğe bakalım

Senin bu ellerinde ne var bilmiyorum göğe bakalım
Tuttukça güçleniyorum kalabalık oluyorum
Bu senin eski zaman gözlerin yalnız gibi ağaçlar gibi
Sularım ısınsın diye bakıyorum ısınıyor
Seni aldım bu sunturlu yere getirdim
Sayısız penceren vardı bir bir kapattım
Bana dönesin diye bir bir kapattım
Şimdi otobüs gelir biner gideriz
Dönmiyeceğimiz bir yer beğen başka türlüsü güç
Bir ellerin bir ellerim yeter belliyelim yetsin
Seni aldım bana ayırdım durma kendini hatırlat
Durma kendini hatırlat.
Turgut Uyar


Şiirin veya alıntı yaptığımız herhangi bir yazının internet üzerinden kaynağını belirtmek için kullanacağımız kodu aşağıya yazacağım. Bu kod yazılarımızda bize ait olmayan her şey için kullanılabilir, çok fazla ve çok çok gereklidir.

   [Alıntımızın Adı](buraya alıntı yaptığımız kaynak sitenin, linkini yazıyoruz.)
     [Göğe Bakma Durağı](http://siir.me/goge-bakma-duragi)
    [Turgut Uyar](http://siir.me/goge-bakma-duragi)
   [<sub>Turgut Uyar</sub>](http://siir.me/goge-bakma-duragi)


Yukarıdaki şiiri aldığım internet sitesini kaynak olarak belirtiyorum.
Göğe Bakma Durağı
Turgut Uyar


Yarışmaya katılan herkese başarılar dilerim. Yazıma birkaç resim veya fotoğraf ekleyip görselliği arttırmak istedim; ama bu aralar internetim çok kötü olduğu için yapamadım. Siz, kendi yazılarınıza yapın.

Bu yazı burada bitmiştir. Sevgiler.

sahinadm.jpg

Sort:  

Güzel ve detaylı bir anlatım olmuş. Emeğinize sağlık.

Teşekkür ederim efendim.

Harika bir yazı olmuş emeğinize sağlık hocam 😃 faydalı ve güzel tavsiyelerde bulunmuşsunuz. Ayrıca markdown kodlarını da harika anlatmışsınız 😃

Teşekkür ederim. Tam destek. :)

Posted using Partiko Android

Yahu sen hep bilgilendirme yaz ne renkli bir anlatım olmuş öyle :)

Bırak şiir işini @edebiyat yapsın. Sen bize öğret :)

Yapamıyorum işte. :))

Posted using Partiko Android

çok eğlenceli bir anlatım olmuş:)
bu arada ayraçlara takıldım,
birkaç tanesini (ç)aldım bile🙆‍♀️

Teşekkür ederim. Ödün çalmak sağlığa faydalıdır. :)

Posted using Partiko Android

Mükemmel bir anlatım olmuş. Yeni başlayan kişilerin işine çok ama çok yarayacak bilgiler vermişsiniz. Sağ olun, var olun.

Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 54506.20
ETH 2881.76
USDT 1.00
SBD 2.03