Kripto Para(Dijital Para) Taht'a Sahip Olacak mı?

in #tr7 years ago (edited)

1.

Merhaba,

Bugün farklı bir konu hakkında sizlerle konuşmak istedim. Son zamanların en büyük fenomenleri " Kripto Para Birimleri". Son birkaç yılda özellikle BitCoin'in ardından piyasası bir hayli canlanan sanal para birimleri ve bunların geleceğiyle alakalı bir yazı yazmayı düşündüm.Ben borsa ehli değilim borsa ile içli dışlı olan arkadaşlar daha iyi bilirler  bu yazacağım yazının %100'lük bir doğruluk payı yoktur tabi ki sadece kendi izlenimlerime bağlı olarak düşüncelerimi sizlerle paylaşacağım.

Son yıllarda birçok anonim şirket kendi sanal pazarlarını ve para birimlerini üreterek piyasaya sürmeye başladı. Hepsinin hedefinde tek bir şey var "Global para birimi olmak." Fakat bu işe daha önce başlayan rakip şirketlerin önüne geçmek o kadar da kolay değil. Özellikle en büyük rakipleri olan BitCoin'i ele alırsak liderliği ele geçirmek şuanda bir hayli zor. Hepsinin hedefinde taht'a oturmak var hem de tek başına,hiçbiri paylaşmak istemiyor.

Peki bu şirketlerin amacı ne?

Henüz tam olarak emin olmasam da global para birimi olmak istediklerini düşünmekteyim. Böylece Amerika gibi birçok ülkenin yıllardır yapamadığı şeyi yapmayı planlıyorlar. "Tüm dünyayı tek elden yönetmek,ticarete el koymak." Şirketlerin önünü açanlar,yatırım yapanlar belli değil hepsi anonim,gizli tutulmakta. Bunun sebebi de bilinmiyor. 

Acaba tüm şirketlerin destekçisi aynı mı?  

Neden olmasın? Birçok para birimi çıkararak tek istediği dikkatleri farklı yönlere çekmek olabilir. Aslında istenen şeyin piyasayı karıştırarak ülkeleri kaosa sürüklemek olduğunu düşünüyorum. Neredeyse tüm para birimleri dolar'ın önüne geçmekte şuanda. Dolardan daha değerli bir para birimine sahip olan bir ülke olmayı kim istemez? Yavaş yavaş birçok ülke BitCoin'e sanal para gözüyle bakmayı bıraktı. Altın kadar ciddiye alınıyor şuanda hatta belki de daha fazla.

Steem Dollar'ı ele alırsak eğer cümlelerime şöyle başlamak istiyorum(dikkatli okumanızı öneririm burayı);

Bundan yaklaşık bir ay öncesine kadar  1 steem dollar 1$ 'a denk gelmekteydi ve son güncellemelerden önce upvote sınırı olmadığını öğrendim insanlar rahatlıkla birbirlerini destekliyorlarmış. Peki neden upvote ve kazanç sınırı geldi?

Nedeni basit,Steem Dollar'ın değerinin bir anda artacağı belliydi ve ani kararla sınır getirildi. Eğer sınır getirmeseydi bu şirket bu ödemelerin altından kalkabilir miydi? En kısa zamanda çöküşe geçer ve yitip giden para birimlerinden biri haline dönerdi. Şuanda piyasalarda Steem Dollar çalkantıda ve steem dollar'a yığılmalar başladı bile. Şirketin değeri 1 haftada milyonlarca dolar arttı. Sponsor ve bağışların desteği sayesinde bu kadar uçuşa geçtiğini ve tercih edilmeye başlandığını düşünüyorum.

Ama bu durum sürekli böyle olmayacak, doğrusal bir şekilde artması bu şirketin riske girmesine yol açar. En kısa zamanda ilk hedef değerlerine ulaştıkları sırada yatırımı durduracak ve bir süre bekletecekler. Bu para birimine yatırım bir hayli arttıktan sonra yavaş yavaş değerlenmeye devam edecek bir azalıp bir artacak. Son 1 haftadaki artışı ilerleyen dönemlerde bir daha yaşayacağını düşünmüyorum. Birkaç hafta boyunca devam edecek. An itibarı ile şirketin piyasa değeri $447.20M.   

Tahminimce bu değeri $1.00B civarına getirecekler. Bu da onların 2.hedefi olacak ve ilk 20 kripto para biriminin arasına girmeyi başaracak.

Bunlar şahşi görüşlerim belirttiğim gibi borsa ehli değilim bir gözlemci olarak gözlemlediğim şeyleri paylaşmak istedim,işi daha iyi bilen arkadaşlar yorumlarda hatalarımı düzeltir,daha yararlı bilgi verirse sevinirim. Teşekkürler



Sort:  

Yazının tamamı italik olmasa daha iyi olurdu göz yoruyor bu şekilde.

teşekkür ederim editliyorum.

Şunu düzeltelim, sanal para değil, dijital para. Kripto para dersek daha doğru olur.

çok teşekkür ederim,editliyorum.

Gunun yazisi secildiginiz icin tebrik ederim

çok teşekkür ederim

Tebrikler! Yazınız Steemit Türk Topluluğu tarafından günün yazısı olarak seçildi. Detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

Çok teşekkürler :)

Güzel bir yazı olmuş. Günün yazısı seçildiği için de ayrıca tebrik ederim. Ancak ben biraz farklı düşünüyorum. Steem bu sitenin aktif kullanımı ile üretiliyor diye biliyorum. Her bir upvote u hisse gibi düşünürsek mevcut steem coinler çok hisseye bölünürdü. Eğer upvote sınırı getirilmeseydi upvote un değeri azalırdı. Kazanacağımız steem doların gerçek karşılığı azalırdı diye düşünüyorum. Diğer coinlerle ilgili fikrinize katılıyorum.

Öncelikle değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Fakat arkasında büyük bir yatırım olmadan zincir sistemi ile bile çalışsa bir şirket bu kadar büyük meblada rakamları kullanıcılarına nasıl ödeyebilir? Ayrıca site biz ne kadar çok eylemde bulunursak o kadar kazanır, daha çok kazanacağı halde neden engellesin?

Bitcoin ile alakalı biri olarak yazınızı beğenerek okudum.Paylaşımın için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim asıl, bir şeyler aktarabilmiş,sıkmamışsam ne mutlu bana.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by rotten from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP. Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

İşin uzmanı değilim benim fikrim geleceğin parasının kesinlikle dijital olacağını düşünüyorum. Kağıda biçilen ömür belli.
devletler sahiplenir veya kendi parasını üretir bilemiyorum.

Aynen öyle aynı fikirdeyim.

Congratulations @rotten! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64689.90
ETH 3450.92
USDT 1.00
SBD 2.50