Oğuz Atay

in #tr7 years ago

Yalnız hissediyorum ki artık bunun bir sonu yok. Saatlerce evde hiçbir şey yapmadan oturuyorum. Sonra tam çıkarken evde kalsaydım bir şeyler yapabilirdim gibi hissediyorum. Galiba hep acele ettim. Hep yapması gereken çok şey olduğunu hissedip, hiçbir şey yapmak istemeyen biriydim. İçimde boş ukdeler biriktirdim. Dolduracak birini bekledim, kendimden umudu kestikten sonra. Sonra beklemekten de vazgeçtim.
7c864a4a-ccaf-4584-a984-fc31847489ad.jpg

Oğuz Atay yaşarken kıymet bilmeyen yazarlarımızdan. En ünlü romanı Tutunamayanlar'ı bastırabilmek için kapı kapı gezmiş, kendisini göstermeye çalışmış. Gel gör ki kimseden bir destek alamamış. Gerçek anlamda bir tutunamayan olmuş Oğuz Atay. Kısacık ömrüne günümüzde bile büyük yankılar uyandıran yedi eser sığdırmış. Toplumun içinde bir bireyin yaşayabileceği yalnızlığı belki onun kadar güzel ele alan başka bir yazar yoktur. Albay, Turgut Özben, Selim, Olric gibi karakterlerle insanın iç dünyasını, çevresinden soyutlanmış ruhunu çok net gözler önüne seriyor.
oguz-atay-listelist-77.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 67388.31
ETH 3311.98
USDT 1.00
SBD 2.74