Ben,internet ve kısaCIK hayat hikayem :)

in #tr7 years ago

Merhaba,

Bir süredir Steemit ile devam eden birliktelikten sonra kendimi tanıtma gereği duydum bunun yanında internetle tanışmamı ve kabaca hayat hikayemi anlatmak istedim bu yazımda.Adım Reha nickimde her ne kadar @reyha olarak gözükse de..Neden böyle bir nick kullandım maalesef ismim o kadar çok yanlış söyleniyor ki buna alıştım ve artık nickname olarak bile kullanıyorum 😊 Neyse 36 yaşındayım bir bankada 9 senedir çalışmaktayım evliyim ve ocak ayında 2 yaşına girmek üzere olan bir kızım var. Kimliğimde doğum yerim Niğde olarak geçmekte ancak ben Ağrı Doğubeyazıt Gürbulak sınır kapısına yakın bir yerde doğmuşum daha sonra marmariste 6 yaşıma kadar büyümüşüm, en son olarak Ankara’ya gelmişiz ve 6 yaşımdan beridir buradayım ancak dediğim gibi kimliğimde Niğde yazar ilginç gelmiştir hep bu bana 😁

Bugün size kendim dışında birazda internetle olan tanışmamı ve bunun hayatımdaki etkisini biraz olsun anlatmak isterim. 1997 yılıydı daha önce evlerine gidip devamlı oyun oynamaya gittiğim bir arkadaşımın ailesi evde yoktu ve bizi evine davet etti kaçırılmaz fırsattı cuma akşamıydı ve ertesi gün hafta sonu olacağı için sabahlara kadar oturup oyun oynayabilirdik. Gittiğimizde bize evlerine internet paketi aldığını belirtti o zamanlar karton kutusu hatırladığım e-kolay internet paketiydi ama kendini bilmediğim bir şeydi internet. Bilgisayarı çalıştırıp yaklaşık yarım saat bağlanmak için uğraştık en sonunda kullanıcı adı parolası derken bir ses geldi gacırtılı gucurtulu evet olmuştu internete girmiştik. Vaybee ne büyük birşeydi bizim için artık tüm dünyaya açılabilirdik.

Daha önce chat yapılabilen bilmem hatırlarmısınız “ MIrc “ diye bir program vardı.Başka başka insanlar görüp tanışabildiğin chat odalarının olduğu bir yerdi.

Kulaktan dolma bilgilerle indirdik ve direk odaları açmaya uğraştık ve #zurna #turkish gibi kanallar vardı direk bunlara girip insanlarla konuşmaya çalıştık ama dikkatimizi bir şey çekmişti herkes devamlı olarak “ Slm “ diyordu.Bilgisayarın sahibi olan arkadaşımda o ortadaki harfin “ ı “ harfi olduğunu ve büyük yazdıklarını düşünüp devamlı insanlara sim asl pls? diye muhabbete başlıyordu çünkü trend olan buydu " slm asl pls? " diyince herkes birbiriyle muhabbete girişiyordu.Bunuda çözmemiz yaklaşık 1 haftayı buldu ve onun sim değilde selam demek olduğunu öğrenince baya gülmüştük kendimizle dalga geçip “sim ! sim !” diye birbirimize sesleniyorduk.Halen de aklıma geldikçe tebessüm ederim 😁.

İnternetle tanışmıştık artık ancak hergün hergün arkadaşımıza gidemiyorduk ve çok istiyorduk tekrar tekrar gitmeyi. O sıralar internetin yayılmasıyla internet cafeler çoğalmaya başlamıştı ve lise de bitmişti artık internet kafeye gidebilirdim ama bunun için para gerekliydi.Okuldan mezun olur olmaz direk bir işe başladım ağır hafif iyi kötü demeden çalışıyordum.O yaşlarda taşı sıksan suyunu çıkartırdın onun için dayanıyordum sırf bu tutkum internet için ne paralar döktüm 3-4 sene bu şekilde geçtikten sonra akıllandım ve neden kendime bir bilgisayar almıyorum dedim madem çalışıyorum 😂 hemen bir kredi kartı çıkarttırıp bilgisayar sahibi oldum tabii internetsiz olurmuydu elbette olmazdı onu da aldım artık mecburdum çalışmaya sabahtan akşama kadar çalışıyor daha sonra MIrc'ye girip muhabbet ediyordum insanlarla o sıralar “ trivia botlar “çıkmıştı.Ne işe yarıyordu bu trivia botlar insanlara soru soran otomatik bir bot ve buna en hızlı cevabı veren kişiye puan veriyordu.Ben günlerce aylarca deli gibi oynadım. Bir gün geldi ve özelden birisi ile yazışmaya başladım esasında ben pek konuşma yanlısı değildim oyun daha çok ilgimi çekiyordu ancak o devamlı ilgileniyordu trivia kanalında beraber yarışıyorduk birbirimize takılıyorduk.Zaman iyice ilerlemişti ve biz artık bir nevi sanal sevgili gibi olduk.Adı Aysun’du ve türkiye’de bile yaşamıyordu almanya’da yaşayan bir gurbetçiydi.Bende ona bağlanmıştım başta çok istemesemde artık başka bir tutkum vardı onunla o zamanın gözde programı Windows Live Messenger ile görüşmek.

Görüştükçe bağlanıyordum ona 2 sene olmuştu ve artık görüşmenin zamanı gelmişti Türkiye’ye geliyordu.Babasının memleketi olan Çorum’a. Ankara’ya da yakındı ve bir bahane üretip ailesiyle beraber Ankara’ya geldi ve artık o yazıştığım kızla tanışıcaktım.İnanılmaz heyecanlıydım ve karnıma ağrılar bile giriyordu o anı düşününce ailesinden gizlice görüşebileceğimiz sadece 1 günümüz vardı. O gün neler yapabileceğimizi düşünürken zaman geldi ve ilk görüşmeyi gerçekleştirdik.Hiç tanımadığın ama gördüğünüzde koşup ona sarıldığınız birisi oldu mu bilmiyorum ama benim için bu buluşmanın ilk anı böyle oldu.Güzel bir gün geçirdik her ne kadar amcasını kızı yanında olsa da hayatımda unutamayacağım anları yaşadım o gün.

Onu ve amcasının kızını uğurladıktan sonra içimde çok güzel duygular oluştu ona karşı ve her sene Türkiye’ye geliyorlar yine kaçak göçekte olsa görüşüyorduk.Üniversite bittikten sonra artık kısa süreli işleri bırakıp güzel bir iş bulma vakti gelmişti ancak her iş başvurumda askerlik problemi ortaya çıkıyordu bende 2006 senesinde 315. KD olarak 5.5 ay Tekirdağ’da askerliğimi tamamlayıp döndüm Ankara’ya.Artık düşüncelerimiz ciddileşmeliydi uzun zaman olmuştu 5 senedir görüşüyorduk ve askerden dönüşümün ardından 1 sene iş bulamamıştım.O sırada başvurularımdan birine cevap geldi çok sevdiğim bir işti : “ Bankacılık “.

O zamanlar neyini sevdim bilmiyorum ama halen kendime inanamıyorum bu işi yaptığıma çünkü hiçte sandığınız gibi bir iş değil içine girdikten sonra anlıyor insan herşeyi. Haa nerede kalmıştık ciddileşiyorduk 😁 Evet evlilik için herşey tamamdı artık askerlik bitmişti iş bulunmuştu ve kız verilmeyecek bir meslekte değildi.2011 senesine geldiğimizde artık 2 senedir çalışıyordum ve Aysun Türkiye’ye gelecekti.Durumu aileme açıkladığımda onlarda sevindi ve hemen hazırlıklar yapıldı.Almanya’dan geldiklerinde kız istemeye gidildi ancak bir problem vardı Aysun çerkezdi ve çerkezler çerkezden başka kimseye kız vermezlerdi. Bu problemi aşmakta eşime düşüyordu ailesini ikna etti ve bir problem olmadan nişanı yaptık ve artık hayat yolunda beraber ilerleyeceğim kişiyi bulmuştum.Kim derdi ki internetten tanıştığım birisi ile evleneceğimi 😍 2013 senesinde evlendik ve 4 senedir evliyiz gayet memnunuz hayatımızdan.Bu mutluluğa 2016 senesinde bir mutluluk daha eklendi Mehlika 👪 işte böyle hayatın neler getireceğini kimse bilemiyor gerçekten..

Yazım biraz karışık olabilir aklıma ne geldiyse yazdım bir yanlış varsa affola 🙏
İmages:
1

2

3

4

Sort:  

Aşağı yukarı aynı zamanlarda internetle tanışmışız. Bir an anılarım depreşti okuyunca. Güzel yazı ve takibe aldım sizi.

teşekkürler kendimce yazmaya çalıştım bişeler :) bende sizi takibe aldım.

Tekrardan aramıza hoşgeldiniz öyleyse. Aile saadetiniz daim olsun inşaAllah :)

Amin teşekkür ederim :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by reyha from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @reyha.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64176.22
ETH 2624.19
USDT 1.00
SBD 2.78