Bornova’da Sıcacık, Kirlenmemiş Bir Mekan

in #tr7 years ago

Bugün Bornova'da Saklıbahçe diye bir kafeye oturdum, bazı şeyler hakkında düşünmeye ihtiyacım vardı.

Gerçekten gizli kalmış bir mekandı burası; içerisinde çok fazla kişi oturmuyordu. Ben de burası güzeldir hem de sessizdir diye attım kendimi içeri. Çok hoş bir mekandI; ferah, canlı, yeşil.. Bütçem az olduğu için bi çay içer kalkarım dedim kendi kendime fakat bir de ne göreyim çay 1 TL! Kendime bir iyilik yapıp 2 TL ye sade Türk kahvesi ısmarladım! Yanında lokumla suda getirdiler.

Kapitalist düzenin baş gösterdiği dünyada bu tarz bir mekan bulmak neredeyse imkansız. Ama asıl Garip olan mekanın boş olmasıydı. Belki benim gittiğim saate özgü bir durumdu bilemiyorum ama iki sokak aşağıda Küçükparkta’ki mekanların günün her saatinde tıklım tıklım olduğuna eminim.

İnsanlar sadece popüler olduğu için, buralarda fotoğraflar paylaşıp adı duyulmuş bir mekanda yer bildirimi yapmak için bir çaya 3.5 TL vermeyi kabul ediyorlar ama duvarında ‘Türkü dinlemeyen, şiir sevmeyen, kitap okumayan, çay içmeyen birine gönül vermeyin’ yazan bu sıcacık kafeyi es geçiyorlar.

Bunlar gerçek esnaf bana göre; kirlenmiş dünyada hala kalplerini biraz da olsa temiz tutmayı başarmış; güce, hırsa, paraya, rekabete boyun eğmemiş gerçek insanlar. Bundan sonra favori mekanım Bornova'da burası, olur da Bornova'da yaşayan ve burayı merak eden birileri olursa; yeri merkez Ziraat Bankası'ndan Büyükpark’a giden sokağın içinde hemen solda.

Kafasını dinlemek isteyenler, bir çay için 3.5 TL vermeyi gururuna yediremeyenler ya da benim gibi parasız olanlar uğrayabilir. Kasada ki abi de görmüş geçirmiş biri belli; sıcakkanlı, sevecen, ağzında sigara habire tüttürüyor. Kirlenmiş kalbi aslında belli.. dünya kirletmiş onun da kalbini.. Ama inadına hala dimdik ayakta.

Bu arada merak etmeyin Wİ-Fİ var hem de şifresi ağaçta asılı :)

Sort:  

Böyle fiyat kaygısı olmayan kendi halinde huzurlu yer sevilmez mi hiç. Benim de hoşuma gitti.

Congratulations @red.cat! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honnor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64269.55
ETH 3490.29
USDT 1.00
SBD 2.53