Ah İzmir, Vah İstanbul

in #tr7 years ago

İzmir'de tam 18 yılım, İstanbul'da ise 6 yılım geçti. İzmir'de hemen her yeri İstanbul'un ise ‘önemli’ yerlerini gördüm ve insanların ‘İstanbul tutkusuna’ hiç anlam veremedim, İzmir için de köy benzetmesi yapanlara.

maxresdefault-horz.jpg

Ne ara bu kadar insan yığınından, ulaşım hatlarının bu kadar gelişmesinden mutluluk duymaya başladık? İzmir için köy benzetmesi yapanlar İstanbul'un nerelerinde bulundular? Bebek- Beşiktaş sahil şeridinden bahsediyorlarsa eğer; evet haklılar İstanbul mükemmel bir yer. Ama okula gitmek için sabah 5 te uyanıp trafiği görünce otobüsten inip Kuleli'den Boğaziçi metrobüsüne yürümüş biri olarak söylüyorum; sabah 6’da o araba egzozunun içinde insanların trafikte korna çalmasına anlam veremeden, o gürültü ile birlikte 1 saat yürümek neden bana hiç haz vermedi? Bugün Kadıköy Çarşı da bir Türk kahvesi içmek için oturduğumuzda masaların dip dibe olduğunu hatta size yürümek için alan bile kalmadığını, tanımadığınız insanların içinde özel sohbetlerinizi yapmak zorunda olduğunuzu fark etmediniz mi hiç? Veya Eminönü’ne balık ekmek yemeye gittiğinizde satıcıların sizi zorla durdurup ‘kapmaya’ çalıştıklarını sonrasında ise ilgilenmediklerini fark etmediniz mi gerçekten?

15 dakikalık yolu 2 saatte gittiğinizi, o 2 saatte neler kaybettiğinizi; işinize, ailenize veya evcil dostunuza uzak olduğunuzu her şeyden önemlisi kendinizi dinlemeye nasıl vakit bulamadığınızı ve o koskoca iki saati trafikte geçirip nasıl gergin bir insana dönüştüğünüzü de fark etmemiş olmanız gerçekten ilginç…

İzmir'e köy diyenler için, çöpler toplanmıyor, yollar bozuk, hiç gelişmedi diyenler için yazıyorum bunu. Ben 1 yıldır Kurtköy'de yaşıyorum inanın Buralar İzmir'den daha berbat.

Yaşam kalitesini ne ile ölçülür? İstanbul'da belli başlı yerleri gözümüze sokup gelişmiş olduğundan bahsediyorlar. İzmir'de de Güzelbahçe'nin, Alsancak Kordon'un, Balçova’nın gelişmiş olduğunu gördünüz mü hiç? Yaşam kaliteniz; trafikle, stresle, zaman kaybıyla, gürültüyle, hastalıklarla, tanımadığınız insanlara çarpa çarpa yürüdüğünüz yollarla artmaz. Yaşam kalitesi; evinize zamanında gittiğinizde, vakit geçirdiğimiz sevdiklerinizle, işe gitmek için sadece 30 dakika önce uyandığınızda, yollarda yürürken sakince yürüyebildiğinizde, egzoz dumanları içinde değil ağaçlı bir sokakta yürüdüğünüz de gerçek anlamıyla artar..

Evet İstanbul güzeldi.. ama biz insanlar mahvettik. Sanki birisi İnsan yığınını uçakla gelip İstanbul'un tam ortasına bırakmış gibi geliyor bana. Bu hayatta yaşayamayacağım yerler arasında ilk sırayı çoktan aldı bile İstanbul. Çünkü kendimi huzursuz ve gergin hissettiriyor bana.. Memleketime dönmek istiyorum ben; huzurlu Bornova’da yaşamak istiyorum, zengin olursam da eğer Güzelbahçe'de

Sort:  

Harika bir yazı olmuş @red.cat ! Çok uzun süre İzmir'de yaşadım ve hayatımın en güzel zamanlarını kesinlikle İzmir'de geçirdim. Her zaman geri dönme tutkusu bende de var, bunu ancak orada yaşayanlar bilir (: Umarım bir gün yeniden memleketine dönme şansını bulursun !!

umarım sizde dönme şansını bulursunuz :)

Güzel ve anlamlı bir yazı olmuş. Takibe alıyorum sizi. Elinize sağlık.

teşekkür ederim

İzmir'i çok övmeyin lütfen, göç istemiyoruz ;) bırakın arkadaşlar, İstanbul , Ankara ve diğer illerimiz çok güzel.

geleceğiz inşallah :)

Congratulations @red.cat! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64277.14
ETH 3492.61
USDT 1.00
SBD 2.51