Cumalıkızık köyü...

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar, bu gün 1331 yıllarında kurulan bir osmanlı vakıf köyü olarak kurulan cumalıkızık köyündeydim.Pazar kahvaltısı için orada bulundum.İlk gidişim değildi tabi ki , fakat her gittiğimde sanki ilk defa gitmişim hissi katan bir köy,kurulduğu vakitten itibaren hiçbir şekilde orijinalliğini bozmadan günümüze gelmiş bir köy.Köylü kısım, kendi evlerinde hazırlamış oldukları , reçeller , ballar, hediyelik eşyalar ve aklınıza gelemeyecek kadar fazla çeşitle , gelen turistlere ve yerli halka hem hizmette bulunuyorlar hemde gelir elde ediyorlar.

Kahvaltı yaptığımız evin içerisinden bir kare ;

IMG_6471.JPG

Kahvaltı içeriğine ait bir kare ;

IMG_6472.JPG

Hizmette bulunuyorlar dedim çünkü ; neredeyse her evde kahvaltı,öğle yemeği ,çay ve kahve tarzında hizmetler var.Tamamı kendi elleriyle hazırladıkları organik ürünler,fiyatlarıda gayet uygun bir kahvaltı ortalama 25-30 lira , yok yok sınırsız çay, eğer gelen yemekler biterse tekrar ücretsiz olarak talep edebiliyorsunuz.Hafta sonları çok fazla insan çekiyor ve doğası , doğallığı ve köylülerin içten ,sıcak muhabbetleri gidilmeye değer. Eğer imkanınız varsa mutlaka gelip görün, kendine has kimliği ile sizleri kendine bağlayacağının garantisini veriyorum..Okuduğunuz için teşekkürler, sağlıcakla kalınız...

Eğer hala türkiye topluluğuna katılmadıysanız Steemit Türkiye Discord kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.Birlikte büyümek istersen seni aramızda görmekten mutluluk duyarız.Link'e tıklaman yeterli --->>https://discord.gg/tu9vv3V

Sort:  

2 hafta önce ailemin arkadaşlarıyla beraber biz de gittik. Haftasonu gittiğimiz için çok kalabalıktı o yüzden pek keyif alamadık. Oraya kadar gitmişken dünyanın en dar sokağı olan 'Cin Aralığını' görmeden ve hikayesini öğrenmeden döndünüz ise bence üzülmelisiniz. Ben de burasıyla ilgili küçük bir yazı yazmayı planlıyordum nedense bir türlü olmadı. Söylemeden edemeyeceğim UNESCO Dünya Mirasları Listesi'nde bulunması da cabası. Paylaşımınız için teşekkürler :)

Unesco dunyalar listesinde bulunduğunu belirtmeyi unutmusum sanırım. Kusuruma bakmayin ekleyeceğim. "Cin aralığı" na gelince oraya gittim , önüne kadar vardım fakat sol tarafındaki bir köy evinde tadilat olduğu için o kısmı kapatmışlar ne yazik ki tam olarak ulaşamadım bir daha ki sefere mutlaka gideceğim. Değerli yorumunuz için çok teşekkürler.

Türkiyem çok güzel bir ülke tabi görebilene

Her ayrıntısı görülmeye değer ve gezilmesi gerekli diye düşünüyorum.Bü cennet vatanda yaşadığım içinde gurur duyuyorum. Fakat bu kadar güzel bir ülkede yaşayıpta hala göremediğim o kadar guzel yerler olmasida can sıkıcı tabii. Fırsatım olduğunda bir türkiye turu yapmayi dusunuyorum. Degerli yorumunuz icin tesekkurler.

Oldukça güzel görünüyor. Doğal bir ortamda doğal bir kahvaltı kadar güzel bir şey olmasa gerek.

İnsana verdiği huzur pahabiçilemez . Hele ki o odun sobasının verdiği sıcaklığı veremeyen insanlar oldukça , sobayı sevebilirim. :))) değerli yorumun için teşekkürler

Cumalıkızık gerçekten de görülmesi gereken bir yer, oraya gidip kahvaltı yapmamam bir eksiklik olmuş :/

Kesinlikle , bir daha ki sefere bu eksikliği gidermelisiniz . Değerli yorumunuz için teşekkürler . Bu arada steemite hoşgeldiniz. Discord kanalimizda gormek isteriz sizleride tesekkurler.

Bursa’lı biri olarak diyebilirim ki Cumalıkızık eski güzelliğini kaybetti. Her evin altı ticarethaneye döndü. İnsan seli oldu. Orada fotoğraf çekmek artık bana hiç keyif vermiyor.

Güzellik olarak aynı bence fakat , dediğinize hak veriyorum , yürümek zorlaşmış , çok fazla satıcı var , insanları rahatsız etmeye başlamışlar, şahsen yukarı doğru yürürken her kapıda insanlar müşteri çekmek için bağırıyorlar buda ortamın huzurunu kaçırıyor bir nebze. Teşekkürler değerli yorumunuz için.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 58167.25
ETH 2358.72
USDT 1.00
SBD 2.36