Steemit ile ciddileşme #7 : Bot kullanımı

in #tr6 years ago (edited)

Bot kullanmalı mı, kullanmamalı mı?
Yoksa hiç bulaşmamalı mı?
Ama ben bulaşmazsam yazıları kim görür ki? *

Şaka bir yana Steemit'e ilk girdiğimde bir şeyler yazacağım, insanlar da bir süre sonra kendiliğinden farkedecek, beğenenler olursa para kazanacağım diye düşünüyordum. Sonra baktım ki iş öyle değil. Sizin yazdığınız yazının görünürlüğü sadece yazının kalitesiyle bağlantılı değil. Aslında bunu öngörmem lazımdı çünkü reklamcılıkta, girişimcilikte hatta filmcilikte de böyledir. Birilerinin sizin ürününüzü alması, hizmetinizi kullanmak istemesi, filminizi izlemesi önce onu bilmesi yani görmesi gerekir. İstediğiniz kadar kaliteli, harika işler yapıyor olun insanlar bilmeyince karşılığını bulması pek mümkün değil. 


Görünürlüğü arttırmak için de "tag" listelerinde "hot" ya da "trend" bölümüne girebilmek ya da geniş bir takipçi kitlesine sahip olmak gerek. Takipçinin de tabii bu arada aktif ve sizin yazdıklarınıza meraklı olması şart. Yoksa onun da bir esprisi yok. Benim gibi follow to follow, "ya sen bana oy at ben sana" gibi insanları yorumlarla ya da Discord kanalından taciz eden biri de olmayınca çözüm botlar. 


Geçtiğimiz bir iki ay boyunca teklif usulü botlardan, promosyon servislerine kadar farklı farklı pek çok botu denedim. Hepsinin altyapısını, işleyişini az çok anladıktan sonra da kendim için en uygun olanları daha sık kullanmaya başladım. Daha önce @sorucevap hesabında aynı konuyu yorum olarak uzun uzun anlattığım için aynısını yazmak istemiyorum ama belki yardımcı olur düşüncesiyle oradaki yorumumu buraya da ekliyorum. Sadece benim deneyimlerimi değil, başkalarının da botlarla ilgili deneyimlerini okumak, öğrenmek isterseniz Hangi Botları Kullanıyorsunuz? yazısını mutlaka okumanızı öneririm. @sorucevap sağolsun sayesinde çok güzel bir deneyim arşivi oldu. Benim bu soruya yanıtım ise şöyleydi : 


Ben botları şu aşamada para kazanmak için değil, daha çok promosyon amaçlı kullanıyorum. Yazdığınız yazıyı insanların görebilmesi için biraz ön plana çıkması gerekiyor malum. O yüzden verdikleri oranlara çok takılmıyorum. Hesabı hem SP hem de reputation anlamında yükseltmek daha önemli benim için. Botlarda önceliğim yerli botlar oluyor. Sadece kendi kazanımlarıma değil, gönderdiğimiz tekliflerle botun da büyüdüğünü düşünürsek önce onlara gitsin, büyüsünler istiyorum. Sonuçta bir şekilde ufak da olsa bu yatırımlar birilerine gidiyor, neden Türkçe içerikleri destekleyenler olmasın? :) Sonraki aşamada botlara yatırım miktarım çok düşük olduğu ve buraya çok az zaman ayırabildiğim için teklif usulü botlarla çok ilgilenemiyorum. Saati yakın olan ve son 1 dakika kala %50'nin üzerinde kar bırakan bir bot varsa teklife katılıyorum onun dışında promosyon botlarını kullanıyorum. Onlar da şöyle :
@Minnowbooster : Oylama oranı güzel ama oy verenle oy isteyen oranları tutmadığı için genelde istediğiniz miktarla oy alamıyorsunuz. Oy alabildiğinizde ise genelde 1 veya 2 kişiden alıyorsunuz. Bu insanların da reputasyonları iyi durumda olduğu için sizin reputasyonunuza yarıyor. Denk gelirse güzel, her postta deniyorum bir şansımı ama nadiren kullanabiliyorum.
@Smartmarket : Burada da çok yüksek oylama yaptıramıyorsunuz ama toplamı 2 ila 2.3 katı arasında değişen bir oya ufak hesaplardan çok fazla oy geliyor. Yani SBD miktarı belki 0.100 oluyor gelen oyun ama beğenen kişi sayısı 15 olabiliyor. En büyük avantajı size yazınızı yayınladıktan sonra 30 dakika bekleme kuralı getirmiyor, o yüzden promosyon açısından avantajlı. Denk geldiğinde de bünyesindeki büyük hesaplardan oy geliyor o zaman reputasyona da faydalı oluyor.
@drotto : Mikro bot. 0.001'e karşılık 270 saniyede bir teklife katılanlar arasında oy bölütürüllüyor. Katılım ücreti çok ucuz ve her ne kadar büyük miktarlar olmasa da 0.001'e 0.02 oy aldığım zamanlar oldu, garip bir şekilde hoşuma gidiyor :)
@bumper : 0.500 ile 1.000 SBD arasında ödeme kabul ediyor ve yaklaşık 2.3 ya da 2.4 oranında da oy veriyor. Bir hafta öncesine kadar katıldığınızda yaklaşık 3 gün beklemek durumunda kalıyordunuz ama şimdi o sorunu çözdüler ertesi gün genelde oy geliyor. Bir de yürüten eleman ya da elemanları seviyorum ben büyük botlara vereceğim SBD'yi onlara kazandırmak istiyorum o yüzden çok sık kullanıyorum.
@trbooster : 0.250 teklifle çalışıyorlar. Geri dönüş oranları diğer botlara göre yüksek. 2.8 civarı yanlış hatırlamıyorsam. Bizden bir bot olduğu için o büyüsün diye düşünüp sık sık kullanıyorum. @anadolu'yu da aynı şekilde kullanıyordum ama artık ücretli oylama yapmama kararı aldı. Kararı desteklemekle beraber burada bahsetmezsem olmaz :)
@banjo @swagger : Mikro botlar gene. Bir kere kayıt yaptırıp devamlı oy alabildiklerinizden. bonjo ile sorunlarımı çözemedim bir türlü, kayıt yapıyorum önce çalışıyor sonra gidiyor vs. Sevemedim. swagger'a ise yeni kaydoldum ama unutuyorum bazen oylatmayı. Ama mikro düzeyde düşünürsek swagger 0.001'lik bir kayıt parasına postlarınızı 0.006 ya da 0.009 ile oyluyor. Mikro düzeyde avantajlı :)
@randowhale : Kendisi çoğu zaman uykuda ve teklif almıyor ama uyandığı zaman hem reputasyonu hem de oylama gücü gayet güzel. 1 SBD'lik sabit bir teklif miktarı var. Uyanık anına denk gelirsem kaçırmıyorum :)
@rocky1 ve @candyboy : Yüksek reputasyonlu hesaplar olduğu için elimden geldiğince yardım alıyorum. Teklif miktarları 1SBD'den açılıyor, oylamaları 2 bazen 3 gün sürüyor ama 2.4 - 2.6 arası bir geri dönüşle üstüne reputasyonunuz artıyor. Teklif usulü botlara girmeden 10 - 20 SBD'ler için de kullanılabilir. İleride de o şekilde değerlendirmeyi düşünüyorum bir süre bu ikisini. Çünkü sabit geri dönüş oranı var, güvenilirler ve yüksek miktarlarda da oylama yapabiliyorlar. minnowbooster, bumper gibi alternatiflerde bu kadar yüksek miktarlarda oy satın alma imkanımız yok.
Yukarıda dediğim gibi şu aşamada hem bota yatırım miktarım az hem de para çekme / kazanma aşamasında değilim. Her post için bu botlardan bir ya da birkaçını kullanarak ufak ufak yazıları görünür hale getirmeye çalışıyorum. Yatırım miktarı büyüdüğünde bu botlar yetmeyeceği için muhtemelen işim gene teklif usulü botlara düşecek. Ne diyelim, botlara ihtiyacınız olmadan yüksek kazançlı günlerimiz olur umarım :)

Not : Yorumu yazdığım tarihten itibaren botlarda değişiklikler oldu, bazısı oylamayı durdurdu, bazısı oranlarını düşürdü vb. Bu yazıyı okuduğunuz süreçte düzelmiş de, yeni değişimler olmuş da olabilir. Kontrol etmeden yazılı botlara ödeme yapmayın lütfen. 

25 gün önce botlarla ilgili soruya verdiğim cevapla bugün düşüncelerim aynı. Botları bir şekilde görünürlüğü arttırmak için kullanmaya devam etmek bunu yaparken de önceliğimi bizden isimlerden yana kullanmak istiyorum. Dolayısıyla şu aşamada @jumbot ve @arafs içeriklerimle ilgili yardım aldığım ilk isimler. Umarım böyle böyle sadece bireyesel hesaplar olarak biz değil, onlar da çok daha güçlenir, çok daha fazla insana yardımcı olabilecek duruma gelirler. Bu sadece bir temenni değil, aynı zamanda son bir ay içerisinde gördüğüm de bir şey. Örneğin @jumbot bu bir ay içerisinde oldukça değişken olan STM/SBD değerlerine rağmen sadece mevcut kar değerlerini korumakla kalmadı, yeni yaptıkları üyelik sistemiyle daha fazla destek olabileceklerinin sinyalini verdiler. Aynı şekilde @arafs da henüz oylama projesini yeni başlatmış olmasına rağmen kısa sürede 0,2 olarak belirlediği oylama ücretini 0,3'e çıkarttı, üstelik size gelecek kar marjını değiştirmeden. Umarım ilerde hem bu hesapların ve ardındaki insanların daha çok büyüdüğünü görür, hem de yeni desteklerin çıkmasına vesile oluruz. Kendilerine buradan tekrar teşekkür ederim. 


Gelelim benim bot kullanmayla ilgili kararıma. Bir süre, hatta uzunca bir süre daha teklif usulü botlara bulaşmak niyetinde değilim. Aslında doğru kullanıldığında zarar etmek söz konusu değil ama zaten şu an bot yatırımı olan miktarlar küçük olduğu için kar marjını olabildiğince yüksek tutmak niyetindeyim. Çünkü bu gelirleri bir sonraki içeriklerin bot harcamaları için kullanacağım. 


Son dönemde Steemit'in ödüllere getirdiği STM / SBD ve SP dağılımı benim açıkçası hoşuma gitti. Çünkü öncesinde Steem almam ve bir yandan ufak ufak biriktirmem gerektiğini biliyor ama bir şekilde gelen tüm SBD'yi botlara gömüyordum. Şimdiki sistemde Steem de geldiği için onu ellememe kararı alarak kendiliğinden ufak ufak biriktirme şansına sahip olabilirim. Çok psikolojik bir durum ve bence Steemit bu konuda çok akıllıca bir hamle yaptı. Dolayısıyla ben gelen ödüllerin Steem miktarını ellememe, SBD'yi botları için harcayacağım. 


Eskiden haftada bir iki yazı yazıp tüm bot yatırımını bunlar üzerinden yürüttüğümden hem içeriklerin öne çıkması daha mümkündü hem de her bir içeriğin ödül değeri daha yüksek oluyordu. Ancak bu ilk başta avantaj gibi gözükse de orta ve uzun vadede çok verimli değil. O yüzden madem içeriklerimi elimden geldiğince önceden hazırlayacağım, bir önceki haftadan gelen SBD gelirlerini bu yazıların sayısına bölerek ilerlemeyi düşünüyorum. Böylece belki ilk başta yazıların trend ya da hot listelere girme olasılığı düşüp, değerleri azalacak ama bir süre sonra kendi içinde büyüyerek gideceği için daha fazla yazıya kaynak yaratabileceğim. 


Bot kullandığım ilk zamanlarda kürasyon olayını yeni yeni öğrenmeye başladığım için yazıyı yazıp çok kısa bir süre içinde botlara oylama yaptırıyordum. Ancak sonradan yazıya ilk verilen oyların oy miktarı ne olursa olsun daha fazla kürasyon olduğunu farkedince benim açımdan pek bir şey değişmese de o sırada yazıyı okuyup oylamak isteyen olursa diye bir süre bekleme kararı aldım. En azından ufak da olsa oylayacak kişilerin biraz daha kürasyondan pay almasını sağlayabilirim diye düşünüyorum. O yüzden artık yazıları yayınladıktan 40-50 dakika sonra botlara oylatacağım. 


Her hafta haftanın genel durumunu bir rapor halinde hazırlayacağımı söylemiştim. O rapora botları da ekleyeceğim. Böylece hangi içerik için hangi bota ne kadar göndermişim, ne kazanmışım elimizden bir döküman, arşiv oluşturmuş oluruz. İstatistiklerden de hep beraber daha fazlasını öğrenme şansımız olur. 


Kısa yazdığımı zannediyorum ama muhtemelen gene uzun oldu. O yüzden sonuna kadar okuyan arkadaşlara selam olsun 😊


* bkz : Bülent Ortaçgil - Olmalı mı, olmamalı mı?



graphic source

Sort:  

Reply to this comment if you want me to upvote and resteem your last blog post to my 32,600+ followers. Then whenever you want me to upvote and resteem another blog post go to my Comments and reply to my last comment. It's free. @a-0-0 😊

Bu aralar merak ettiğim bir konuydu, teşekkürler.

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

selamlar hepsini okudum:)

ben de sp kazanmak için yapıyorum,
aralarında benim kullandığım botlar da vardı ama @trbooster 'ı gözden kaçırmışım birazdan son konuma deneyeceğim, teşekkürler:)

Yorumu yazdığım günden bugüne bazı şeyler değişti. Maalesef @trbooster bir süreliğine oylamaya ara verdi. O yüzden kontrol etmeden gönderme yazıdaki botları. Bir aksilik olursa çok üzülürüm sonra :)

uyardığın için teşekkürler öyle yapayım:)

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbo-T Nedir?

Jumbo-T, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

Botlar konusunda çok bilinçli değildim, yazınızı kaynak olarak paylaşıyorum emeğinize sağlık:)

Teşekkür ederim. Ben de öğreniyorum hala :)

Botlar hakkında yazmaya devam edin lütfen, ben de sizden takip edeyim. Tek tek deneyip neyin ne olduğunu aklımda tutmaya sabrım yetmiyor :(

Hepimiz için durum aynı maalesef. Devamlı bir araştırma öğrenme hali söz konusu. Elimden geldiğince yeni bir şeyler öğrendimde yazarım. Sen de yaz, deneyimler toplanınca çok daha bilgi sahibi oluruz, daha verimli kullanabiliriz :)

ava getup.png

You got a 1.82% upvote from @getup


Want to promote your posts too? Send at least 0.010 STEEM DOLLAR or STEEM (max 0.055) to @getup with the post link as the memo and receive a upvote! More profits? Delegate some SteemPower to @getup - Daily Reward (STEEM DOLLAR)
1 SP, 5 SP, 10 SP, 100 SP, 500 SP, custom amount

► ► For Resteem to over 2000 follower + Upvote from @getup ◄ ◄
send 0.056 SBD with the post link as the memo.



U5ds6MjTfaESpQgTn2mRPWnvno7KYVF.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58000.61
ETH 3105.20
USDT 1.00
SBD 2.42