Steemit ile ciddileşme #6 : Hedef belirleme

in #tr6 years ago

Şimdiye kadar biraz daha düzene girmek adına neler yapabilirim, ne kadar zaman ayırabilirim, nasıl organize olabilirim gibi sorularımı cevapladım. Dünkü yazımla da en azından kabaca neler hakkında yazacağım belli oldu. Demek ki sıra geldi artık aklımızı dağıtmamak, raydan çıkmamak için -ki yapım buna çok müsait- bu düzeni oyunlaştırıp, hedef belirlemeye. 


Burada benim için şu aşamada öncelikli olan SP miktarımı ve reputasyonumu arttırmak. Para kazanma amacım şimdilik yok, sonra olur mu onu da bilemiyorum. İş/proje yapıp para kazanmaya alışmış biri olarak keyfime göre bir şeyler yazıyorum diye para kazanmak şu aşamada çok ütopik geliyor. Hala biraz oyun oynuyorum da hep bir üst seviyeye geçmek istiyorum sadece hissiyatım var. Madem oyun gibi görüyorum bu hedefleri level olarak adlandırsam bir sorun olmaz sanırım 😄


Dediğim gibi benim önceliklerim SP ve repütasyon. Ancak bu ikisi de içeriklere bağlı olduğu için levellarıma içerik sayısını da eklemek istiyorum. Bir de aslında ne kadar işin para kısmı bana ütopik gelse de adettendir diye belirli bir Steem sayısını da ekleyeceğim. Bunun için ekstra çaba sarfedeceğimi sanmıyorum ama hazır Steemit ödülleri dağıtırken Steem olarak da vermeye başladı, onları ellemeden bırakınca bakalım ne olacak diye bu maddeyi ekliyorum. Dolayısıyla hedeflerimi içerik sayısı, reputasyon, SP ve Steem olarak belirleyeceğim. 


Normal koşullarda hedef belirlerken aslında süre de belirtmek gerekir ama burada planlarımın pek tutacağını sanmıyorum o yüzden net bir süre vermedim kendime. Gene de psikolojik olarak 1 senelik süre etkisi yaratması için varmak istediğim aşamaları yani levellarımı 12 parçaya ayırdım.  İçerik sayısı, reputasyon, SP ve Steem olarak 4 başlıkta koyduğum hedeflerin eş zamanlı gitmeyeceği çok açık olduğu için her birini bağımsız olarak 12 parçaya ayırmaya verdim. Bu parçaları da çok keyfi ve kafama göre yaptım. Muhtemelen içinde pek çok mantıksızlık vardır ama henüz Steemit'i öğrenme aşamasında olan biri olduğum için gayet düz bakıyorum hedeflere şimdilik. Düz bir orantıda kademeli olarak artış gösteren bir sistem çıkarmaya çalıştım ama dediğim gibi muhtemelen reelde tutmayacak. Misal 60 repütasyona gelmemle 64'e çıkmam arasındaki süreç farklı işleyeceği tablomda eşitmiş gibi görünen leveller arasındaki süre oldukça açılacak. Her bir başlığı bağımsız olarak aşamalandırmam da aslında bu yüzden. Süreleri ya da yapılabilirliğini öngöremediğim için birbirine bağlamak istemedim. 


Peki nedir bu hedefler ve levellar? 



Başlangıç aşamamı "0" olarak belirledim ki nereden nereye ne kadar zamanda geldiğimi bilebileyim. Tabii hedef koymayla iş bitmiyor, onun takibini yapmak da oldukça önemli. O yüzden haftalık olarak, muhtemelen Pazar günleri, bu başlıklarda ne yapmışım, ne kadar ilerlemişim gibi ufak bir rapor hazırlayacağım. Her bir başlıkta ulaştığım hedefi, yani level kutucuğunu da sarıyla işaretleyerek toplamdaki 48 kutucuğu sarılara boğmayı deneyeceğim. Böylece görsel olarak da durum daha iyi görülmüş olacak. Bu raporları da özellikle bu platformda yayınlayacağım ki hafta içinde yazdıklarımın, yaptıklarımın hesaba etkisini herkes görsün. Sonuç ya da süreç nasıl olacak bilemiyorum ama olumlu ya da olumsuz anlamda sadece bana değil, başkalarına da faydalı olacağını düşünüyorum. Açıkçası istatistik bilimine fazlasıyla inanan biri olarak buraya ilk başladığımda bu tarz bir çalışma yapan kimse oldu mu diye çok bakmış ama bulamamıştım. Bir şeyler yapıyoruz, yazıyoruz vs ama bunun hesap üzerindeki etkisi hep farazi. Bakalım gerçekte neyin ne kadar etkisi varmış 😄


Not : İçerik sayısı kısmına yorumları dahil etmedim, takip ederken de etmeyeceğim. Sayılar direkt kendi yazdığım yazıları göstermektedir. Gene de her bir raporda alt bilgi olarak takip edebilelim diye Steemit'te yorumlarla birlikte görünen içerik sayımın 258 olduğu not düşeyim. (258 postun 56'sını yazmış olmam da enteresan bir istatistik olmuş şimdi farkettim. Epey yorum yapmışım demek 😄)


Yarın bu serinin son yazısı olarak bot ve kürasyonla ilgili son kararlarımı verip, Pazar günü itibariyle sonraki haftanın yazılarını hazırlayarak aldığım kurallara uymaya başlayacağım. 


photo source

Sort:  

Seriyi beğenmediğimden değil de artık kendi başlıklarını yazmanı bekliyorum :) ayrıca dağılmaya müsait biri olduğunu söylemişsin fakat hazırladığın post bu. Senden tekrar iç dünyamızda sağlayamadığımız motivasyon üzerine yazı isteyeceğim :)

Bitti sayılır zaten yarın son yazıyı da yayınlayıp, normal yazılarıma dönüyorum :)
Motivasyon üzerine de bir düşüneyim bakalım ne yazabilirim ;)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by punky from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Belki de profil fotoğrafındaki çizim çok şeker olduğu için yazıları ince bir kız ses tonu okuyormuş gibi canlandırıyorum kafamda. Ama yazının içeriğine bakınca da hayattan dersini almış ve planlarını projelerini nasıl yapması gerektiğini bilen birisini görüyorum.
Umarım en kısa sürede hedeflere ulaşırsınız, kolay gelsin :)

Hahaha... Sen tabii sesle çalıştığın için direkt öyle bir canlandırmaya giriyorsun. Sesim güzeldir söylemesi ayıp :) Ama hayatta hiçbir şey görmemiş, hiç acı çekmemiş ince sesli bir şey canlandırmasan iyi olur. Ola ki bir gün sesimi duyarsan hayal kırıklığı olmasın :)

This post received a $0.400 (100%) upvote from @upvotewhale thanks to @punky! For more information, check out my profile!

This post has received a 0.35 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

Hedefler çok büyük olmuş bu arada yoksa bana mı öyle geldi?

Dİğer türdeki yazılarınızı da merakla bekliyorum ;)

Evet muhtemelen öyle oldu ama benim genel huyumdur o. Yapabileceğimden çok hedef koyup %50sini yapıp, hiç yapmamaktan iyidir diye kendimi avuturum :) Diğer türlü kolay olunca "hallederim ya ben bunu ne de olsa" diye zorlamıyorum kendimi çünkü.

As a friendly reminder, the upvote fee is $0.08 SBD ($0.081 for incognito). Current 300%+ upvote is now $0.24+ SBD.

That being said…

BOOOOOOOOOM!!!

The ground shakes as incredible power lights the sky. The thunder tests the quality of your post and deems it worthy, rewarding it with a 300% upvote, comment and resteem from @thundercurator.

Increase your chances of a 100% upvote and support the project by:

Investors who delegate SP to @thundercurator are entitled to 75% of @thundercurator income after curation. Get on-board early and grow with us!

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56095.11
ETH 2533.38
USDT 1.00
SBD 2.23