You are viewing a single comment's thread from:

RE: Neden Az Kazanıyoruz? #2

in #tr6 years ago

Bence asıl sorun "yatırım" kavramının ne olduğunun tam anlaşılamaması. Bizim toplumumuzda hızlı bir şekilde köşeyi dönme planları revaçtadır hep. Bugün az para koyayım, mümkünse hiç emek vermeyeyim, 1 ayda hadi bilemedin 3 ayda çılgın para kazanayım. Bu mantıkla başlayan süreç, 1 ayın sonunda elde bir şey olmayınca derin bir hayal kırıklığına dönüşüyor. Ama işin özü şu bir şeyden para kazanmak istiyorsan ya para yatıracaksın, ya emek harcayacaksın ya da ikisini birden dengeleyeceksin. Ve yatırım dediğin şey hem riskli hem de geleceğe dönüktür, hemen sonuç vermez. Bugün bir ev alsan bile kısa sürede ikiye üçe katlamaz kendi yatırımını. Aynı şekilde evi alıp 2 sene kendi haline bıraksan, ilgilenmesen maliyetini bile çıkarmaz. Biraz sabır, tutarlılık ve emek gerek.

Ben kendi adıma bir ara sisteme para sokup yatırım yapmayı düşündüm ama hem bu borsa işlerinden anlamadığım -daha önce acı tecrübelerim var çünkü- hem de bu ara önemli bir geçiş sürecinde olduğumuzdan parayı riske edemediğim için vazgeçtim. Onun yerine sermayemi zaman ve emekle sürdürmeye çalışıyorum. Şimdilik. Geçiş süreci bittikten sonra eski fikrime dönebilirim belki bilemiyorum :)

Topluluk meselesine gelince yazdıkların aslında işte aynı küçük hesapların sonucu. 10SP verelim, onu yapalım, bunu yapalım, iyi yazalım, iyiye gerek yok X uygulamaya delege edelim oy atsın vs. Herkes destek istiyor da ben "gerçekten" destek veren insanı çok az gördüm. Hep bana , hep bana. Oldu paşam :)

Dediğin gibi güven ve tutarlılık önemli. Bu ikisi de zamanla olacak şeyler. O zamanı tanımıyorsan ne kendine ne de karşındakine, çok bir şey beklememek lazım.

Sort:  

Yorumunuz için teşekkür ederim. Yatırım konusunda söylediklerinize aynen katılıyorum. Sisteme para sokma konusuna gelince düşüşleri iyi takip edin bence. Ve evet, gerçekten belirli bir yere gelebilmek için her iki anlamda yatırım yapmak şart gibi. Topluluk konusuna gelince dediğiniz gibi harala gürele bir yere varılamayacağının farkına varmamız gerekiyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64646.41
ETH 3230.29
USDT 1.00
SBD 2.63