AppRadar #6 | 144blocks ile blok blok çalışın

in #tr6 years ago


İşimize yarayacak, günlük hayatımızı kolaylaştıracak uygulamaları tanıdığımız AppRadar serisinin altıncısındayız. Bu haftanın radarıma yakalanan uygulaması 144blocks. Daha önce de bahsetmiştim olabildiğince kendi kullandığım uygulamaları yazıyorum ki gerçekten işe yarıyor mu yaramıyor mu bir fikrimiz olsun. Ne diyorduk? Evet, 144blocks.

Gün dediğimiz şey her birimiz için farklı geçse de hayatta hepimize eşit dağıtılan tek şey. Her gün içini nasıl doldurmak istiyorsak, nasıl doldurmak zorunda kalıyorsak öyle yaşadığımız bir 24 saatimiz var. Gün bitiyor, ertesi gün hesaba bir 24 saat daha yatıyor. Ve aslına bakarsanız pek çok araştırmanın da gösterdiği gibi günün büyük çoğunluğunu haybeye geçiriyoruz. Sosyal medya kara deliğine düşüyoruz, saatlerce telefonda konuşuyoruz, gerçek dünyayla daha az karşılaşalım diye gereğinden fazla uyuyoruz, maillere bakmayı çalışma mesaisi zannediyoruz... Ardından da hiçbir şeye, hiç kimseye zaman bulamıyorum diye söyleniyoruz. Hatta yapmak istediklerimizi yapamamayı hep bunlara bağlıyoruz. Liste uzun, siz ne demek istediğimi anladınız.

Şaşkınlıkları, hayal kırıklıklarını, en önemlisi de yanlış algıları önlemenin tek yolu zamanı takip etmek, gözlemek ve ona göre davranmak. Çok verimli geçirdiğiniz ya da çok çalıştığınızı düşündüğünüz bir günün sonunda aldığınız notlardan aslında sadece 3 saat çalıştığınızı görmek önce sizi şaşırtacak, belki biraz hayal kırıklığına uğratacak, sonra da düzeltmenizi sağlayacak tek şey. Ya da tam tersi "çok bakmıyorum ya" dediğiniz Instagram'a, başkalarının fotoğraflarına ve yaşamlarına bakmak için günde 3 saat harcadığınızı görmek de aynı şekilde sizi şaşırtabilir.

Zaman nedir? Herkese göre değişir ama benim için hayattaki en değerli şey. Öyle ki yerine bir şey koyamam, arttıramam, azaltamam. Her gün herkes gibi belli bir zamanım var, onunla yetinmek durumundayım. Sizin için en değerli olan şeyleri kendi haline bırakır mısınız? Kazandığınız paranın hesabını yapıyorsunuz, sevdiğiniz insanlarla ilgileniyorsunuz, bayıldığınız dizinin yeni bölümünde neler olacağını, ne zaman geleceğini takip ediyorsunuz; yani sizin için değerli olan neyse onunla ilgileniyor ve takip ediyorsunuz. Peki ya zamanınızın?

Gün içindeki zamanınızı takip etmenin pek çok yolu var. Daha önce bu yazımda bahsettiğim Effortless bunlardan biri, kağıt kalem gibi güzel bir seçenek var ya da dijital not alma programları da bir seçenek. Hangisini kullandığınız çok önemli değil, önemli olan aktif olarak kullanabilmeniz. O yüzden kullanım kolaylığı olanlar haliyle öne çıkıyor. Bu yazımda da yeni bir tanesini 144blocks'u tanıtmak istiyorum sizlere.

Efortless'ı günlük yapılacak işlere ayırdığım zamanı planlamak için kullanırken erkek arkadaşım "sen seversin bak bunu" diye 144blocks'u önerdi. Şekli şemali çok güzeldi ama sonuçta kullandığım ve memnun olduğum bir uygulama zaten vardı. O yüzden çok emin olamadım ama merak da var işin içinde. Deneyeyim madem diye üye oldum ve kendi hazır şablonu üzerinden günümü takip ettim. Hazır şablon diyorum çünkü dediğim gibi emin olmadığım için kendi akışıma, çalışma sistemime göre düzenleme ihtiyacı duymadım. Açıkçası bir iki gün kullanırım sonra iki uygulamaya ne gerek var der bırakırım diye düşünüyordum. Ama hiç öyle olmadı. Günün sonunda ben ne kadar güzel bir gündü bugün diye düşünürken karşımdaki rengarenk tabloya baktım ve şaşkına döndüm. Bir işe başlamışım, arada gidip yemek yemişim, sonra gitmiş kahve almışım, sonra dönüp maillerime bakmışım, o olmuş bu olmuş, biraz iş, biraz telefon derken karman çorman rengarenk ama sandığımın aksine doğru düzgün çalışılmamış bir gün geçirmişim. Belli ki dağınık kafam günü nasıl geçirdiğimi de etkiliyormuş. Bu kadar kendimi bölmeye rağmen hala bir şeyleri bitirebiliyor olmam bile mucize gibi geldi o an ve 144blocks'u daha aktif kullanmaya karar verdim. İlk işim de kendime göre özelleştirmeleri yapmak oldu.

Peki neydi bu 144blocks? 144blocks, günü 10 dakikalık 144 bloğa bölen bir uygulama. Her gün önünüze gece 12'den 12'ye uzanan 10'ar dakikalık 144 tane boş kutucuk geliyor ve siz o kutucukları yaptıklarınıza göre dolduruyorsunuz. 10 dakikalık aralıklar size diğer programların ya da kendinizin bile sunmadığı bir zaman hassasiyeti kazandırıyor. Yani siz normalde not alırken 2 saat bir iş yaptığınızı alıyorsunuz belki ama aradaki "iki dakika canım zaten" dediğiniz, kahve yapmaya gittiğiniz, telefonla konuştuğunuz kısımları saymıyorsunuz. Uygulama 10 dakika 10 dakika olarak ilerleyince gerçekten neye ne kadar harcadığınızı anlamanızı sağlıyor. İş, sosyalleşme, eğlence, yemek gibi ana kategorileri farklı renklerde kullandığı için de biten güne şöyle bir bakıp renklerinden nasıl geçtiğini çok net anlayabiliyorsunuz. Beynin istatistik bir şeyi böyle görsel olarak tanımlaması, işlemesi daha kolay olduğundan kağıt üzerindeki notlara göre çok daha fazla işe yarıyor.

Uygulamadaki ana kategoriler sabit, ancak altındaki hazır şablonu kullanmak istemezseniz "Create" bölümünden istediğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz. Önünüze sadece o günü getirdiği için gereksiz kalabalık yapmıyor ama isteyenler ve merak edenler için "Week" bölümünde haftayı tek ekranda görüntüleyebiliyorsunuz. Uygulamanın en güzel yanı ise hem ücretsiz, hem de web tabanlı olduğu için her yerde kullanabiliyor olması. Bana sorarsanız öğrenci de olsanız, çalışan da, ev hanımı da bir denemenizde fayda var. Mutlaka size artı bir değer katacaktır.

Uygulamaya bu adresten ulaşabilirsiniz.

Zamanınızın boşa gitmemesi dileğiyle...

Sort:  

This post has received a 0.18 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

This post has received a 15.31% upvote from thanks to: @punky.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Bayıldım ben buna. Kullanabilecek miyim bilmiyorum ama az evvel bugünün şu ana kadarki kısmını girdim ve inanılmaz. Günün geri kalanını daha verimli geçirmeye ant içmiş bulunuyorum.
Çok teşekkürler.

İşine yaramasına çok sevindim. Mutlaka kullan, bir hafta içinde el alışkanlığı oluyor zaten sonra inanılmaz faydalı hale geliyor.

Sevgili @punky günler o kadar hızlı geçiyor ki hiç anlamadan bir bakmışım cuma gelmiş, bir bakmışım ay bitmiş, yoğun çalışma temposu ev iş sreemit derken vakti hesaplı kullanmak, heryere yetişmek çok zor. 144 uygulamasına kaydolmadım, ama kaydolsam da oradan kendimi takip edebilecek vaktim placak mı bilmiyorum. Herkesin kıymetli vaktini en kaliteli şekilde değerlendirmesi dileğiyle. 😃

Ben de seninle aynı şeyi düşünüyordum. Hatta bununla uğraşana kadar iş yaparım dediğim de oldu bu tarz uygulamaları kullanırken ama sonunda fark ettim ki bu uygulamalar zaman çalmıyor, kazandırıyor. Çünkü bazı şeyleri net görmeni sağlıyor ve seni ister istemez değişime zorluyor. Sen kendi yaşamını daha iyi bilirsin tabii ama gene de denemek istersen aklında olsun :)

Denemeye çalışacağım tavsiyen için teşekkür ederim 🤗

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbot Nedir?

Jumbot, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by punky from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58157.69
ETH 3122.82
USDT 1.00
SBD 2.42