You are viewing a single comment's thread from:

RE: Steemit ile ciddileşme #3 : Hesap otomasyonu

in #tr6 years ago

Ben her kelimesini okudum ve sizinle aynı fikirdeyim, belki siz de bilmiyorsunuz ama ben yine de sormak istiyorum.

örneğin %10'u şimdiki oyuma eşit olduğunda her birine tekrar katılacağım.

demişsiniz ben bunun ne kadar bir SP miz olduğunda gerçekleşebileceğini merak ediyorum. Üstelik sadece destek olmuş olmak için sormuyorum bu soruyu, kesinlikle yaptığım her şeyi topluluk için yaptığımı söyleyemem, tabi ki ben de kürasyon ödülünden faydalanmak ve gerekirse hesabımı dışarıdan da olsa güçlendirmek istiyorum. Çok iyi bir insanmışım gibi, sadece başkalarını düşünüp kendim için hiç bir şey istemiyormuşum gibi yapsam bile bunun eninde sonunda ortaya çıkacağını da biliyorum. Sevgili @punky hem kendime hem de oyladığım kşilere faydalı olabilmesi için en az kaç SP ye sahip olmalıyım?

Sort:  

Burada kimsenin "ben sadece topluluk için varım" diyebileceğini düşünmüyorum. Tabii ki elimizdeki az veya çok bir takım avantajları, güçleri topluluk yararına kullanmaktan yana kullanabiliriz ama bu kişisel bir tercih. Üstelik bu tercih kimsenin yorumlayabileceği, eleştirebileceği bir şey de değil. Kim kendi hesabıyla ne yapmak istiyorsa yapabilir. Kendi hesabını güçlendirmeyi, kürasyon ödülü kazanmayı tabii ki isteyeceksin bundan çekinme gibi bir duygun lütfen olmasın, bu en doğal hakkın. Bunu yaparken sadece topluluk için de faydalı olmak istiyorsun zaten. Ben de mesela bu kararı aldığımdan beri var olan oy hakkımın %95'inden fazlasını sadece Türk hesaplara kullandım ama ben desteklediğim halde hiç yokmuşum gibi davrananları da gördüm. O yüzden kimsenin kimseye hesap sorma hakkı yok işte ;)

Gelelim diğer meseleye. Kaç SP sahip olmalıyım sorusuna net bir cevap verilebilir mi bilmiyorum o senin oy değerinin ne kadarını traillere aktarıp her bir oyunun ne kadar olmasını istediğine bağlı. Şu anda da miktarları yüzdeleri değiştirerek oy kullanabilirsin çoğunun yaptığı gibi. Oy değeri karşı tarafa 0.000 ya da 0.0001 olarak gider. Destek mi destek. Teorik olarak en azından. Ben kendi adıma aslında çok da değeri olmayan bir miktarı otomatik oylamaya bırakmak istemediğim için çekildim. Kendim için sınırım ne onu söyleyebilirim sadece. Şu an 28SP'ye yeni ulaştım ve %100 ile oyladığımda oy değerim ancak 0.01 oluyor ki oy gücümün ortalama 85-90 arası olduğu düşünülürse bunun ederi aslında 0.006 gibi bir şey. Şimdi ben bu ortalamayla günde 10 oy verdiğimi düşünsem ve curation traillere katılsam tüm oy hakkımı başkalarına bırakmış olacağım demek ki yazıda da söylediğim sebeplerden içime sinmiyor. Diyelim ki günlük 10 oy hakkım var ve ben bu 10 oyun 1'ini traillere vermek niyetindeyim ve oyun da en az 0.006 olmasını yani şimdikiyle eşit olmasını istiyorum. O zaman 28 SP'nin mantık olarak 10 katına sahip olmam gerek. 280SP.

Ya da diyelim ki 10 oyumun 3'te 1'ini vereceğim ve şimdiki oyum kadar bir değeri olsun istiyorum. O zaman da şimdikinin 3 katı SP'ye sahip olmam gerek. Yani ortalama 90 SP. O zaman traile 3 oy bağışlayıp, her bir oy için 0.006 oy atma şansım olacak.

Gördüğün gibi bu biraz sana bağlı. Ufak da olsa bir şekilde katılayım dersen şu anda da yapabilirsin ama daha anlamlı olsun istiyorsan ne kadar oyu ne kadar bağışlayacağına göre bir hesap yapabilirsin. Misal @emrebeyler traillerde %1 ile bile destek verse yapsa koca traildeki hesapların neredeyse toplamı kadar katkı sağlamış olmuş oluyor. Sen kendin için en uygununu bulacaksın. Onu da belki şöyle ufak bir tablo yaparsak daha işini kolaylaştırmış oluruz.

25 SP ---> 0.01
70 SP ---> 0.02
120 SP ---> 0.03
170 SP --> 0.04
210 SP ---> 0.05
260 SP ---> 0.06
300 SP ---> 0.07
480 SP ---> 0.10
670 SP ---> 0.15
900 SP --> 0.20

**Bu değerlerin mevcut STEEM değerine bağlı olarak değişebileceğini hatırlatmak isterim ama en azından fikir verir. Kendin hesaplamak istersen https://www.steemnow.com/upvotecalc.html adresini kullanabilirsin.

Umarım kafanı çok karıştırmamışımdır @pinarhanpolat :)

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56787.81
ETH 2507.96
USDT 1.00
SBD 2.24