ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

in #tr6 years ago

is-guvenligi-egitimi-1.jpg

Görsel Kaynağı

İş yerleri tehlike sınıflarına göre Az tehlikeli,tehlikeli ve Çok tehlikeli olarak 3 e ayrılır.Bu ayrım nace kodlarından esasende işin yürütüldüğü sektör,proses,makine-ekipman vs baz alınarak yapılır.Bu sınıflamalar sonrasında çalışanlar için iş güvenliği ve işçi sağlığı eğitim yükümlülükleri başlar.İşveren öncelikle bu eğitimleri vermek-verilmesini sağlatmak zorundadır.Bunun içinde uygun eğitim şartlarını,ekipmanı sağlar-sağlatır.İşveren çalışanın fili olarak çalışmaya başlamadan önce iş güvenliği eğitimlerini çalışana verir-verilmesini sağlatır.İşveren(işveren vekili) tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta firmasına dışarıdan gelip çalışacak olan personelin (taşeronların) bu eğitimlerini aldıklarına dair belge ibraz etmeden ya da eğitim vermeden firmasında çalışmasına müsade etmez.

a) Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde yılda en az on altı saat
b) Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde iki yılda en az 12 saat
c) Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde üç yılda en az sekiz saat

Eğitim verilmesi zorunludur.Bu eğitimler iş yeri risklerini içerecek şekilde anlatılması zorunlu konular üzerinden gider.Benim kullandığım eğitim katılım tutanağı örneğini paylaşıyorum:

Eğitimler çalışanlara bireysel ya da gruplar halinde uygulanabilir.Eğitim sonunda ölçme değerlendirme sınavı yapılır.Bu sınav sonucuna göre başarılı-başarısız olarak ayrım yapılır.Başarısız olanlara tekrar eğitim verilir.Eğitim sonunda başarılı olanlara eğitim sertifikası verilir.
İş kazası sonrasında kaza geçirene ilk sorulan soruların başında gelir : ''Firmanda İş güvenliği eğitimi veriliyor mu?''

Sort:  

We recommended this post here.

We are Discover Steem, if you like our work consider giving us an upvote. :) If you don't wish to receive recommendations under your posts and to be recommended, reply with STOP.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 59060.44
ETH 2608.94
USDT 1.00
SBD 2.43