Bitcoin [Cointurk 8. Projesi]

in #tr7 years ago

Selamlar, Steemit sokağının biricik sakinleri, normalde Cointurk projeleri kapsamında yazdığım içeriklerde biraz daha resmi bir dil kullanarak katkı sağlamaya çalışıyordum. Fakat Bu sefer konu dolaştı geldi Bitcoin'e. Öncelikle Bitcoin hakkında biraz bilgi paylaştıktan sonra benim kendi Bitcoin hikayemi anlatacağım.

Bitcoin'i anlamak için öncelikle Blockchain'e bakmak gerekiyor. Ama ben biraz daha geriye gitmek istiyorum. Açık kaynak kod... Açık kaynak kod, Kapalı kaynak koda alternatif olarak ortaya çıkmış. Temelinde Kapitalist sisteme baş kaldırış olan Açık kaynak kod, bilginin saklı olmaması, para ile alınıp satılmaması(belli ölçülerde) gibi birçok mottoyu benimseyen bir grup insan Açık kaynak kod sistemini, topluluğunu (topluluklarını), süreç içerisinde bir çok Açık kaynak kod sözleşmesini oluşturdular. Bu sözleşmeler sayesinde milyonlarca, milyarlarca yazılım ortaya çıktı.

Bu yazılımlardan, en önemlileri arasında olan Blockchain, Bir yazılımsal sistemin verisini tek bir merkezde değil sisteme dahil olan herkeste, çok özel bir şifrelemeyle bulunduruyor. Bu şekilde herhangi bir kötü yazılımla etkileşime girildiği zaman birbirinin aynısına sahip olan veriler birbirlerini doğrulayarak bozulmuş olanı sistemden uzaklaştırarak kendisini bütün kötülüklerden, zorbalıklardan koruyor. Bu da neden Blockchain'e güvenmemiz gerektiğini bize gösteriyor. Biliyorum ki bu yazıyı okuyanlar çevresindekilere bunları ifade etmekte zorlanıyorsunuz. Merak etmeyin insan sadece bilmediğinden korkar. Her yeni olan teknoloji dönemin büyük kesimi tarafından sevilmedi. Hatta bir çoğu için şeytan icadı, misyonerlerin, kafirlerin işi gibi daha ne yakıştırmalar yapıldı. Onlara kulak asmayın, okuyun, araştırın, her konu hakkında kendi fikrinizi kendiniz verin.

Gelelim Bitcoin'e 2009'da Satashi Nakomoto takma adlı kişi veya kişilerce dünyaya tanıtıldı. Bitcoin'den ziyade Blockchain'in atalarının üzerine neler koyduğu ve ne olduğuna dairdi. Bitcoin bireyden bireye ödeme veya para gönderme teknolojisidir. Herhangi bir kişi veya kuruma bağlı değil ki yaratıcısın kim olduğunu gizlemesinin en büyük nedeni de sanırım bu. Blockchain sistemi üzerinde çalışan en ilkel uygulama olan Bitcoin bu güne kadar kendisinden sonra ortaya çıkan bütün uygulamaların atası olması nedeniyle en genel geçer olma özelliğini de elinde tutmakta. Bu nedenle ki Blockchain alt yapısını kullanan bütün coin ve sistemlerin en popüleri ve en güçlüsü olacak çok uzun bir süre.

Ben, bitcoin'i ilk 2011-2012 yıllarında duydum. O zamanlar ne bu kadar pahalı idi nede bu kadar bilgi vardı. Tek öğrenebildiğim DeepWep'te, yasa dışı işlerde, kullanılan tamimiyle takip edilemeyen bir para transfer sistemiydi. Bugünkü gibi almakta çok kolay değildi. Borsalar, aracı kurumlar yoktu. Bu nedenlerden dolayı o zaman almak bana hiç mantıklı gelmemişti. Geçen sene yaz ortalarına kadar yer yer haberlerini görsem de yeterince dikkatimi çekmemişti. Yazın haberlerin sükse yapmasıyla birlikte bulabildiğim bütün kaynaklardan araştırmaya başladım. Yukarıda anlattığım bilgilerin hepsini o dönem öğrendim. Kenarda duran paramın bir miktarıyla satın aldım. Ve şuan Binance Borsasında alt coinler alıp satıyorum kendi çapımda.

Photo Source

Sort:  

Başarılar dilerim.

Teşekkür ederim :)

The @OriginalWorks bot has checked the text of this post and it appears original!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

Please note that this is a BETA version. Feel free to leave a reply if you feel this is an error to help improve accuracy. Please note, it only checks the text component!

You got a 1.76% upvote from @upmewhale courtesy of @patatesyiyen!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by patatesyiyen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

başarılar arkadaşlar ben nedense şu postumda originalworks ten destek alamadım. https://steemit.com/cointurk/@bitcoincanavari/bitcoin-devrimi-cointurk-8-projesi

Teşekkürler gelmiş originalworks 😀

Yine detaylı bir post olmuş. Alt coinler de al sat yaparak kar etmek mümkün. Ben daha buna cesaret edemedim.

Aslında altcoinlere de uzun vadede yatırım yapılabilir. Ama biraz araştırma gerekiyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 60582.22
ETH 2368.10
USDT 1.00
SBD 2.65